جواب نگارش درس سوم ۳ کلاس چهارم ، راز نشانه ها
گام به گام نگارش درس 3 کلاس چهارم : پاسخ سوال های صفحه 20 - 21 - 22 - 23 و 24 از درس راز نشانه ها
پاسخ سوال های درس سوم ۳ نگارش کلاس چهارم که شامل املا و واژه آموزی صفحه ۲۰، املا صفحه ۲۱، هنر و سرگرمی صفحه ۲۲، درک متن صفحه ۲۳ و نگارش صفحه ۲۴ می باشد را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز فراهم کرده ایم.
جواب املا و واژه آموزی صفحه ۲۰ نگارش چهارم
۱- کلمه های زیر را به ترتیب حروف الفبا بنویسید.
هوش – فهم – دست نخورده – قهوه خانه – جاده – آفرین.
آفرین – جاده – دست نخورده – فهم – قهوه خانه – هوش.
۲- قسمتی از درس را که به گفت و گوی «حاکم و پسر» مربوط است، بنویسید.
حاکم گفت: «پسرجان! اگر تو الاغ را ندیدهای، چطور نشانیهایش را دادی؟»
پسرگفت: «من فقط خوب نگاه کردم و به آنچه دیدم، کمی اندیشیدم. سرراهم رد پای الاغی را دیدم که جای پای راستش کمتر از جای پای چپش گود افتاده بود.
فهمیدم پای راست الاغی که از اینجا گذشته لنگ بوده است. علفهای سمت راست جاده خورده شده بود؛ اما علفهای طرف چپ دست نخورده مانده بود. از اینجا فهمیدم که الاغ علفهای سمت چپ را ندیده است. به همین دلیل حدس زدم، چشم چپش کور بوده است. از دانههای گندمی هم که روی زمین ریخته بود، فهمیدم بارش گندم بوده است».
حاکم به هوش و فهم پسر آفرین گفت و مرد از او معذرت خواست.
۳- با توجه به معنای جمله ها، کلمهی مناسب را انتخاب کنید.
وقتی جوجه ها از تخم بیرون می آیند، پدر و مادر به آنها …. غذا …. می دهند. (قضا – غذا)
دانش آموزان در …. حیاط …. مدرسه مشغول ورزش بودند. (حیاط – حیات)
پایه و …. اساس …. همهی گفت و گوها، توانایی علمی دانش آموزان است. (اثاث – اساس)
پاسخ املا صفحه ۲۱ نگارش چهارم درس سوم
۱- در جدول زیر، واژههای درس آمده است. پنج کلمه از آنها را پیدا کنید و با هر یک جمله ای بسازید.
سمت: هنگام رانندگی باید از سمت راست حرکت کنیم.
فهم: شعور و فهم انسان ها از تمام موجوداتی که خلق کرده، بیشتر است.
چطور: چطور این نقاشی زیبا را کشیده ای؟
آسیاب: او گندم هایش را از آسیاب گرفت.
جاده: برای رسیدن به قله باید از جاده کوهستانی عبور کرد.
۲- با توجه به متن برای هر یک از حروف داخل شکل، کلمه بنویسید.
حرف ح: حاکم – حدس – خوشحال
حرف س: کیسه – آسیاب – پسر
هنر و سرگرمی صفحه ۲۲ درس راز نشانه ها نگارش چهارم
۱- از روی سرمشق زیر، خوش خط و زیبا بنویسید.
به نام خداوند جان آفرین
حکیم سخن در زبان آفرین
این شعر زیبا را تمرین کنید تا با خطی زیبا برای معلم تان بنویسید.
۲- خانه های جدول را به دلخواه با واژههایی از متن درس پر کنید.
حالا با واژههای هر ردیف یک جمله بسازید؛ به طوری که هر سه واژه در آن به کار رفته باشد.
جملهی اول: پسرک با کیسه گندمی بر پشت الاغ به سمت آسیاب حرکت کرد.
جملهی دوم: مردی با پای لنگ از جاده عبور می کرد.
جملهی سوم: پسر از پیدا کردن نشانی خانه دوستش خوشحال شد.
پاسخ درک متن صفحه ۲۳ نگارش چهارم
۱- دو متن زیر را با دقت بخوانید. متن کدام یک از کتاب های درسی شما شبیه متن (الف) است؟ متن کدام یک از کتاب های درسی شما شبیه متن (ب) است؟
الف) خانه های نواحی بیابانی ویژگی هایی دارند تا خیلی گرم نباشند …. ادامه در کتاب.
ب) گنجشک و کبوتری با هم دوست شدند …. ادامه در کتاب.
پاسخ : شبیه به متن کتاب فارسی است.
۲- تفاوت های متن (الف) و (ب) را در جدول زیر بنویسید.
متن (الف) علمی است، از ضرب المثل استفاده نشده است و شکل نوشتاری کلمات به کار برده شده است.
متن (ب) ادبی است، از ضرب المثل استفاده شده است و شکل عامیانه یا محاوره ای کلمات استفاده شده است.
پاسخ نگارش صفحه ۲۴ کلاس چهارم ابتدایی
به «جمله های موضوع» زیر دقت کنید. موضوع کلی و موضوع کوچک تر آن را بنویسید.
الف) آلودگی هوا دلایلی دارد.
موضوع کلی : هوا
موضوع کوچک تر : آلودگی هوا
ب) پرچم ایران سه رنگ است.
موضوع کلی : پرچم ایران
موضوع کوچک تر : رنگ پرچم
پ) جانوران بر دو دسته اند.
موضوع کلی : جانوران
موضوع کوچک تر : دسته های جانوران
بعدی: جواب درس چهارم نگارش چهارم
قبلی: جواب درس دوم نگارش چهارم
✅ جواب نگارش درس سوم ۳ کلاس چهارم که مربوط به درس راز نشانه ها بود را با هم بررسی کردیم، اگر سوالی دارید از قسمت دیدگاه از ما بپرسید. همچنین برای مشاهده جواب سایر درس های کافیست نام درس را به همراه عبارت «ماگرتا» در انتهای آن در گوگل جست و جو کنید.
ممنون عالیییی
ممنونم
عالی بود
PERFECT ♡♡