ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب صفحه ۹۹ ، ۱۰۰ ، ۱۰۱ ، ۱۰۲ و ۱۰۳ درس هفدهم ۱۷ نگارش دوم

پاسخ سوال های صفحه 99 - 100 - 101 - 102 و 103 کتاب نگارش دوم دبستان درس مثل دانشمندان

پاسخ سوال های نگارش درس مثل دانشمندان فصل 17 کلاس دوم ابتدایی و حل صفحه های 99 – 100 – 101 – 102 و 103 را می توانید به صورت کامل در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا مطالعه نمایید.

مطلب پیشنهادی : جواب درس ۱۶ نگارش دوم

پاسخ صفحه ۹۹ ، ۱۰۰ ، ۱۰۱ ، ۱۰۲ و ۱۰۳ درس هفدهم ۱۷ نگارش دوم

جواب صفحه ۹۹ نگارش دوم ابتدایی

سوال های زیر برای صفحه 99 درس هفدهم ۱۷ نگارش دوم مطرح شده است :

۱- سه سطر اول درس را با خط خوانا و زیبا بنویس.

در یک روز تعطیل، من همراه پدر و مادرم به پارک جنگلی رفته بودم. پدر گفت: «فصل بهار چقدر قشنگ است. نگاه کن، چقدر گیاه و حیوان اینجاست. هر کدام برای خود یک جور زیبایی دارد.»

خیلی از حیوانات و گیاهانی را که در کتاب خوانده بودی، امروز می توانی اینجا پیدا کنی. مثل دانشمندها به آن ها نگاه کن! کسی چه می داند شاید تو هم دانشمند بزرگی برای کشورت بشوی.

۲- تا حالا چند کلمه‌ی تازه از کتاب ریاضی یاد گرفته ای؟ ده تای آن را بنویس.

جمع – تفریق – سوال – مجموع – مربع – مستطیل – مثلث – ضلع – عقربه و دقیقه.

۳- هر یک از صداهای زیر مربوط به چیست؟

قد قد : مرغ
قل قل : قوری چای
هو هو : باد
خش خش : خرد شدن برگ
جیک جیک : جوجه
قور قور : قورباغه

۴- بقیه‌ی داستان را خودت بنویس و نام مناسبی برای آن انتخاب کن.

نام داستان : کبوتر زخمی
سه بچه، کبوتری را دیدند که بالش زخمی بود.
اولی گفت : وای، چرا این کبوتر زیبا زخمی شده است؟
دومی گفت : حتما به جایی برخورد کرده است یا کسی او را زخمی کرده است.
سومی گفت :‌ بهتر است او را پیش دامپزشک ببریم تا او را درمان کند.

گام به گام صفحه ۱۰۰ نگارش درس ۱۷ کلاس دوم

برای جواب صفحه 100 درس هفدهم ۱۷ نگارش دوم می توانید از مطالب زیر کمک بگیرید.

۱- سه سطر بعدی را از درس ادامه بده و با خط خوانا و زیبا بنویس.

پدرم قدم زنان به تماشای طبیعت رفت ولی مادرم نشسته بود و اطراف را نگاه می کرد. من با دقت به طبیعت زیبا نگاه می کردم. یک سنجاقک قشنگ دیدم، ولی همین که خواستم او را بگیرم، مادر گفت: «به این جانور زیبا چه کار داری؟»

رفتم قورباغه بگیرم. گفت: «فرزندم، به حیوان دست نزن!» دنبال یک ملخ دویدم و او را گرفتم.

۲- درس را بخوان و کلمه هایی را که نشانه‌ی «ط» دارند، بنویس.

تعطیل – طبیعت – اطراف

۳- کامل کن.

جواب سوال سوم صفحه ۱۰۰ نگارش دوم دبستان

۴- جمله ای بنویس و سه تا از کلمه های زیر را در آن به کار ببر.

بهار – فصل – پرنده – نوروز – کم کم – گل ها – شاپرک

با آمدن فصل بهار هوا کم کم گرم می شود. ما عید نوروز را در فصل بهار جشن می گیریم، در این فصل شاپرک ها روی گل ها می نشینند.

پاسخ صفحه ۱۰۱ درس هفدهم نگارش دوم

۱- دو سطر بعدی را از درس ادامه بده و با خط خوانا و زیبا بنویس.

رفتم قورباغه بگیرم. گفت:« فرزندم، به حیوان دست نزن!» دنبال یک ملخ دویدم و او را گرفتم. مادرم گفت: «تو امروز برای بازی آمدی؛ برو گردش کن.» کمی صبر کردم و گفتم: «اگر قرار است من دانشمند بشوم باید این ها را خوب نگاه کنم و دست و پا و شاخک هایشان را بشمارم.»

۲- درس را بخوان و کلمه هایی را که نشانه‌ی«قـ – ق» دارند، بنویس.

قشنگ – چقدر – قدم زنان – سنجاقک – قورباغه – قرار – مراقب و وقت.

۳- جاهای خالی را با کلمه های مناسب پر کن و کلمه‌ی تازه ای بساز، معنی آن ها را بنویس.

نامرتب : چیزی یا جایی که مرتب نیست.
بی سواد : کسی که سواد ندارد.
با ادب : کسی مودب است.
کتاب خانه : جایی که در آن کتاب می خوانیم.
تعمیرگاه : محلی برای تعمیر ماشین ها می باشد.
درختان : به معنی چند درخت می باشد.

۴- از یک پروانه بپرس چگونه زندگی می کند. جواب را بنویس.

من در هر جایی که سرسبز و پرگل باشد زندگی می کنم. ما به وسیله بوی بدن از فاصله های دور به هم علامت می دهیم، ما انواع و گونه های مختلفی داریم که هر کدام زیبایی های خاص خودش را دارد.

جواب صفحه ۱۰۲ نگارش درس مثل دانشمندان کلاس دوم

۱- سه سطر بعدی درس را ادامه و با خط خوانا و زیبا بنویس.

مادر گفت: «تو می خواهی دانشمند شوی، خوب است ولی باید مراقب باشی به چیزهای دیگر آسیب نرسانی.»

گفتم: «این ها هم در این مدت دست و پای من را بشمارند، آن وقت همه دانشمند می شویم. من جانورشناس، آن ها آدم شناس».

۲- یکی از سه کلمه‌ی داخل کمانک را انتخاب کن و در جای خالی قرار بده.

پرنده ها در لانه زندگی می کنند. (لانه – خانه – هتل)

هوای بهار بسیار دلپذیر است. (سرد – سوزناک – دلپذیر)

وقتی به پرنده ها غذا می دهیم، آن ها از ما تشکر می کنند. (محبت – تشکر – جیک جیک)

۳- این لطیفه را بخوان و علامت های لازم را بگذار.

مشتری به فروشنده : «آقا صابون دارید؟»
فروشنده : «بله».
مشتری :«پس اول دست هایتان را با صابون بشویید، بعد نیم کیلو پنیر به من بدهید.»

۴- با استفاده از ترکیب های زیر، متن کوتاهی بنویس.

پرنده‌ی زیبا – کنار چشمه – هوای دلپذیر – فصل بهار

فصل بهار شده بود، من با خانواده ام برای گردش به پارک جنگلی رفتیم، در آنجا باران زیبایی بارید و هوا دلپذیر و خنک شده بود. پرنده‌ی زیبایی از بالای سرمان پرواز کرد و در کنار چشمه نشست تا آب بخورد. من خواستم او را بگیرم و نوازش کنم اما وقتی که به آن نزدیک شدم پرواز کرد و رفت.

پاسخ صفحه ۱۰۳ نگارش کلاس دوم دبستان

۱- نوشته‌ی زیر را پر رنگ کن و با خط زیبا بنویس.

خدایا، از این که کمکم کردی درس های را با موفقیت به پایان برسانم، از تو سپاس گذارم.

۲- نامه ای به معلم مهربانت بنویس و از زحمت های او تشکر کن.

معلم عزیزم، بخاطر تمام کار ها و زحمت های زیادی که در مسیر پیشرفت من کشیده ای سپاسگذارم. من تا آنجایی که بتوانم سعی می کنم با تلاشم و گرفتم نمره های خوب تا حدی لطف شما را جبران کنم تا در آینده فردی مفید و با سوادی در کشورم ایران باشم. در آخر برای شما آرزوی سلامتی و شادی می کنم و امیدوارم همیشه موفق باشید.

✅ اگر پیشنهادی در رابطه با جواب های درس هفدهم ۱۷ نگارش دوم مثل دانشمندان دارید، می توانید آن را از قسمت نظرات با بقیه دانش آموزان به اشتراک گذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫92 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =