کسب و کار

چه تغییراتی در سال ۹۹ در کسب و کار ایجاد کنیم ؟ + ۴۰ اصطلاح بازار سرمایه

پنج پیشنهاد برای تغییر در کسب و کار و رشد درآمد و همچنین ۴۰ واژه ضروری بازار سرمایه گذاری

برای تغییرات در کسب و کار در سال ۱۳۹۹، با توجه به رکود بازار، پیشنهاد می شود این ۵ اصل در ادامه مسیر کسب و کارها اعمال شود.با ماگرتا همراه باشید.

۱) پیاده سازی اتوماسیون ، (البته اگر می توانید)

اتوماسیون یا همان خودکارسازی به استفاده از نرم افزارها برای کنترل ساده و انجام وظایف تکراری مربوط می شود به طوری که یک شخص عادی به تنهایی نمی تواند از عهده آن بر آید. بسیاری از تجارت ها از اتوماسیون برای کنترل کارهایی مانند ارسال پست ها در رسانه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل و افزایش دامنه ارتباطی با مشتری و.. استفاده می کنند.

پیاده سازی اتوماسیون در سراسر تجارت می تواند بسیار موثر باشد چرا که با استفاده از ابزارهای درست، شما می توانید پیام های هدفمند و شخصی را که سبب بهبود شاخص های کلیدی می شوند، ارسال نمایید. اگر شما هنوز هم از اتوماسیون استفاده نکرده اید، سال ۲۰۲۰، سال شروع این فرایند و بروز رسانی تجارت شما خواهد بود.

تعدادی ابزار مانند ActiveCampaign و HubSpot وجود دارند که شما می توانید از طریق آنها تلاش های مربوط به بازاریابی های خود را به صورت اتوماسیونی انجام دهید.

این ابزارها دارای ویژگی های مفیدی هستند و یادگیری آنها آسان است. قرار دادن اتوماسیون برای کنترل وظایف کلیدی، می تواند یکی از اصلی ترین تغییرها و همچنین مهمترین راهکارها در بروز رسانی تجارت شما باشد. با توجه به برآورد های به عمل آمده، اتوماسیون از اهمیت خاصی برخوردار است و حضور آن در تجارت یک مزیت محسوب می شود.

تغییر در کسب و کار
تغییر در کسب و کار

۲) بروز رسانی راهکارهای خود برای همگام سازی با اهداف

تقریبا هر شرکتی با گذشت زمان تمرکز و اهداف خود را تغییر خواهد داد. پس از این که از تغییرات آگاهی پیدا کردید، می توانید راهکارهای خود را بروزرسانی کنید. شما نیاز خواهید داشت تا روی اهداف شرکت خود و چیزی که می خواهید در طی سال به آن برسید، کار کنید. اهداف مشخص به شما و تیم شما کمک می کنند که در مسیر خود حرکت کنید.

راهکارهای خود را برای همگام شدن با اهداف خود شکل دهید. بعد از آن، این اهداف اولیه هستند که شما را در رسیدن به موفقیت در تجارت کمک خواهند کرد.

برای مثال، اگر یکی از اهداف شما این است که دسترسی آنلاین تجارت خود را بهبود بخشید، شما نیاز دارید تا بازاریابی دیجیتالی را به طور برجسته بررسی کنید.

۳) مهارت شناخت شخصیت خریدار

این عامل می تواند یکی از مهمترین بخش های هر بازاریابی و بروز رسانی تجارت باشد که یک شناخت عمیقی از مشتریان در زمینه های مختلف در اختیار شما قرار می دهد. هیچ کسی بهتر از شما مشتریان خودتان را نمی شناسد بنابراین با شناخت بهتر شخصیت خریداران خود، تجارت موفق تری خواهید داشت.

۴) انجام برنامه تغییر به مرور زمان

پروژه ها معمولا مانند بازی مار و پله فرض می شوند. زمانی که پروژه به یک راه پیش بینی نشده برسد، پروژه سقوط می کند و به مربع شروع مدیریت پروژه می رود. اما تیم ها معمولا برنامه های مدیریت تغییر در کسب و کار غیرقابل تغییر و بدون هیچ گونه چابکی ای دارند که از برنامه و رخدادهای پویای پروژه طبعیت نمی کنند.

در صورت پویا و چابک بودن تغییرات و ناگهانی نبودن آنها مدیر پروژه می تواند حین هر تغییر و حتی به محض تمام شدن یک فعالیت، تغییرات را در همان مربع بررسی کرده و سپس به سمت مربع بعدی حرکت می کند و اینکار را بارها و بارها تا رسیدن به نتیجه نهایی انجام می دهد. با این روش بازی مجددا از مربع اول مارو پله پروژه شروع نخواهد شد.

۵) تاثیر نتیجه کم در صورت تمرکز محض روی موفقیت در اجرا

معمولا وقتی برنامه و پلن پروژه آماده می شود، اعضای تیم خود به خود به سمت اجرایی کردن پروژه و دستیابی به موفقیت در فرایندهای اجرایی هستند. در صورتی که هدف اصلی سهامداران، دستیابی به نتیجه و چشم انداز نهایی پروژه است.

که در واقع برای آن ها همان موفقیت نهایی است. برای مثال، گاهی تیم ها صرفا بر ایجاد سیستم های جدید در مدیریت تمرکز کرده و ایجاد اطمینان از استفاده منظم افراد از آن سیستم و روش جدید برای آنها مهم نیست.

اگرچه ممکن است این موضوع در ابتدای کار امری ساده باشد، اما تفاوت بین این دو بسیار زیاد است. تمرکز محض بر نتیجه نیز می تواند منجر به غفلت از استراتژی های ارتباطی در طول و بعد از شروع پروژه شود، که جهت دستیابی به نتیجه مطلوب و تغییر به سیستم جدید بسیار مهم است.

در مورد شرکت تجهیزات پزشکی، اولین کاری که تیم مدیریت سازمان انجام داد، شناسایی هدف نهایی پروژه بود. سپس اطمینان حاصل کرد که آیا هر قسمت از پروژه در راستای تحقق آن اهداف در حال انجام است یا خیر.

۴۰ اصطلاح کلیدی بازار سرمایه

آشنایی و درک درست از اصطلاحات و مفاهیم بازار سرمایه، همواره برای سرمایه‌گذاران این حوزه بحثی چالش‌برانگیز و مهم بوده است. برای اینکه بدانید چگونه در شرایط مختلف بازار و کسب و کار ، بهترین و درست‌ترین تصمیم‌ها را بگیرید باید دانش و اطلاعات خود را در این حوزه بالا ببرید. اولین گام برای افزایش آگاهی، یادگیری اصطلاحات و مفاهیم رایج در بازار سرمایه است. 

اینفوگرافی که در اینجا مشاهده می‌کنید شامل ۴۰ مورد از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مفاهیم موجود در بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران است. یادگیری این مفاهیم می‌تواند پیش زمینه‌ای برای ورود به مباحث پیچیده‌تر و تخصصی‌تر در این بازار باشد.

اینفوگرافی بازار سرمایه
اینفوگرافی بازار سرمایه

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =