اخبارخبر ویژه
موضوعات داغ

اخبار اعلام آخرین آمار مبتلا و فوت شدگان کرونا در ایران

آخرین اخبار مربوط به امار مبتلایان و قربانی شدگان ویروس کرونا در کشور

آمار ابتلا و فوتی های کرونا در کشور : آخرین آمار مبتلایان و فوتی ناشی از کروناویروس جدید در کشور اعلام شد( تا تاریخ امار کرونا آبان ). دکتر علیرضا رئیسی در گفتگو با خبرگزاری : معاون بهداشت وزارت بهداشت از افزایش مبتلایان قطعی کووید-۱۹ در ایران خبر داد. با اخبار ویژه ماگرتا همراه باشید.

هم‌چنین بخوانید : ویروس کرونا چیست؟ علائم و راه های پیشگیری از بیماری Corona

[su_highlight background=”#fad700″ color=”#000000″]اخبار کرونا در ایران در این نوشته هر روز بروزرسانی می گردد …[/su_highlight]

امار کرونا اردیبهشت
امار کرونا

آمار کرونا در کشور ۲۸ مهر ۹۹

آمار فوتی های کرونا امروز و امار مبتلایان به کرونا امروز

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کروناویروس در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۴۸ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۴۳۱ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

وی گفت: ۴۷۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون چهار میلیون و ۵۴۰ هزار و ۴۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته لاری، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین در توضیح استان‌های در وضعیت هشدار گفت: استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین بر رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی، پرهیز از هر گونه تردد غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

آمار کروناویروس در ایران
آمار کروناویروس در ایران

آیا پایان کرونا نزدیک شده است؟

آمار کرونا

کرونا همچنان در جهان جولان می‌دهد، با این حال، تلاش‌ها برای پایان دادن به آن، وارد مرحله تازه‌ای شد. به موازات تسریع تلاش‌ها برای ساخت واکسن کرونا، محققان به نتایجی رسیده اند که تاثیر گرما بر این ویروس را تایید می‌کند. در نتیجه، جهان ممکن است در تابستان با خلاص شدن از کرونا، نفس راحتی بکشد.

به گزارش فرارو، روز‌های پنج شنبه و جمعه، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در زمینه مبارزه با کرونا آشکار شد. روز پنج شنبه، از نتایج یک تحقیق علمی جدید درباره تاثیرات گرما و نور خورشید بر ویروس جدید کرونا (کووید-۱۹) اعلام شد.

روز بعد، سازمان بهداشت جهانی برای تسریع ساخت واکسن کرونا ابتکار تازه‌ای ارائه کرد که آن را «تاریخی» خواند. به موازات این تحولات، کرونا در برخی از کشور‌ها مهار شده است.

ویلیام برایان، مشاور وزیر امنیت داخلی آمریکا در امور علوم و تکنولوژی، در نشست خبری روز پنج شنبه گذشته کاخ سفید، از یافته‌های جدید علمی درباره تاثیر گرما بر کرونا پرده برداشت.

برایان به خبرنگاران گفت: دانشمندان طی یک پژوهش جدید که هنوز منتشر نشده، به این نتیجه رسیده اند که اشعه ماورای بنفش تاثیر بزرگی بر کرونا دارد. به گفته این مقام آمریکایی، کرونا وقتی در معرض دمای بالا یا نور خورشید قرار می‌گیرد، زودتر از بین می‌رود.

برایان تصریح کرد که ظاهرا اشعه خورشید در نابود کردن کرونا، در هوا یا روی سطوح، قدرت زیادی دارد. همچنین، گرما و رطوبت تاثیرات مشابهی بر ویروس دارند. چون به طور کلی، افزایش دما و رطوبت یا افزایش هر دو، تاثیر منفی بر ویروس می‌گذارند.

آخرین اخبار کرونا در کشور
آخرین اخبار کرونا در کشور

برایان با اشاره به آزمایشاتی که روی تاثیر گرما بر کرونا انجام شده، تاکید کرد که آب و هوای شبیه به تابستان، ممکن است انتقال بیماری را کاهش دهد. با این حال، برایان تاکید که نباید این امر به مثابه نابودی کامل ویروس تلقی شود.

پرفسور پُل هانتر، استاد پزشکی در دانشگاه آنگلیای شرقی در بریتانیا، دیدگاه مشابهی دارد که در وبگاه «ساینس مدیا سنتر» منتشر شد. هانتر با بیان اینکه اشعه ماورای بنفش به نحو بسیار موثری اغلب ویروس‌ها را غیرفعال می‌کند، تصریح کرد، اما این امر ارتباط چندانی با کنترل کووید-۱۹ ندارد.

چرا که این بیماری عمدتا از طریق انتشار قطرات کوچک منتقل می‌شود. اکثر این قطرات آلوده به ویروس، روی زمین یا سایر سطوح می‌افتند و قبل از اینکه توسط اشعه ماورای بنفش از بین بروند، وارد بدن فرد دیگری می‌شوند.

بحث و جدل درباره تاثیر گرما بر کرونا هنوز ادامه دارد. برخی پژوهش‌ها نشان داده اند که کرونا در آب و هوای سرد و خشک نسبت به آب هوای گرم و مرطوب فعالیت بیشتری دارد. شاید علت شیوع کم کرونا در کشور‌های نیمکره جنوبی زمین که هنوز در تابستان هستند، گرما باشد.

مثلا استرالیا فقط هفت هزار مبتلا به کرونا و ۷۷ فوتی دارد که بسیار کمتر از کشور‌های نیمکره شمالی است. گفته می‌شود که در هوای سرد، قطرات کوچکی که هنگام تنفس بیرون می‌آیند، مدت زمان بیشتری دوام می‌آورند.

اما در آب و هوای گرم ویروس کرونا سریعتر از بین می‌رود. به هر حال این بحث همچنان ادامه دارد و به زودی با رسیدن تابستان تاثیرات گرما مشخص خواهد شد.

واکسن کرونا زودتر ساخته خواهد شد!

اما ممکن است قبل از رسیدن گرما، واکسنی برای کرونا ساخته شود. چندین شرکت بزرگ داروسازی در جهان، برای ساخت واکسن تلاش می‌کنند و برخی واکسن‌ها به مرحله آزمایشات بالینی رسیده اند.

به تازگی حتی سازمان بهداشت جهانی هم وارد حوزه ساخت واکسن شده و برای تسریع ساخت آن، ابتکار جدیدی ارائه کرده است. در این ابتکار، کشور‌های جهان، توسعه، تولید و دسترسی عادلانه به ابزار‌های تشخیص، معالجه و واکسن‌های کرونا را تسریع می‌کنند.

این سازمان اعلام کرده که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در همکاری جهانی برای تسریع تلاش‌های ساخت واکسن کرونا مشارکت خواهند کرد.

فضیله الشایب، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفته این مشارکت به مثابه تعهد سیاسی همه شرکا به فراهم کردن امکان خرید واکسن‌های کرونا برای همه است.

سازمان بهداشت جهانی روز ۲۰ آوریل با انتشار گزارشی از رقابت ۷۶ شرکت برای ساخت واکسن کرونا خبر داد. از این تعداد، ۵ واکسن وارد مرحله آزمایشات بالینی شده و بقیه هنوز در مرحله پیش بالینی هستند. از ۵ واکسنی که وارد مرحله بالینی شده اند، دو تا آمریکایی و سه تا چینی هستند.

آمار کرونا
آمار کرونا

در کنار اینها، سایر کشور‌ها نیز آزمایشات واکسن کرونا را جلو می‌برند. پنج شنبه گذشته، اولین واکسن کرونا در بریتانیا، روی دو دانشمند آزمایش شد. این آزمایشات توسط محققان دانشگاه آکسفورد انجام می‌شوند و محققان نسبت به موفقیت آن‌ها بسیار خوشبین هستند.

شبکه اسکای نیوز، از قول این محققان ادعا کرد که واکسن کرونا که توسط محققان دانشگاه آکسفورد آزمایش می‌شود، ۸۰ درصد شانس موفقیت دارد. چندی پیش، سارا گیلبرت، استاد دانشگاه آکسفورد، که درگیر پژوهش درباره ساخت واکسن کروناست، ارزیابی مشابهی درباره موفقیت واکسن کرونا ارائه کرد.

او گفت: ۸۰ درصد اطمینان دارد که واکسن کرونا تا ماه سپتامبر ساخته خواهد شد. دو هفته بعد از اظهارات این دانشمند، واکسن کرونا در بریتانیا وارد مرحله آزمایشات بالینی شد.

از سوی دیگر، چین نیز تلاش‌های مشابهی انجام می‌دهد. این کشور به تازگی با آزمایش بالینی سه واکسن کرونا موافقت کرد.

همچنین، گائو فو، رئیس مرکز پیشگیری از بیماری‌های چین، به رسانه‌های دولتی این کشور گفته تا ماه سپتامبر احتمالا چین برای موارد اضطراری واکسن کرونا خواهد داشت و اوایل سال آینده میلادی، واکسن کرونا به مصرف عمومی خواهد رسید.

این اولین بار است که یک مقام چینی درباره زمان ساخت واکسن کرونا تخمین‌هایی ارائه می‌کند. نکته قابل توجه اینکه زمان تخمینی برای ساخت واکسن کرونا در چین و بریتانیا تقریبا یکسان است.

هر دو کشور گفته اند تا ماه سپتامبر واکسن کرونا خواهند ساخت. این در حالی است که پیش‌تر، ارزیابی‌ها حاکی از این بود که ساخت واکسن کرونا حداقل ۱۸ ماه طول خواهد کشید.

تست کرونا آنلاین

در وضعیت همه‌گیری یا شیوع ویروس کرونا یکی از مشکلات اصلی، مراجعه بی‌مورد به مراکز درمانی است. چرا که هم باعث آلودگی جدید شده و هم امکان خدمت رسانی به افراد نیازمند را پایین می‌آورد.

در عین حال ممکن است علائمی پیدا کنیم که به ابتلای کرونا ویروس شک داشته باشیم. در این صورت راه حل چیست؟

تست انلاین کرونا
تست انلاین کرونا

شما با مراجعه به سایت زیر که برای تست کرونا آنلاین هلال احمر و پاسخ دادن به چند پرسش پزشکی متوجه خواهید شد که آیا هم اکنون نیاز به مراجعه به پزشک و مراکز درمانی دارید یا خیر؟ آمار کرونا

گفتنی است که ؛ الگوریتم های این برنامه و سایت اینترنتی با همکاری اساتید و نظارت سازمان نظام پزشکی تهیه شده اما نباید نتایج آن را به صورت 100٪ قابل اتکا دانست.

با مراجعه به سایت https://test.corona.ir می توانید تست کرونا ویروس خود را بدهید.

هم‌چنین بخوانید : جوک و متن خنده دار ویروس کرونا

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام. تابحال هیچ سایتی ندیدم یا وجود ندارد که آمار روزانه بصورت نمودار تعداد مبتلایان یا کشته شده ها برحسب روز در آن به تصویر آمده باشد. بخصوص به تفکیک استان. بسیارمفیداست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =