مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبار

دانلود متن دعای جوشن كبير pdf ❤️+ صوتی با ترجمه

متن کامل دعا جوشن کبیر به همراه ترجمه و فایل دانلود صوتی

دانلود متن کامل دعا جوشن كبير pdf و فایل صوتی : امشب، همان شبی است که در انتظارش بودی. مگر چیزی به تو نهیب نمی ‏زد که برگردی و روی کویر فقیر گناهانت، خط پشیمانی بکشی؟! امشب، همان شب است که می ‏شود در آن، تمام روزهای سیاهت را ورق بزنی. شاید شب پیمودن راه‏های صد ساله به یک شب است.

امشب، وزن مهربانی پروردگار روی دوش تمام ثانیه ‏ها و دقیقه ‏ها سنگینی می‏ کند و تو در برابر این همه رحمتی؛ مگر نه این است که خداوند روی دلت منت گذاشته است؟! پس با اشکهای دلت، آیینه دلت را پاک کن. امشب به میهمانی نور می ‏رویم.حتی سکوت انگار این بار در حجم مبهم همیشگی ‏اش، حرف‏های تازه ‏ای برای گفتن دارد.

بدین منظور متن کامل دعای جوشن کبیر در دو نسخه به همراه فایل صوتی برای شما در بخش مذهبی ماگرتا آماده کرده ایم.

همچنین ببینید : متن عالی شب قدر + عکس امشب شب قدر است و التماس دعا

متن جوشن کبیر
متن جوشن کبیر

دانلود متن کامل دعا جوشن کبیر PDF

برای دانلود دعای جوشن کبیر روی دکمه های زیر کلیک یا لمس نمایید :

عکس پروفایل جوشن کبیر
عکس پروفایل جوشن کبیر

فایل صوتی دعای جوشن کبیر

دعای جوشن کبیر در یکی از غزوات صدر اسلام از جانب جبرئیل برای پیامبر اسلام آورده شده است. این‌ دعا صد بند دارد و هر بند حاوی‌ 10 اسم از اسمای‌ خدا، به‌جز بند 55 که‌ 11 اسم‌ باری‌تعالی در آن‌ آمده‌ است‌؛

بنابراین‌، درمجموع‌، این‌ دعا حاوی‌ 1001 اسم‌ خداوند متعال‌ است. در پایان هر بند از دعای جوشن کبیر، عبارت «سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ» (یعنی: تو پاک و منزه هستی ای خدا و خدایی جز تو نیست، فریاد! فریاد! پروردگارا ما را از آتش نجات بده) خوانده می‌شود. خواندن این دعا از جمله اعمال شب قدر است.

همچنین بخوانید : متن تسلیت شهادت امام علی (ع)

جوشن کبیر چند فراز دارد ؟

«جوشن کبیر» شامل ۱۰۰ فراز یا بخش است که هر فراز، شامل ۱۰ نام از نام‌های خداوند است (به جز فراز ۵۵ که شامل ۱۱ نام است). در نتیجه این دعا، شامل ۱۰۰۱ نام از نام‌های خداوند است.

تعداد زیادی از نام‌ها، تعابیر و اصطلاحات به کار رفته در این دعا، برگرفته از قرآن هستند. در هر فراز، کلمات به‌کار رفته حالت موزون و آهنگین دارند؛ چیزی که بسیار شبیه به آرایهٔ ادبی سجع در ادبیات فارسی است.

به عنوان نمونه، در فراز اول، کلمات «رحیم»، «کریم»، «مقیم»، «عظیم»، «قدیم»، «علیم»، «حکیم» و «حلیم» به کار رفته‌اند که به علت مشابه بودن حروف پایانی، به این فراز حالت آهنگ گونه داده‌اند.

حضرت رسول اکرم (ص) در مورد این دعا فرمودند که:
هیچ بنده‌ای از امت من نیست که این دعا را در ماه مبارک رمضان سه مرتبه یا یک مرتبه بخواند مگر آنکه به‌تحقیق که خدای تعالی بدن او را بر آتش حرام می‌کند و بر او بهشت واجب می‌شود.

فایل صوت دعای جوشن کبیر :

دعای کامل صوتی جوشن کبیر

ضمن قبولی دعای جوشن کبیر در این شب های قدر امیدواریم ماگرتا را از دعای خیر خوب بهرمند گردانید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 5 =