سبک زندگی

جواب صفحه ۶۹ ریاضی ششم✔️ تمرین + تدریس ویدئویی

گام به گام و حل تمرین صفحه 69 ریاضی ششم فصل 4 تقارن و مختصات درس مرکز تقارن و تقارن مرکزی

پاسخ تمرین صفحه ۶۹ ریاضی ششم ابتدایی از فصل ۴ «تقارن و مختصات» درس «مرکز تقارن و تقارن مرکزی» را با با راه حل‌های صحیح و توضیحات تصویری و ویدئویی در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای کمک به شما دانش آموز کوشا آماده کرده‌ایم.

پاسخ صفحه بعدی: جواب صفحه ۷۰ ریاضی ششم

جواب صفحه ۶۹ ریاضی ششم
جواب صفحه ۶۹ ریاضی ششم

توضیح صفحه ۶۹ ریاضی ششم

در ویدیو زیر می توانید پاسخ تمرین صفحه ۶۹ ریاضی ششم را با توضیح کامل مشاهده کنید و مشکلات خود را برطرف کنید. همچنین در ادامه مقاله نیز به این سوالات به صورت تصویری پاسخ داده شده است.


جواب تمرین صفحه ۶۹ ریاضی ششم

۱- شکل های زیر را طوری رنگ کنید که نقطه‌ی «م» مرکز تقارن باشد.

جواب سوال ۱ فعالیت صفحه ۶۹ ریاضی ششم
جواب سوال ۱ فعالیت صفحه ۶۹ ریاضی ششم

۲- جدول زیر را کامل کنید.

جواب سوال ۲ فعالیت صفحه ۶۹ ریاضی ششم
جواب سوال ۲ فعالیت صفحه ۶۹ ریاضی ششم

۳- قرینه‌ی هر شکل نسبت به نقطه‌ی داده شده را رسم کنید.

جواب سوال ۳ فعالیت صفحه ۶۹ ریاضی ششم
جواب سوال ۳ فعالیت صفحه ۶۹ ریاضی ششم

۴- شکلی رسم کنید که بیش از دو خط تقارن دارد ولی مرکز تقارن ندارد.
✅ جواب: می توانید یک مثلث متساوی الاضلاع رسم کنید زیرا تمام چند ضلعی های منظم دارای اضلاع فرد، به تعداد اضلاع دارای خط تقارن هستند ولی مرکز تقارن ندارند.

۵- شکلی رسم کنید که مرکز تقارن دارد ولی خط تقارن ندارد.
✅ جواب: برای حل این سوال یک متوازی الاضلاع رسم می کنیم.

جواب سوال ۵ فعالیت صفحه ۶۹ ریاضی ششم
جواب سوال ۵ فعالیت صفحه ۶۹ ریاضی ششم

۶- شکل هایی رسم کنید که نقاط داده شده مرکز تقارن آن ها باشند.

جواب سوال ۶ فعالیت صفحه ۶۹ ریاضی ششم
جواب سوال ۶ فعالیت صفحه ۶۹ ریاضی ششم

⚠️ دانش آموز عزیز به این نکته نیز توجه داشته باشید که مطالب درسی قرار گرفته شده در این صفحه فقط جنبه کمک آموزشی دارد لذا قبل از استفاده کردن از آن ها حتما خودتان نیز به سوالات پاسخ دهید تا مفهوم درس را به خوبی متوجه شوید.

پاسخ صفحه قبلی: جواب صفحه ۶۸ ریاضی ششم

🔔 در این بخش جواب صفحه ۶۹ ریاضی ششم که مربوط به فصل ۴ می باشد را مرور کردیم، اگر سوالی دارید از بخش نظرات بپرسید. جهت مشاهده پاسخ سایر تمرین های کتاب شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫۸۶ دیدگاه

    1. بلی
      زیرا با ضرب کردن کوسینوس ۴۵ درجه در سینوس ۱۲۰ درجه و تقسیم ان ها بر رادیکال ۲۵ کوتانجانت می توان جواب را بدست اورید فرمول بالا برای پایه های بالاتر هست اما می توان برای امتحان کردن جواب و مطمئن شدن ار ان از فرمول بالا استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − شش =