جواب درک و دریافت روان خوانی آخرین درس صفحه ۱۶۴ فارسی دوازدهم
پاسخ سوال های درک و دریافت صفحه 164 روان خوانی آخرین درس کتاب ادبیات فارسی پایه دوازدهم متوسطه دوم
جواب درک و دریافت صفحه ۱۶۴ فارسی دوازدهم ؛ در این نوشته با جواب و پاسخ سوالات درک و دریافت صفحه 164 روان خوانی آخرین درس درس هجدهم کتاب ادبیات فارسی دوازدهم متوسطه دوم رشته های تجربی و ریاضی و انسانی و فنی حرفه ای آشنا می شوید. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.
بعدی: معنی شعر نیایش لطف تو فارسی دوازدهم
جواب سوال های درک و دریافت صفحه ۱۶۴ فارسی دوازدهم
۱) این متن را با توجّه به زاویهٔ دید و شخصیت پردازی بررسی کنید.
پاسخ: ۱) زاویه دید: اول شخص است؛ با توجه به کاربرد ضمیرهای من و ام و نحوه ارائه داستان، زاویه دید اول شخص است.
۲) شخصیت پردازی: شخصیت اول دانش آموزی است که راوی داستان است و شخصیت دوم معلم است که درس او بر شخصیت اول موثر بوده است.
۲) با توجّه به اینکه زبان فارسی، رمز هویّت ملّی است، برای پاسداشت آن چه راهکارهایی را پیشنهاد میدهید؟
پاسخ: ۱) اهمیت و ارزش دادن به آثار ادبی محققّان و مساعد کردن زمینه برای فعالیت های ادبی.
۲) واژه سازی در برابر واژه های بیگانه؛ به عبارتی آوردن معادلههای مناسب برای لغات بیگانه.
۳) نوشتن کتابهایی دربارهٔ شیوهٔ درست نویسی و آوردن این شیوهها در کتابهای درسی دانش آموزان.
۴) هر گاه کشور ما از نظر اقتصاد، صنعت، سیاست، فرهنگ، ورزش و … آنچنان قدرتمند باشد که در جهان حرف برای گفتن داشته باشد. آنگاه زبان فارسی به عنوان یک زبان قدرتمند گسترش می یابد و پاس داشته می شود.
قبلی: معنی کلمات و آرایه های روان خوانی آخرین درس فارسی دوازدهم
جواب کارگاه متن پژوهی درس هجدهم فارسی دوازدهم
معنی و آرایه های درس هجدهم عشق جاودانی فارسی دوازدهم
معنی گنج حکمت مسافر فارسی دوازدهم
جواب کارگاه متن پژوهی قلمروهای درس هفدهم فارسی دوازدهم
توجه: شما دانش آموزان عزیز و کوشا می توانید برای دسترسی سریع تر و بهتر به مطالب کمک درسی کتاب فارسی پایه دوازدهم متوسطه دوم ، کلمه و عبارت « ماگرتا » را به همراه مطلب مورد نظر خود جستجو کنید.
در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات صفحه ۱۶۴ روان خوانی آخرین درس کتاب فارسی دوازدهم متوسطه دوم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. نظرات خود را در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.