جواب درک و دریافت صفحه ۱۶۲ فارسی دوازدهم
پاسخ سوال های درک و دریافت صفحه 162 روان خوانی آخرین درس کتاب ادبیات فارسی پایه دوازدهم متوسطه دوم
جواب درک و دریافت صفحه ۱۶۲ فارسی دوازدهم ؛ در این نوشته با جواب و پاسخ سوالات درک و دریافت صفحه 162 روان خوانی آخرین درس درس هجدهم کتاب ادبیات فارسی دوازدهم متوسطه دوم رشته های تجربی و ریاضی و انسانی و فنی حرفه ای آشنا می شوید. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.
همچنین بخوانید: معنی گنج حکمت مسافر فارسی دوازدهم
جواب سوال های درک و دریافت صفحه 162 فارسی دوازدهم
سوال ۱: این متن را با توجّه به زاویهٔ دید و شخصیت پردازی بررسی کنید.
پاسخ: ۱) زاویه دید: اول شخص است؛ با توجه به کاربرد ضمیرهای من و ام و نحوه ارائه داستان، زاویه دید اول شخص است.
۲)شخصیت پردازی: شخصیت اول دانش آموزی است که راوی داستان است و شخصیت دوم معلم است که درس او بر شخصیت اول موثر بوده است.
سوال ۲: با توجّه به اینکه زبان فارسی، رمز هویّت ملّی است، برای پاسداشت آن چه راهکارهایی را پیشنهاد میدهید؟
پاسخ: ۱) اهمیت و ارزش دادن به آثار ادبی محققّان و مساعد کردن زمینه برای فعالیت های ادبی.
۲) واژه سازی در برابر واژه های بیگانه؛ به عبارتی آوردن معادلههای مناسب برای لغات بیگانه.
۳) نوشتن کتابهایی دربارهٔ شیوهٔ درست نویسی و آوردن این شیوهها در کتابهای درسی دانش آموزان.
۴) هر گاه کشور ما از نظر اقتصاد، صنعت، سیاست، فرهنگ، ورزش و … آنچنان قدرتمند باشد که در جهان حرف برای گفتن داشته باشد. آنگاه زبان فارسی به عنوان یک زبان قدرتمند گسترش می یابد و پاس داشته می شود.
همچنین بخوانید: معنی گنج حکمت سه مرکب زندگی دوازدهم
توجه: شما دانش آموزان عزیز و کوشا می توانید برای دسترسی سریع تر و بهتر به مطالب کمک درسی کتاب فارسی پایه دوازدهم متوسطه دوم ، کلمه و عبارت « ماگرتا » را به همراه مطلب مورد نظر خود جستجو کنید.
در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات صفحه ۱۶۲ روان خوانی آخرین درس کتاب فارسی دوازدهم متوسطه دوم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. نظرات خود را در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.