اخبارسیاسی
موضوعات داغ

واکنش ها به حمله آمریکا به ۵۲ نقطه از ایران؛ این 52 سایت کجاست؟

ترامپ: اگر ایران به ما حمله کند آمریکا ۵۲ نقطه داخل ایران را خواهد زد.

ترامپ: اگر ایران به ما حمله کند آمریکا ۵۲ نقطه داخل ایران را خواهد زد : دونالد ترامپ در رشته توییتی به رجزخوانی علیه کشورمان پرداخت و گفت: ۵۲ سایت را در ایران در نظر دارد که در صورت اقدام ایران علیه آمریکا، به آن‌ها حمله خواهد کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید + جزئیات
( بازی سردار سلیمانی )

ترامپ دستور جنگ داد

توییت ترامپ در مورد حمله به ایران

به گزارش ماگرتا به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ در این رشته توییت با اشاره به وعده مقامات کشورمان برای پاسخ دادن به جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی آورده است: ایران با جسارت زیاد درباره حمله به منافع آمریکا سخن می‌گوید، اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند ۵۲ سایت ایرانی -به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند.

او با بیان این ادعا که سردار سلیمانی برای انجام یک حمله به منافع آمریکا برنامه ریزی می‌کرد، در سخنانی گستاخانه آورده است: ایران برای سال‌ها هیچ چیز به جز مشکلات نبوده است.

ترامپ در توییتر خود ادعا کرده است اهدافی که برای حمله در نظر گرفته‌اند “بعضی به شدت سطح بالا و برای ایران و فرهنگ ایرانیان بسیار مهم هستند” و به گفته او حمله به آن‌ها “به سرعت و با شدت” انجام می‌شود.او در پایان گفته است: ایالات متحده هیچ تهدیدی نمی‌خواهد.

توییت ترامپ در حمله به ایران

این سراسیمگی و آشفتگی ترامپ در واقع در واکنش به تاکید مکرر مقامات عالی کشورمان است که از زمان شهادت سردار سلیمانی در روز جمعه، بار‌ها تاکید کرده‌اند که پاسخی قاطع و دردناک در زمان و مکان مناسب به جنایت آمریکا خواهند داد.

پاسخ فرمانده کل ارتش ایران به تهدید هدف قرار گرفتن ۵۲ سایت ایران توسط آمریکا

فرمانده کل ارتش در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه در صورت هر اقدام از سوی ایران، آمریکا ۵۲ نقطه از ایران را هدف قرار می دهد، اظهار کرد در یک درگیری احتمالی در آینده که بعید می دانم جرات انجام این کار را داشته باشند؛ آنجا مشخص خواهد شد که این اعداد ۵ و ۲ به کجا تعلق خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم بزرگداشت سرلشکر شهید منصور ستاری که صبح یکشنبه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت او در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه در صورت هر اقدام از سوی ایران، آمریکا ۵۲ نقطه از ایران را هدف قرار می دهد، اظهار کرد:

[su_quote]آن‌ها برای حفظ وجهه خودشان این کار زشت و غیرقابل توجیه از نظر افکار بین‌المللی اینگونه سخنان را مطرح می کنند. اقدام آنها در به شهادت رساندن سپهبد شهید سلیمانی یک اقدام بسیار زشت و غیرقابل قبول در همه جای دنیا است به همین دلیل اینگونه سخنان را مطرح می کنند تا بتوانند این اقدام غیرانسانی را تحت الشعاع قرار دهند. اما در یک درگیری احتمالی در آینده که بعید می دانم جرات انجام اش را داشته باشند آنجا مشخص خواهد شد که این اعداد ۵ و ۲ به کجا تعلق خواهد داشت.[/su_quote]

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه «شهادت آرزوی همه رزمندگان جبهه مقاومت و کسانی است که آرزوی ایجاد جهانی شایسته ظهور امام عصر (عج )را دارند ، به ابراز احساسات مردم نسبت به شهادت سپهبد سلیمانی اشاره و خاطر نشان کرد: در این چند روز حضور مردم از قشرهای مختلف و ابراز احساسات انها به گونه ای بود که انگار داره تن خود را از دست دادند.

سرلشکر موسوی، تصریح کرد: ارتشیان و خانواده‌های آنها نیز مانند همه مردم عزدار این سرباز ولایت و مدافع انقلاب هستند و در تمام پادگان‌های ارتش تصاویر این شهید بزرگوار نصب شده و در حال برگزاری مراسم برای این عزیز هستند.

فرمانده کل ارتش گفت: واکنش مردم عزیز ما به شهادت این شهید بزرگوار و همدردی و همراهی با خانواده او چیز عجیبی نیست، این وحدت بوجود آمده ریشه در مبارزات حاج قاسم سلیمانی از انقلاب، دفاع مقدس تا امروز دارد.

سرلشکر موسوی اظهار کرد: خون فرزندان این ملت در ارتش و سپاه و بسیج برای دفاع از این میهن اسلامی بر زمین ریخته شده است و شهیدانی چون شهید ستاری، باقری، اردستانی ، آبشناسان، همت و حاج قاسم سلیمانی برای اعتلای میهن اسلامی جان خود را فدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت ارتش و سپاه از ابتدای انقلاب وجود داشت و امام (ره) دست ارتش و سپاه را در دست یکدیگر قرار داد و گفتند دست از دست یکدیگر در نیاورید.

فرمانده کل ارتش افزود: رهبر انقلاب نیز تدابیر و فرماندهی شان در جهت وحدت ارتش و سپاه بود و امروز همگان سوگوار حاج قاسم سلیمانی هستند.

سرلشکر موسوی با اشاره به اقدامات سپهبد شهید سلیمانی در محور مقاومت خاطرنشان کرد: حاج قاسم برای همه ملت‌های منطقه عزیز و دوست داشتنی است و امروز تمام فرزندان شهدای لبنان و خانواده های رزمندگان سوریه ، عراق و تمام مظلومان عالم و تمام آنهایی‌ که ضد امریکا و ضد صهیونیست هستند یاد او را زنده نگه داشته و راهش را ادامه می هند.

وی تصریح کرد کرد: وحدت ارتش و سپاه به دلیل یگانگی راه و هدف آنها است.

واکنش علی اکبر ولایتی و ذوالنور به حمله آمریکا

علی اکبر ولایتی

ایسنا نوشت:علی‌اکبرولایتی در مراسم یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار پرافتخار اسلام و ایران اظهار کرد: بنده از ۱۰ سال پیش در خدمت سردار سلیمانی افتخار داشتم که دو نهاد را در جهان اسلام با نام مجمع بیداری اسلامی و مجمع محبین اهل بیت(ع) تاسیس کنیم.

ولایتی در این مراسم که امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: کارهای مهمی در این راستا صورت گرفت و از چند سال پیش دبیرخانه بیداری اسلامی تشکیل شد و کشورهای مختلف از سراسر جهان به کمک ما آمدند و سردار سلیمانی ستون فقرات مجمع بیداری اسلامی و مجمع محبین اهل بیت بودند.

رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: محور مقاومت در حوادث یمن، عراق و سوریه، شهید قاسم سلیمانی است. اگر رشادت های ایشان نبود بغداد در دست داعش و دمشق در دست افراطی‌های سلفی بود.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری عنوان کرد: حادثه کرکوک و جدایی آن از عراق که مطرح شد، همه نگران بودند که چه خواهد شد، اما تدبیر شهیر سلیمانی موجب شد که کرکوک به عراق ملحق شود. ایشان نزدیک‌ترین رابطه را با رییس‌جمهور روسیه داشت و عامل اصلی اتحاد ایران و روسیه، سردار سلیمانی بود و اگر روزی کتاب سردار سلیمانی را بنویسند، کتاب او اعجاب آور و آموزنده‌ خواهد بود.

ولایتی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها کار احمقانه‌ای کردند که ایشان را به شهادت رساندند و آنان باید منطقه را ترک کنند و تجربه نشان داده  که آنان در مقابل طراحی‌های ایران و جبهه مقاومت همیشه شکست خورده‌اند. 

ولایتی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما هم مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که اگر ایران به آمریکایی‌ها حمله کند ۵۲ نقطه ایران را می‌زنیم، موضع شما چیست، اظهار کرد: مردم ایران نشان داده‌اند که در طول تاریخ هر متجاوزی را بر سر جایش خواهند نشاند و هر متجاوزی که جرات این کار را پیدا کند را پشیمان خواهند کرد.

واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به تهدید ترامپ
همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به تهدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمله به ۵۲ نقطه ایران گفت: اگر آنها بخواهند ۵۲ نقطه ایران را بزنند ما به تعداد آیات قرآن مناطق آنها را خواهیم زد. اگر آنها مراکز فرهنگی ما را هدف قرار دهند ما نیز ناوها و پایگاه‌هایشان را می‌زنیم.

ذوالنور

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: [su_quote]خرسی در فلان کوه تخم گذاری کرده گفتند خرس تخم گذار نیست گفتند هر چه از آن دم بریده بگویید بر می‌آید. از قدیم گفتن با گاو درگیر نشوید چون هیکل و شاخ دارد اما عقل ندارد، بی عقلی و بیشعوری ترامپ ممکن است او را وادار کند دست به هر کاری بزند. اما این طور نیست که دست جمهوری اسلامی بسته باشد. مطمئن باشید ما به آنها آسیب زیادی خواهیم زد.[/su_quote]

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر آنها بخواهند ۵۲ نقطه ما را بزنند ما از آنها به تعداد آیات قرآن سیبل داریم و به تعداد ۱۲۴ هزار پیغمبر ، ۱۲۴هزار نفر از آنها را می‌زنیم و هدف قرار می‌دهیم. امروز عمده قوای آنها در منطقه زیر سیبل و آتش ما است. از ۳۶ پایگاهی که آمریکایی ها در منطقه دارند یعنی بحرین به عنوان نزدیک‌ترین پایگاه و جزیره دیه گو گارسیا در اقیانوس هند به عنوان دورترین پایگاه همه در برد موشک‌های ما قرار دارند. آنها نمی‌توانند عمده قوای شان را هم از منطقه خارج کنند.

ذوالنور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که زمان بزن در رو تمام شده است، گفت: اگر آنها بزنند ما پاسخ قاطع‌تر و پشیمان‌کننده‌تری خواهیم داد و مقابله می‌کنیم. اگر آنها مراکز فرهنگی ما را بزنند ما پایگاه‌ها و ناوهایشان را می‌زنیم. یقینا آتش خشم فرزندان ملت و پیروان حاج قاسم سلیمانی آتشی خواهد بود که آنها را در پشیمانی‌شان خواهد سوزاند.

وی در تحلیلی از رفتار ترامپ قبل و بعد از شهادت سردار سلیمانی گفت:‌ ترامپ می‌داند چه اقدامی انجام می‌دهد چون او به این کار برای دوری از استیضاح و انتخابات نیاز داشت. او روانشناسی مردم آمریکا را این طور تشخیص داد که اگر اوضاع بحرانی شود و آمریکا در تهدید قرار گیرد ممکن است آنها از برخورد با رئیس جمهورشان پشیمان شوند.

لذا برای نجات خودش این کار را کرد. اما نمی‌داند که مردم آمریکا قول‌های ترامپ را یادشان نرفته که می‌گفت به جنگ‌های ویرانگر طولانی در منطقه پایان می‌دهد اگر ترامپ بخواهد وارد جنگ فرسایشی شود از پیش سازنده انتخابات تلقی می‌شود پس کاملا مسیر را اشتباه گرفته و یقینا پشیمان خواهد شد.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =