مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبار
موضوعات داغ

آموزش ثبت نام در تهران من +✔️ دانلود اپلیکیشن طرح ترافیک

طبق اعلام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری از ابتدای تیر ماه 1398 طرح ترافیک جدید در تهران اعمال می‌شود.

آموزش تصویری ثبت نام در تهران من و دانلود اپلیکیشن My Tehran : طبق اعلام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری از ابتدای تیر ماه 1398 طرح ترافیک جدید در تهران اعمال شده است و تا سال ۱۳۹۹ هنوز ادامه دارد. بر اساس قوانین جدید، طرح ترافیک زوج و فرد حذف می‌شود اما به جای آن طرح ” کنترل آلودگی هوا ” اعمال خواهد شد.

به این ترتیب خودروهای با پلاک تهران در هر فصل 20 روز و خودروهای دیگر در هر فصل 15 روز می‌توانند رایگان وارد محدوده کنترل آلودگی هوا شوند و دیگر ورود آن‌ها ربطی به زوج یا فرد بودن پلاک ندارد.

از ابتدای تیر ماه، برای استفاده از روزهای رایگان ورود به طرح کنترل آلودگی و یا ورود به پرداخت هزینه به هر یک از مناطق طرح لازم است در سامانه “ تهران من ” ثبت نام کرده باشید.
در سال ۹۸ با هدف تشویق بیشتر شهروندان به قانون مداری و کاهش موارد اعمال جریمه، با هماهنگی پلیس محترم راهور ناجا، مهلت یک ماهه‌ای برای پرداخت عوارض طرح ترافیک و جلوگیری از جریمه در نظر گرفته‌ شده است.

بر این اساس، شهروندانی که با خودروی شخصی وارد محدوده طرح ترافیک شده‌اند اما در حساب خود موجودی کافی نداشته‌اند، یک ماه مهلت دارند که بدهی خود را پرداخت کنند تا در فهرست اعمال جریمه قرار نگیرند. با اخبار ماگرتا همراه باشید.

لوگو تهران من
لوگو تهران من

دانلود اپلیکیشن تهران من

اپلیکیشن تهران من به عنوان درگاه واحد ارائه خدمات شهرداری تهران تولید شده است. شهروندان محترم تهرانی با نصب این اپلیکیشن به خدماتی نظیر رزرو طرح ترافیک ، استعلام مشخصات املاک و ثبت پیام 137 دسترسی پیدا خواهند کرد.

اپليكيشن تهران من با هدف يكپارچه سازي خدمات شهرداري تهران به شهروندان ايجاد گرديده است . در واقع در اين نرم افزار قصد داريم خدمات شهروندي در قالب ابزار همراه هوشمند را يكپارچه نموده و از طريق يك درگاه به شهروندان ارائه دهيم .

گام اول جهت اين خدمات ارائه خدمات مربوط به طرح ترافيك جديد تهران به شهروندان در قالب اين اپليكيشن مي باشد . جهت ارائه اين خدمت سرويسهاي زير به شهروندان ارائه مي گردد :

  1. ثبت نام خودرو : ثبت خودرو شهروند جهت رزرو طرح در اين قسمت انجام مي گيرد .
  2. مشاهده لیست خودرو های ثبت شده جهت رزرو طرح ترافیک
  3. رزرو خودرو : در اين قسمت شهروند طرح ترافيك دلخواه خود را جهت يكي از خودرو هاي تعريف شده خود انجام مي دهد.
  4. افزايش اعتبار : در اين بخش حساب شهروندي شهروند شارژ می گردد ، حساب شهروندی همانند یک کیف پول الکترونیکی است که پرداخت هزینه های مربوط به طرح ترافیک از این طریق انجام می گیرد .
  5. مشاهده تراکنشهای مالی انجام شده توسط شهروند بابت خرید طرح ترافیک روزهای قبلی

ثبت نام در سامانه « تهران من » محدودیت زمانی ندارد

ثبت‌نام در سامانه «تهران من» محدودیت زمانی ندارد و پس از اول تیرماه نیز امکان ثبت‌نام در سایت وجود خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بر اساس پیامی که در صفحه ورودی سایت «تهران من» منتشر شده، دارندگان خودروهایی که قصد تردد در محدوده‌های ترافیکی شهر را دارند در طول تیرماه و پس از آن هم می‌توانند در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند و سایت در هیچ زمانی برای مراجعه‌کنندگان بسته نخواهد شد.

هم‌چنین ساکنان محدوده‌ها نیز برای ثبت مشخصات خود محدودیت زمانی ندارند و در هر زمانی می‌توانند پس از ثبت سکونت، از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند شوند.

برای بهره‌مندی از امکان ۲۰ روزه تردد رایگان در هر فصل در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق)، ثبت نام و درج مشخصات خودرو در سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir ضروری است.
همچنین ثبت‌نام‌کنندگان در صورت تردد بدون شارژ، فورا جریمه نخواهند شد بلکه پیامک مهلت یک‌ماهه پرداخت برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

پایان اجرای طرح زوج و فرد

بر اساس مصوبات قانونی، از اول تیر ماه که اجرای طرح زوج یا فرد در تهران پایان می‌یابد و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا جایگزین آن می‌شود، در هر فصل خودروهای پلاک تهران 20 روز (و خودروهای پلاک غیر تهران 15 روز) مجاز به تردد رایگان در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) هستند.

زوج یا فرد بودن پلاک خودروها نیز در تعیین روزهای مجاز اثری ندارد و ملاک، صرفاً تعداد روزهای ورود است.

عوارض تردد در این محدوده در روزهای فراتر از تعداد مجاز، نصف عوارض طرح ترافیک تعیین‌ شده است؛ طبعاً شمارش تعداد روزهای مجاز برای تردد رایگان در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) مشروط به آن است که ثبت‌نام در سامانه انجام‌شده باشد و از این‌ رو ضروری است همه دارندگان خودرو یک‌بار در سامانه ثبت‌نام کرده و مشخصات خودروی خود را وارد کرده باشند.

طرح ترافیک جدید تهران
طرح ترافیک جدید تهران

نحوه ورود به مناطق طرح ترافیک جدید

به غیر از روزهای رایگان ورود به منطقه کنترل آلودگی هوا، جهت ورود به به هر یک از دو منطقه طرح ترافیک اصلی یا کنترل آلودگی لازم است اعتبار کافی در حساب خود در سایت تهران من داشته باشید.

ورود شما به هر یک از این مناطق توسط دوربین ثبت و هزینه آن از اعتبارتان کسر می شود.

در صورتی که اعتبار کافی نداشته باشید تا یک ماه بعد از ورود به طرح فرصت دارید با افزایش اعتبار خودتان مبلغ را تسویه کنید در غیر این صورت طبق نرخ‌های مصوب جریمه می‌شوید.

طبق اطلاعیه وبسایت “تهران من” اگر فردی قصد تردد در هر دو محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) را داشته باشد تنها نرخ محدوده طرح ترافیک برای وی محاسبه خواهد شد.

همچنین ساعات تردد در محدوده های تعیین شده در دو بخش ساعات اوج (6/30 تا 10 و 16 تا 19) و غیر اوج (10 تا 16) تعریف شده اند.

ساکنان هر یک از مناطق محدوده طرح ترافیک یا کنترل آلودگی هوا می‌توانند از تخفیف‌های ویژه استفاده کنند.

همه جزییات بیشتر را در لینک‌های زیر می‌توانید بخوانید:
جزییات طرح ترافیک
محاسبه نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک

آموزش کامل نحوه ثبت نام در تهران من و ورود به محدوده طرح جدید

درآمد سفیران در سفرهایی که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شود نسبت به سایر سفرها بالاتر است، پس طبق مراحل زیر اقدام به ثبت نام کنید تا امکان استفاده از روزهای رایگان ورود به طرح کنترل آلودگی و همچنین افزایش اعتبار برای ورود به محدوده‌های طرح در سایر روزها را داشته باشید.

ثبت نام در سایت ” تهران من ” :

وارد وبسایت تهران من شوید و مراحل زیر را طی کنید:
**** ورود به تهران من ****

ثبت نام در سایت تهران من ، طرح ترافیک
ثبت نام در سایت تهران من ، طرح ترافیک

بعد از طی کردن این مراحل شما با نام کاربری و رمز عبور خودتان می‌توانید چه از طریق وبسایت و چه از طریق برنامه “تهران من” روی موبایل وارد حساب کاربری خودتان شوید.

ثبت خودرو در سامانه ” تهران من ” :

از طریق موبایل و یا وبسایت تهران من می‌توانید خودروی خود را ثبت کنید.
برای ثبت خودرو لازم نیست خودرو به نام خودتان باشد.

ثبت از طریق وبسایت :

در منوی “مدیریت خودروها” بخش “خودروهای تحت پوشش من” این مراحل را انجام دهید:

ثبت نام در تهران من ، طرح ترافیک جدید
ثبت نام در تهران من ، طرح ترافیک جدید

ثبت از طریق برنامه موبایل در تهران من :

در برنامه “تهران من” روی موبایل، در منوی “خودروها” طبق مراحل زیر خودرو را ثبت کنید:

ثبت از طریق اپ موبایل در تهران من
ثبت از طریق اپ موبایل در تهران من

افزایش اعتبار در طرح ترافیک تهران من :

شما پیش از ورود به محدوده طرح ترافیک یا طرح کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) لازم است اعتبار حساب شهروندی خودتان را در سامانه “تهران من” افزایش دهید.

افزایش اعتبار در سایت طرح ترافیک تهران من
افزایش اعتبار در سایت طرح ترافیک تهران من

راهنمای جدید قدم به قدم ثبت نام در تهران من و خرید طرح ترافیک

توجه داشته باشید جهت ثبت نام در سامانه تهران من باید از طریق کامپیوتر و مرورگر گوگل کروم – Google Chrome استفاده نمایید !

1. پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد با مشاهده اطلاعات شناسنامه‌ای، نام کاربری و رمز عبور موردنظر خود را درج می‌کنند.

راهنمای جدید قدم به قدم ثبت نام در تهران من

2. سپس از طریق پیامک، کد فعال سازی را دریافت می‌کنند و پس از وارد کردن این کد، می‌توانند با نام کاربری و رمز عبور خود در قسمت « ورود » به پنل اصلی سایت دسترسی داشته باشند.

3. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد قسمتی می‌شوند که می‌توانند اطلاعات خودروی خود را با توجه به آنچه بر روی کارت خودرو نوشته‌شده است ثبت کنند.

خرید طرح ترافیک
خرید طرح ترافیک

4. پس از ثبت اطلاعات باید تصویر مدارک خودرو شامل کارت خودرو را نیز از قسمت مدارک ثبت نمایید.

5. برای هر روز تردد مبلغ 414,000 ریال را از بخش حساب شهروندی > افزایش اعتبار پرداخت کنید.

مبلغ پرداختی از بابت ثبت ” درخواست انتخاب روز ” برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، در حساب شما مسدود خواهد شد.

6. سپس از منو سمت راست بخش : خدمات طرح ترافیک > درخواست انتخاب روز را انتخاب کنید و روز و تعداد تردد را مشخص کنید تا مبلغ مورد نظر در نمایش داده شود و ثبت نهایی را کلیک کنید.

توجه داشته باشید ، به منظور ثبت “درخواست انتخاب روز” برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک ، شما می‌‏بایست حتما یک خودروی غیر هیبریدی و غیر سهمیه ای تحت پوشش در حساب کاربری خود داشته باشید.

خرید تهران من

چنانچه اعتبار حساب شهروندی شما به اندازه باشد ، پیام ثبت درخواست به شما نمایش داده می شود و چند دقیقه بعد درخواست شما برای تردد فعال خواهد شد.

درخواست‏‌های ثبت ‏شده شما برای حساب شهروندی شما خواهد بود و محدود به پلاک خودرو نیست و به ترتیب و به طور خودکار برای اولین خودروی حساب شما که در محدوده طرح ترافیک وارد می‌‏شود، توسط سامانه تخصیص خواهد یافت.

بدیهی است در صورت ثبت چند درخواست مجوز ورود، هر یک از آن‏ها به ترتیب برای خودروهای تحت پوشش شما مورد استفاده واقع خواهد شد.

تخفیف هزینه‌های طرح ترافیک جدید

در سال جاری، خودروهای کمتر آلاینده که معاینه فنی برتر دریافت کرده باشند، بیش از سال گذشته از تخفیفِ هزینه‌های طرح ترافیک برخوردار می‌شوند و میزان تخفیف برای این دسته از خودروها از 20 درصد به 25 درصد افزایش پیدا کرده است؛ خودروهای با عمر کمتر از چهار سال که الزامی به اخذ معاینه فنی عادی ندارند نیز برای برخورداری از تخفیف معاینه فنی برتر می‌توانند به مراکز صدور معاینه فنی مراجعه کنند.

عمار سعیدیان‌فر مدیر ساماندهی طرح‌های ترافیکی با اشاره به اجرای طرح ترافیک جدید و لزوم ثبت نام شهروندان در «سامانه تهران من» برای استفاده از سهمیه 20 روز رایگان حلقه دوم ترافیکی گفت: اگر کسی تا مدت‌ها بعد قصد ورود به محدوده حلقه دوم ترافیکی را ندارد، هیچ الزامی نیست که از الان ثبت نام کند و می‌تواند هرگاه که قصد ورود داشت اقدام به ثبت نام کند.

مدیر ساماندهی طرح‌های ترافیکی تصریح کرد: کسانی هم که تاکنون ثبت نام نکرده اند و در حال تردد در محدوده حلقه دوم ترافیکی هستند، برای اینکه 20 روز ترددشان به صورت رایگان محاسبه شود، تنها تا پایان تیر ماه می توانند ثبت نام کنند.

همچنین برای نخستین بار در سال 98 ساکنان محدوده‌های ترافیکی که در سالیان اخیر محدودیت‌های تردد با خودرو برای آن‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده بود، از امتیاز جدید و ویژه‌ای برخوردار شده‌اند که هزینه طرح ترافیک برای آن‌ها 50 درصد کمتر از دیگران است؛ امتیازی که سال قبل برای ساکنان محدوده در نظر گرفته‌شده بود (یک‌بار خروج رایگان قبل از ساعت 8:30 و یک‌بار ورود بعد از ساعت 17) نیز همچنان برقرار است.

ساکنان محدوده طرح ترافیک که سال گذشته برای برخورداری از امتیاز مذکور در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده و مدارک خود را در دفاتر خدمات الکترونیک شهر به تأیید رسانده بودند (اگر در بخش سکونت آن‌ها تاریخ پایان سکونت درج نشده باشد) نیاز به ثبت‌نام مجدد به‌عنوان ساکن محدوده طرح ترافیک ندارند.

کسانی که قصد دارند از امتیازات سکونت در محدوده بهره‌مند شوند، کافی است پس از ثبت مشخصات محل سکونت خود به همراه مدارک (شامل سند یا اجاره‌نامه قانونی و فیش پرداخت عوارض نوسازی و پسماند) به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

ساکنان محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیز صرفاً برای عوارض مربوط به همان محدوده (روزهای مازاد بر تعداد مجاز) از امتیاز و تخفیف مذکور برخوردارند؛ این دسته از شهروندان، از هفته آینده می‌توانند پس از ثبت مشخصات در سامانه «تهران من» به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه و مدارک مذکور را ارائه کنند تا سکونت آن‌ها در سامانه مورد تأیید قرار گیرد.

شهروندان محترم مطلع باشند؛ غیر از تایید مدارک سکونتی که نیازمند مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر است، کلیه اقدامات مربوط به طرح ترافیک عموم شهروندان به‌صورت غیرحضوری و در سامانه اینترنتی «تهران من» به نشانی My.tehran.ir انجام می‌گیرد و هیچ‌یک از مراحل ثبت‌نام، شارژ حساب و حتی حل مشکلات احتمالی نیاز به مراجعه حضوری نیست.

شماره تلفن پشتیبانی سایت تهران من

شماره تلفن 137 داخلی 5 نیز به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات شهروندان محترم است و به‌علاوه هرگونه اعتراض، نیاز به بررسی مجدد یا درخواست نیز داخل سایت تهران من در بخش «پشتیبانی» قابل اعلام و پیگیری است.

در صورت بروز هر گونه مشکل و یا برخورد با مانعی در این مسیر میتوانید با بخش پشتیبانی سایت تهران من تماس گرفته و رفع مشکل نمایید.

روش‌های حضوری و غیرحضوری استعلام و پرداخت بدهی عوارض خودرو:
آنلاین با کارت بانکی
شماره‌گیری 1373*3#
از طریق شارژ کیف پول در سایت تهران من با مراجعه به قسمت فهرست ترددهای خودرو
از طریق درگاه‌های همکاران
مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر
مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + پنج =