سوالات متن پودمان ۴ بازی های رایانه ای کاروفناوری نهم با جواب
نمونه سوال و جواب متن و پرسش های تشریحی و تعریف کنید و نقطه چین درس و پودمان 4 چهار بازی های رایانه ای کتاب کار و فناوری پایه نهم با جواب
سوالات متن پودمان ۴ بازی های رایانه ای کاروفناوری نهم با جواب ؛ در این مقاله پاسخ و جواب نمونه سوال های تشریحی و تعریف کنید و جای خالی مهم امتحانی متن درس و پودمان 4 چهارم بازی های رایانه ای کتاب کار و فناوری کلاس نهم را قرار داده ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.
همچنین بخوانید: جواب پرسش های پودمان بازی های رایانه ای کار و فناوری نهم
نمونه سوال های امتحانی متن پودمان 4 بازی های رایانه ای کار و فناوری نهم با جواب
نمونه سوالات متن پودمان ۴ بازی های رایانه ای کاروفناوری نهم :
۱) چرا بازیکن یک بازی رایانهای فکر میکند قانون از پیش تعیین شدهای در بازی وجود ندارد و کاملا آزاد است؟
پاسخ: به دلیل وجود ارتباط تعاملی یا دو طرفه.
۲) در سناریوی یک بازی، چه چیزهایی مشخص و مستند می شوند؟
پاسخ: سَبْک – شخصیتها – داستان – قواعد بازی – مراحل بازی – نرم افزار ساخت بازی
۳) مزایای بازی های رایانهای را بنویسید.
پاسخ: 1) با استفاده از این بازیها میتوان فرایند یاد دهی و یادگیری را آسانتر و جذابتر کرد.
2) با رایانه فرد می تواند هر چند بار که بخواهد، موضوعی را بازی و مرور کند و مهارت و سرعت عمل خود را بالا ببرد.
3) خطراتی مانند صدمه زدن به محیط، جراحت و غیره که در هنگام انجام بازی های فیزیکی ممکن است اتفاق بیفتد، در این بازی ها کمتر است.
4) به افراد بیمار و کم توان کمک میکند که زودتر سلامت خود را بازیابند و به داروهای مسکن کمتری نیاز داشته باشند.
۴) رسانههای مورد نیاز در ساخت یک بازی رایانهای را نام ببرید.
پاسخ: نرم افزارها – متنها – تصویرها – ترسیمها – صداها – فیلمها
۵) نکات ایمنی در بازی رایانهای را بنویسید.
پاسخ: 1) در انتخاب بازی به اثرات فرهنگی و اجتماعی آن توجه کنید.
2) اگر می خواهید اوقات فراغت خود را با بازی های رایانه ای پر کنید، مواظب باشید که جذابیتهای بازی، ساعت های متمادی از وقت گرانبهای شما را تلف نکند و مدیریت زمان داشته باشید.
3) هنگام بازی احساسات خود را کنترل کنید و اجازه ندهید بعد از بازی همچنان ذهنتان درگیر آن باشد.
۶) در نرم افزار اسکرچ برای ثبت امتیازهای بازیکن، از متغیر استفاده میشود.
۷) آسیبهای جمسانی بازیهای رایانهای را بنویسید.
پاسخ: فشار به چشم
فشار به ذهن و اعصاب
اشکال در ستون فقرات و استخوان بندی
احساس درد در گردن، کتف و دست
نداشتن استراحت کافی و احساس خستگی
۸) داستانی بودن بازی های رایانه ای فرد را ناخودآگاه جذب ماجرای بازی میکند و تحت تأثیر فضای فرهنگی و اجتماعی آن قرار می دهد، به این ترتیب مخاطب به آرامی به سوی فضایی که مورد خواستهی سازندهی بازی بوده است، برده شود.
۹) آسیبهای روانی-تربیتی بازیهای رایانهای را بنویسید
پاسخ: پرخاشگری و ستیزه جویی حاصل از بازی های هیجانی
درونگرایی و کمبود مهارت برقراری ارتباط اجتماعی
دور شدن از محیط خانواده
کم شدن خالقیت و سازندگی
افت بهره وری در کار و تحصیل
۱۰) اگر فرد مدت زمان زیادی از وقت خود را صرف بازیهای رایانهای کند از نظر جسمانی و روانی – تربیتی آسیبهایی میبیند.
۱۱) قطعه برنامه چیست؟
پاسخ: فرمانهایی که به شکلک یا صحنهی نمایش میگویند چه کاری انجام دهد، قطعه برنامه نامیده میشوند.
۱۲) طراحی و ساخت یک بازی رایانهای می تواند باعث پرورش چه چیزهایی در انسان شود؟
پاسخ: میتواند باعث پرورش ذهن، بالا بردن قدرت سازندگی و خلاقیت و اعتماد به نفس در فرد شود.
۱۳) فرمانهای کنترلی به چند دسته تقسیم میشوند؟
پاسخ: به دو دسته: فرمانهای حلقوی و فرمانهای شرطی
۱۴) امروزه بازیهای رایانهای یکی از رسانههای رایج و پرمخاطب هستند که ساخت، توسعه و انتشار آنها به صنعتی پرسود تبدیل شده است.
۱۵) مراحل طراحی و ساخت و ارائهی یک بازی رایانه ای را بنویسید.
پاسخ: 1) انتخاب هدف و موضوع
2) تحلیل و پژوهش
3) سناریو نویسی
4) آماده سازی و جمع آوری رسانهها
5) برنامه نویسی
6) بررسی و اشکال زدایی
7) بازاریابی و فروش
8) پشتیبانی و توسعه
۱۶) نرمافزارهای زیادی برای ساخت بازی وجود دارد، که به آنها موتور سازندهٔ بازی (Game Engine) نیز میگویند.
۱۷) هدف از ساخت یک بازی چه چیزهایی میتواند باشد؟
پاسخ: تفریح و سرگرمی
معرفی فرهنگ
تبلیغات
آموزش
بالا بردن تمرکز
۱۸) برنامههای اسکرچ از اشیایی به نام شکلک (Sprite) ساخته میشوند که در واقع همان شخصیتهای بازی هستند.
۱۹) فرمانهایی که به شکلک یا صحنهٔ نمایش میگویند چه کاری انجام دهد قطعه برنامه نامیده میشوند.
۲۰) مرحله انتخاب هدف و موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.
۲۱) سناریو چیست؟
پاسخ: سناریو، یک طرح کلی از بازی است که در آن سَبْک، شخصیتها، داستان، قواعد و مراحل بازی و نرمافزار ساخت بازی مشخص و مستند میشود.
نکته مهم: دانش آموزان عزیز، تنها به خواندن این سوالات اکتفا نکنید و حتما متن درس را هم به دقت مطالعه کنید.
همچنین بخوانید: سوالات متن پودمان ۳ ساز و کارهای حرکتی کاروفناوری نهم
سوالات متن درس پودمان ۴ چهارم بازی های رایانه ای کاروفناوری نهم با جواب را در این مقاله مشاهده کردید. امیدوارم از آن استفاده کرده باشید و از صفحات دیگر ماگرتا دیدن نمایید. برای بهتر پیدا کردن جواب ها در آخر کلمات جستجو شده داخل گوگل کلمه ماگرتا را قرار دهید. همچنین سوالات خود را در بخش دیدگاه بنویسید. 😊