اخباراقتصادی

نرخ ارز و دلار ، طلا و سکه در بازار 💲 ؛ پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸

نرخ ارز و دلار ، قیمت سکه و طلا در امروز هجدهم مهر 98 پنجشنبه

جدیدترین نرخ ارز، دلار، سکه و طلا در بازار امروز – پنجشنبه هجدهم مهر ماه نسبت به روز گذشته کاهش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون ۱۰ هزار تومان قیمت خورد.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت انواع سکه و طلا امروز کاهش یافت و در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۴ میلیون ۱۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون ۹۹۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۴۰۸ هزار ۳۰۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۵۰۶ دلار قیمت خورد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی کشور

صرافی ملی قیمت دلار را برای پنج‌شنبه هجدهم مهر بدون تغییر نسبت به نرخ‌ های پایانی چهارشنبه ، ۱۱ هزار ۴۰۰ تومان اعلام کرد. این صرافی‌ ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری کرد.

قیمت فروش یورو، در صرافی‌های بانک‌ها تغییری نداشت و ۱۲ هزار ۶۰۰ تومان اعلام شد؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

عنواننرخ خرید (ریال)نرخ فروش (ریال)
یورو125000126000
دلار113000114000

همچنین می توانید نرخ لحظه ای ارز و دلار ، قیمت سکه و طلا را به صورت زنده در لینک زیر مشاهده کنید (روی عکس کلیک کنید).

قیمت سکه و قیمت طلا در بازار پنجشنبه ۱۸ مهر

نوعقیمت معاملاتی روز  گذشتهقیمت معاملاتی امروز 
مثقال طلا۱۷,۷۰۰,۰۰۰۱۷,۶۹۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار۴,۰۸۶,۰۴۰۴,۰۸۳,۷۳۰
سکه جدید۴۰,۱۵۰,۰۰۰۴۰,۱۰۰,۰۰۰
سکه قدیم۴۰,۰۰۰,۰۰۰۳۹,۹۰۰,۰۰۰
نیم سکه۲۰,۴۰۰,۰۰۰ 
ربع سکه۱۲,۴۰۰,۰۰۰ 
سکه گرمی۸,۳۰۰,۰۰۰ 
انس طلا۱۵۰۷ دلار۱۵۰۷ دلار

قیمت دلار و ارز بانکی در روز امروز پنجشنبه هجدهم مهر ۹۸

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز (پنجشنبه هجدهم مهر ماه) بدون تغییر نسبت به روزگذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش قیمت روز گذشته ۵۱ هزار و ۳۵۶ ریال و هر یورو نیز ۴۶ هزار و ۱۴۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار عراق که در هفته قبل پُرنوسان شده بود این روز‌ها به آرامش رسیده و در ثبات قیمت از طریق صرافی‌های بانکی و آزاد به زائران اربعین فروخته می‌شود.

قیمت دینار عراق هفته قبل بین ۱۰ هزار و ۲۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۰۰ در نوسان بود، اما از چند روز قبل و بعد از اتفاقاتی که در عراق رخ داد قیمت دینار نیز تحت تأثیر قرار گرفت و کم شد.

صرافی‌های خیابان فردوسی به متقاضیان ارز اربعین، معادل ۱۰۰ یورو، دینار عراق با قیمت ۱۰ هزار تومان می‌فروشند؛ صرافی‌های بانکی البته هم دلار و هم یورو به‌میزان ۱۰۰ یورو طبق بخشنامه بانک مرکزی به متقاضیان می‌فروشند.

در خیابان فردوسی صرافی‌های ملی و ملت دلار و یورو به زائران اربعین طبق بخشنامه بانک مرکزی می‌فروشند، اما صرافی‌های صادرات و شهر به‌ازای ۱۰۰ یورو، دینار با قیمت ۹ هزار و ۹۰۰ تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. البته صرافی‌های آزاد نیز نسبت به فروش دینار به زائران ارز اربعین اقدام می‌کنند.

متقاضیان خرید ارز باید شخصاً با در دست داشتن اصل کارت ملی و کپی آن به صرافی‌ها مراجعه کنند ضمن آنکه باید کارت بانکی و سیم‌کارت به نام شخص خریدار باشد.

صرافی‌های مجاز که تحت نظارت بانک مرکزی فروش ارز را آغاز کرده‌اند محدودیتی برای فروش دینار به زائران اربعین ندارند و می‌گویند زائران هر میزان که بخواهند می‌توانند دینار بخرند، ضمن آنکه صرافی‌های بانکی به‌ازای هر پاسپورت ۱۰۰ یورو یا معادل آن ۱۲۵ هزار دینار عراق می‌دهند.

منبع
فرارو

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =