اخباراقتصادی

آموزش نحوه احراز هویت آنلاین غیرحضوری سامانه سجام

احراز هویت الکترونیکی سجام چگونه است؟ دریافت کد بورسی مجازی و بدون حضور در سجام

احراز هویت سجام و دریافت کد بورس به صورت آنلاین و غیرحضوری :  آماده سازی زیرساخت احراز هویت غیرحضوری و اخذ کد بورسی بود که اقدامات لازم در این زمینه نیز آغاز شد. مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت سهامداران عدالت ، نحوه احراز هویت الکترونیکی سهامداران عدالت در سجام ( سامانه جامع اطلاعات مشتریان ) را اعلام کرد. با خبر اقتصادی ماگرتا همراه باشید.

شاید علاقه مند باشید به : کد بورسی چیست و چگونه کد سهامداری بگیریم؟ راهنمای سجام


احراز هویت آنلاین سجام

فرهاد دژپسند در حاشیه شورای عالی بورس افزود: به خاطر ازدحام و شلوغی زیاد در دفاتر پیشخوان دولت امروز مصوب شد تا احراز هویت تمامی افرادی که می‌خواهند کد بورسی دریافت کنند به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام شود.

طبق مصوبه‌های امروز شورای عالی بورس از فردا تمام مراجعات حضوری برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی لغو می‌شود.

مقرر شده است، احراز هویت الکترونیک در داخل مجموعه سپرده‌گذاری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری بررسی و در صورت تامین زیرساخت‌های فنی آن تا یک هفته دیگر احراز هویت در سامانه سجام غیر حضوری انجام خواهد شد.

نقل و انتقال وکالتی سهام ممنوع است

وی گفت: مصوبه دومی که امروز در شورای عالی بورس به تصویب رسید این بود که هر گونه نقل و انتقال وکالتی سهام ممنوع است و این مصوبه به سازمان اسناد کشور هم ابلاغ شده تا آن‌ها هم به تمام شهرستان‌ها و استان‌ها ابلاغ کنند.

وزیر اقتصاد در خصوص اختلال نرم افزاری بورس هم گفت: امروز به سرعت این مشکل حل شد و جای نگرانی نیست.

بازار بورس ریسکی است

دژپسند در خصوص تکانه‌های شدید بازار بورس هم گفت: بازار بورس در مقابل بازار‌های دیگر یک بازار ریسکی است و ما بار‌ها توصیه کردیم تا کسانی که تازه وارد هستند حتماً با مشاوره به سراغ معامله بروند.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: اگر کسی تخصص لازم را در این رابطه ندارد می‌تواند از کارگزاری‌ها کمک بگیرد چرا که در خرید و فروش و معاملات آن کار بسیار حساسی است و مثل معاملات دیگری نیست که فورا به نتیجه خاص برسد.

وی در پایان گفت: نتیجه گیری در بازار سرمایه نیازمند یک دوره زمانی است و این بازار افت و خیز زیاد دارد.

رکورد بورس شکسته شد

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار همچنین در پاسخ به این پرسش که ارزش معاملات یک روز بورس و فرابورس به حدود ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد، آیا جذب شرکت‌های بورسی می‌شود، گفت:

افرادی که در بورس خرید و فروش می‌کنند، با پول‌های ریز و خرد وارد می‌شوند و ارزش این معاملات در برخی روز‌ها بالای ۱۸ هزار میلیارد تومان شده است، این پول یک بخش به سهامداران نهاد‌های بزرگ می‌رسد، گاهی اشخاص این سهام را می‌خرند، همچنین سازمان خصوصی‌سازی و دولت به تامین مالی می‌پردازد، اما به طور متوسط هر روز ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول جدید وارد بورس می‌شود.

به گفته وی، شرکت‌های حقوقی سهام می‌فروشند و در جایی که نیاز دارند، به تأمین مالی می‌پردازند که البته نباید فقط به تأمین مالی اکتفا کنند، بلکه شرکت‌های بورسی به افزایش سرمایه بپردازند و از طریق عرضه‌های اولیه سهام و انتشار اوراق مشارکت توسط نهاد‌های عمومی و سرمایه‌گذاری نهاد‌ها به تأمین مالی بپردازند و از طرفی به تعادل‌بخشی بازار کمک کنند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: فرصت طلایی در بازار سرمایه با حضور مردم و سرمایه‌های خرد فراهم شده است و بعد از اینکه سهام عدالت آزاد شد، مردم در بورس حاضر می‌شوند و حتی حضور مردم در بورس توسط مقامات بالاتر در کشور توصیه شده است و شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، باید گسترش فرهنگ سهامداری در کشور انجام شود.

سامانه احراز هویت بورس ، سجام

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت ادامه داد: وقتی فرد وارد این زیر ساخت می‌شود بر اساس رمز یکبار مصرفی که برای او صادر می‌شود وارد سیستم شده و در مرحله اول عکس او با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می‌شود. این تطابق مبتنی بر الگوریتم‌هایی پیچیده است و ممکن است خطاهایی نیز داشته باشد.

وی افزود: نکته دوم این است که کارت ملی فرد باید توسط خود فرد اسکن شده و تصویر آن با تصویر کارت ملی که نزد ثبت احوال است چک می‌شود.

ماهیار توضیح داد: در گام بعدی از کاربر خواسته می‌شود که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که ظاهر می‌شود را بخواند در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می‌شود و این با الگویی که گفته شده مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر.

وی ادامه داد: در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام‌می‌دهد و آن‌را برای سجام می‌فرستد.

او با بیان اینکه ۴ هزار دفتر احراز هویت در کشور وجود دارد گفت: پس از احراز هویت کد بورسی هموطنان کمتر از یک ساعت یه شماره همراه آنان ارسال می‌شود.

طریقه احراز هویت سجام
طریقه احراز هویت سجام

آیا سامانه سجام قطع است؟

در درگاه پرداخت سجام گزینه‌ای برای گرفتن پیامکی رمز پویا پیش‌بینی شده است اما بسیاری از کارت‌های بانکی ارسال پیامکی رمز پویا را پشتیبانی نمی‌کنند و یا با تاخیر زیاد ارسال می‌کنند. البته سجام هم زیر بار این تاخیرها نمی‌رود و کارمزد ۱۰ هزار تومانی را کسر نمی‌کند.

به جز این، خطاهای ثبت نام سجام نسبتا زیاد است و بارها با ارسال درست کد امنیتی پیغام خطا دریافت می‌کنید. برخی مخاطبان تجارت‌نیوز می‌گویند که حتی برای ثبت نام از طریق پیشخوان دولت با خطاهای سجام مواجه شده‌اند و باجه‌های پیشخوان دولت به مشتریان می‌گویند که اتصال با سجام قطع شده و بعد مراجعه کنید.

روش احراز هویت غیر حضوری در سامانه سجام

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت افزود: تاکنون برای جلوگیری از پولشویی مراجعه افراد به دفاتر پیشخوان دولت الزامی بوده است.

وی درباره فرایند احراز هویت الکترونیک گفت: این فرایند بدین صورت است که وقتی فرد در سامانه سجام ثبت نام کرد و اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طریق سامانه شاهکار تطبیق داده شد برای احراز هویت می‌تواند از طریق این زیر ساخت‌ها به صورت الکترونیکی اقدام کند.

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت ادامه داد: وقتی فرد وارد این زیر ساخت می‌شود بر اساس رمز یکبار مصرفی که برای او صادر می‌شود وارد سیستم شده و در مرحله اول عکس او با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می‌شود. این تطابق مبتنی بر الگوریتم‌هایی پیچیده است و ممکن است خطا‌هایی نیز داشته باشد.

وی افزود: نکته دوم این است که کارت ملی فرد باید توسط خود فرد اسکن شده و تصویر آن با تصویر کارت ملی که نزد ثبت احوال است چک می‌شود.

ماهیار توضیح داد: در گام بعدی از کاربر خواسته می‌شود که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که ظاهر می‌شود را بخواند در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می‌شود و این با الگویی که گفته شده مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر.

او ادامه داد: در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام‌می‌دهد و آن‌را برای سجام می‌فرستد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۴ هزار دفتر احراز هویت در کشور وجود دارد گفت: پس از احراز هویت کد بورسی هموطنان کمتر از یک ساعت یه شماره همراه آنان ارسال می‌شود.

مشاور فناوری و نوآوری سمات، فرایند غیرحضوری شدن احراز هویت را یک پروژه ملی و تحول ملی در بازار سرمایه دانست و گفت: به این ترتیب احراز هویت در کمتر از ۱۰دقیقه انجام می شود. البته از آنجا که اپراتور چک کننده نهایی به صورت آفلاین است، کمی زمان برای تایید نهایی از سوی این اپراتور صرف می شود.

اگر آموزش ها برایتان کافی نبود بخوانید : چگونه می توانم در سامانه سجام ثبت نام کنم؟

روش مرحله به مرحله نحوه احراز هویت آنلاین سجام

احراز هویت انلاین سهامداران سهام عدالت :

۱.برای انجام این کار فرد در سامانه سجام ثبت نام می‌کند سپس اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طریق سامانه شاهکار ارزیابی می‌شود سپس با رمز یکبار مصرفی که برای او صادر می‌شود به سیستم ورود می‌کند.

در مرحله اول عکس او با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می‌شود. کارت ملی فرد باید توسط اسکن شده و تصویر آن با تصویر ثبت احوال است مطابقت داده می‌شود.

۲.در گام بعدی کاربر باید یک فیلم سلفی گرفته و متنی تصادفی را بخواند، در این مرحله از زوایای مختلف نحوه بیان فرد سنجیده می‌شود تا با الگویی که گفته شده مقایسه شود. در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد و آن‌را برای سجام می‌فرستد.

۳.برای کنترل‌های بیشتر از اپراتور‌های آفلاین هم استفاده شده است؛ این اپراتور‌ها در بازه‌های زمانی مخالف اطلاعات کاربر را بررسی می‌کنند و پس از اینکه مطمئن شدند شماره موبایل و آدرس فرد به نام خود فرد بوده است و اطلاعات هویتی هم به صورت‌کامل احراز شد اگر مشکلی وجود نداشته باشد این فرد به عنوان فرد سجامی معرفی می‌شود.

امیدواریم تا اینجای خبر و آموزش احراز هویت سجام به صورت آنلاین برایتان مفید بوده باشد.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫3 دیدگاه ها

  1. باش سلام خدمت شما دستندرکاران من دریافت کد 10 رقمی خواستم این دو دفعه میرم بانک اسمم نیست کد 10 رقمی برام ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 15 =