جواب فعالیت کلاسی صفحه ۵۳ الزامات محیط کار دهم
پاسخ فعالیت کلاسی صفحه 53 الزامات محیط کار دهم - پودمان دوم «فناوری در محیط کار»
جواب فعالیت کلاسی صفحه 53 الزامات محیط کار دهم ؛ در این بخش پاسخ فعالیت صفحه ۵۳ پودمان دوم «فناوری در محیط کار» از کتاب الزامات محیط کار دهم دوره دوم متوسطه برای کلیه رشته های فنی حرفه ای و کاردانش را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما فراهم کردهایم.
گام به گام فصل دوم: جواب پودمان ۲ الزامات محیط کار دهم فنی حرفه ای
جواب فعالیت کلاسی اول صفحه ۵۳ الزامات محیط کار دهم
با پرس و جو و راهنمایی از هنرآموز و از آشنایانی که در زمینه رشته تحصیلی شما فعالیت میکنند، با سایتها، مجلات معتبر، برنامههای تلویزیونی و کانالهای موجود در شبکه مجازیای که در زمینه رشته شما آخرین فناوریهای جهان را معرفی میکنند، آشنا شوید، و از داخل آنها فناوری جدیدی را که به نظر شما جالب است و احتمالاً درآیندهای نزدیک فراگیر میشود را مشخص کنید و در کلاس راجع به آن توضیح دهید.
در این تحقیق میخواهیم درباره یک فناوری جدید و فوق العاده جذاب به اسم «هوش مصنوعی مولد» صحبت کنیم. نوعی هوش که میتونه محتواهای جدید و خلاقانه تولید کنه. این محتواها میتونن متن، تصویر، موسیقی، کد و حتی ویدیو باشن. برای مثال، میتونیم از هوش مصنوعی بخوایم که یه شعر بنویسه، یه نقاشی بکشه یا یه آهنگ بسازه!
چرا هوش مصنوعی مولد انقدر مهمه؟ افزایش خلاقیت: هوش مصنوعی مولد به ما کمک میکنه تا ایدههای جدیدی پیدا کنیم و به شکلهای مختلفی اونها رو بیان کنیم. بسیاری از کارهای تکراری و زمانبر رو میشه با کمک هوش مصنوعی انجام داد تا ما بتونیم روی کارهای مهمتر تمرکز کنیم. از همه مهمتر این فناوری پتانسیل ایجاد صنایع و مشاغل جدید رو داره.
چه کاربردهایی برای هوش مصنوعی مولد وجود داره؟
- هنر و طراحی: ایجاد آثار هنری، طراحی لباس، ساخت موسیقی و …
- نوشتن محتوا: تولید مقاله، داستان، شعر و حتی کد نویسی
- آموزش: ایجاد محتوای آموزشی شخصیسازی شده، شبیهسازی محیطهای آموزشی و …
- بازیسازی: تولید شخصیتها، داستانها و محیطهای بازی
- مدلسازی: ایجاد مدلهای سه بعدی از اشیاء و محیطها
هوش مصنوعی مولد یک فناوری قدرتمند و دوگانه است. از یک طرف میتونه به ما کمک کنه تا خلاقتر و بهرهورتر باشیم و از طرف دیگه چالشهایی رو هم ایجاد میکنه که باید برای مقابله با اونها آماده باشیم.
پاسخ فعالیت کلاسی دوم صفحه ۵۳ الزامات محیط کار دهم
با جست و جو در اینترنت و در کتابهای مرتبط، راجع به هر کدام از این عصرها و ویژگیهای زندگی انسانها مطالعه کنید. به نظر شما دلیل این نامگذاریها بر روی دورههای زندگی بشری چیست؟
عصر سنگ: این دوره طولانیترین مرحله از تاریخ بشر است که بیش از یک میلیون سال به طول انجامید. در این دوران، انسانها برای ساخت ابزارهای روزمره مانند ظروف، سلاح و ابزار کشاورزی از سنگ استفاده میکردند. این نامگذاری از آنجایی نشأت میگیرد که روم و چین باستان اولین تمدنهایی بودند که به این دوره از تاریخ اشاره کردند.
عصر مفرغ (برنز): با کشف مس و قلع، انسانها به ترکیبی ارزشمند دست یافتند که مفرغ نامیده میشود. مفرغ به دلیل استحکام و قابلیت شکلپذیری بیشتر نسبت به سنگ، امکان ساخت ابزار و سلاحهای پیشرفتهتر را فراهم کرد. این دوره که منشأ آن آفریقا بوده، تحولی عظیم در تکنولوژی و صنایع دستی ایجاد کرد.
عصر آهن: کشف آهن و روشهای استخراج و ذوب آن، نقطه عطفی در تاریخ بشر بود. آهن به دلیل سختی و مقاومت بالا، به ماده اصلی ساخت ابزارهای کشاورزی، سلاحها و سازههای بزرگ تبدیل شد. هندوستان و یونان از جمله اولین تمدنهایی بودند که به صورت گسترده از آهن استفاده کردند و این دوره از حدود قرن دوازدهم پیش از میلاد آغاز شد.
نکته: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم متوسطه دوم، برای دسترسی سریع و بهتر به جواب تمرینات کتاب هایتان، می توانید با اضافه کردن کلمه «ماگرتا» در سرچ های درسی خود، به مطلب مورد نظرتان دست پیدا کنید.
پاسخ بعدی:
در انتها امیدواریم که این پاسخ فعالیت کلاسی صفحه 53 الزامات محیط کار دهم متوسطه دوم کلیه رشتههای فنی حرفهای و کاردانش، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و از آن استفاده و بهره برده باشید.