الکترونیک و دیجیتالفناوری
موضوعات داغ

مورد انتظارترین گوشی های که در سال ۲۰۲۰ خواهیم دید

آشنایی با گوشی های پرچمدار و منحصر به فردی که در سال 2020 باید منتظرشان باشیم

مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰ ؛ در سال ۲۰۲۰ میلادی کدام گوشی ها عرضه و منتشر می شوند؟ با توجه به گزارش و شایعات منتشر شده، می توان برخی از گوشی های هوشمندی در سال ۲۰۲۰ عرضه می شوند را پیش بینی کرد. از این رو قصد داریم در این مقاله از بخش الکترونیک و دیجیتال ماگرتا به معرفی لیستی از مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰ بپردازیم. در ادامه با ماگرتا همراه باشید.

مقاله مرتبط: ۲۰ ویژگی مهم که از گوشی های سال ۲۰۲۰ انتظار داریم


گوشی های سری گلکسی اس ۱۱ – Galaxy S11

گوشی های سری گلکسی اس ۱۱
گوشی های سری گلکسی اس ۱۱ – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

سری جدید گوشی‌های Samsung Galaxy S11 نوید یکی از به یاد ماندنی‌ترین به‌روزرسانی‌ها را برای این سری داده است. قبل از هر چیز، پشتیبانی از 5G به این سری اضافه خواهد شد، باتری این گوشی بزرگتر است و در نتیجه دوام بیشتری خواهد داشت و سرانجام دوربين جدید تعبیه شده در پشت که انتظار می‌رود یکی از توانمندترین دوربين‌هایی باشد که تاکنون در یک تلفن هوشمند قرار داده شده است.

گکسی اس ۱۱ پلاس – Galaxy S11+:

  • بزرگترین گوشی از این سری
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعت
  • آرایه‌ای از 5 دوربين

گلکسی اس ۱۱ – Galaxy S11:

یک گلکسی با اندازه متوسط
آرایه‌ای از 5 دوربين

گکسی اس ۱۱ ای – Galaxy S11e:

  • کوچکترین گوشی از این سری
  • تعداد دوربين پشتی کمتر نسبت به سایر مدل‌ها

گوشی تاشو گلکسی فولد ۲ – Galaxy Fold 2

گوشی تاشو گلکسی فولد ۲
گوشی تاشو گلکسی فولد ۲ – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

کمپانی سامسونگ نسخه اورجینال گوشی گلکسی فولد را در اواخر ماه فوریه سال جاری معرفی کرد و امیدوار بود که این گوشی را در ماه آوریل روانه ی بازار کند. متأسفانه به دلیل مشکلات سخت افزاریِ این گوشی که به طراحی آن مربوط می شد، سامسونگ مجبور شد که عرضه ی این گوشی را به تعویق بیندازد و ایرادات آن را برطرف کند و این گوشی را مجدداً در ماه سپتامبر عرضه کند. اما به تازگی خبر رسیده است که این کمپانی در این مدت در حال توسعه ی یک دیوایس تاشوی متفاوت نیز بوده است.

این گوشی به صورت عمودی خم میشود و به جای تاچ در نمایشگر، از حفره برخوردار خواهد بوداندازه ی نمایشگر OLED این گوشی هنوز تأیید نشده است اما شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که سامسونگ از یک پنل ۸.۱ اینچی و یا یک پنل کوچکتر ۶.۷ اینچی برای این محصول استفاده خواهد کرد. همچنین گفته میشود که سامسونگ برای افزایش مقاومت نمایشگر این محصول از یک شیشه مقاوم و نازک استفاده خواهد کرد. علاوه بر این به نظر میرسد که گوشی تاشوی جدید سامسونگ از یک لولای جدید با مقاومت بیشتر بهره خواهد برد که قابلیت ثابت ماندن در زاویه ی ۹۰ درجه را خواهد داشت. بنابراین میتوان از بخش بالایی و پایینی نمایشگر به صورت جداگانه استفاده کرد.

از لحاظ نرم افزار نیز سامسونگ گوشی تاشوی جدید خود را به صورت پیش فرض به اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.1 مجهز خواهد کرد. همچنین به احتمال زیاد این گوشی از شبکه ۵G و قابلیت شارژ سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد. شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که این گوشی به دو باتری مجهز خواهد شد و ظرفیت یکی از آنها ۹۰۰ میلی آمپر بر ساعت خواهد بود (ظرفیت باتری دیگر فعلاً نامشخص است).


گوشی اپل آیفون ۹ – Apple iPhone 9

گوشی اپل آیفون ۹
گوشی اپل آیفون ۹ – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

آیفون SE را به خاطر دارید؟ حالا بر اساس گزارش‌های مختلف، اپل بعد از چند سال قصد دارد یک گوشی مقرون به صرفه دیگری را روانه‌ی بازار کند که احتمالا با عنوان آیفون ۹ به دست مشتریان خواهد رسید. از جمله اطلاعاتی که از این گوشی داریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شباهت ظاهری با آیفون ۸
  • بهره‌گیری از نمایشگر LCD
  • استفاده از دکمه هوم فیزیکی مجهز به تاچ آی‌دی
  • تراشه A13 Bionic
  • قیمت حدودا ۳۵۰ دلاری

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده و البته قیمت حدودا ۳۵۰ دلاری، این گوشی مطمئنا یکی از بهترین گوشی های ۲۰۲۰ خواهد بود که با قیمت مناسب موردتوجه میلیون‌ها کاربر علاقه‌مند به محصولات اپل قرار می‌گیرد.


گوشی هواوی پی ۴۰ پرو – Huawei P40 Pro

گوشی هواوی پی ۴۰ پرو
گوشی هواوی پی ۴۰ پرو – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

گوشی‌های سری P هواوی معمولا محصولات جذابی برای عکاسی هستند و گوشی هواوی پی 40 پرو نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. دو سال قبل، همه با دیدن گوشی هواوی پی 20 پرو و حالت شب آن (که این روزها دیگر شرکت‌ها نیز چنین حالت عکاسی را به خدمت گرفته‌اند) سورپرایز شدند. سال گذشته گوشی پی 30 پرو بار دیگر با یک دوربین عالی که قادر به عکس در تاریکی محض بود و یک دوربین پریسکوپی با زوم 5 برابری برای زوم روی سوژه‌ها از راه دور را ارائه می‌کرد، توانست سر و صدای زیادی به پا کند.

ما انتظار داریم پی 40 پرو به بهبود در این بخش‌ها ادامه دهد؛ بخش‌هایی همچون زوم، عکاسی شبانه، جزئیات و شفافیت که می‌توانند تعیین کننده‌ی برنده‌ی مسابقه‌ی بزرگ دوربین‌های موبایلی را تعیین کنند. همراه با آن، ما انتظار داریم هواوی یک نسخه‌ی 5G از این گوشی را با عملکرد سریع‌تر، حافظه‌ی بیشتر و یک باتری بزرگ‌تر ارائه کند. انتظار می‌رود این گوشی 24 مارس آینده (5 فروردین 99) با قیمتی در حدود 1000 دلار معرفی شود.


گوشی موتو ریزر – Moto Razr

گوشی موتو ریزر
گوشی موتو ریزر – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

موتورولا به‌صورت رسمی از جدیدترین گوشی هوشمند اندرویدی خود رنمایی کرد. Moto Razr که از نام یکی از مشهورترین محصولات شرکت بهره می‌برد، ۱۳ نوامبر در رویدادی رسمی معرفی شد و تأییدیه‌های لازم FCC را نیز برای عرضه‌ی نهایی دریافت کرد. قبلا شایعه‌های متعددی پیرامون موتو ریزر جدید در رسانه‌های فناوری منتشر شده بود و اولین تصاویر از محصول جدید، بسیاری از آن‌ها را تأیید می‌کند. طراحی لولای موتو ریزر را می‌توان جذاب‌ترین بخش آن دانست.

سامسونگ قبلا با گلکسی فولد، بهترین تلاش‌های خود را نشان داد. طراحی کره‌ای‌ها به‌خاطر اصرار به استفاده از نمایشگر کاملا تخت، پس از اولین مرتبه‌ی تا شدن، یک چین‌خوردگی دائمی را در نمایشگر ایجاد می‌کند. درمقابل، موتو ریزر به‌صورت کاملا تخت تا نمی‌شود و یک فضای خالی بزرگ در اطراف لولای نمایشگر وجود دارد. طراحی موتو ریزر، فضای کافی را برای تا شدن صحیح به نمایشگر می‌دهد.

موتورولا در گوشی هوشمند جدید خود از پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده کرده که آن را از دسته‌ی گوشی‌های پرچم‌دار خارج می‌کند. پردازنده‌ی مذکور، هشت هسته‌ی پردازشی Kryo 360 دارد. دو هسته‌ی پردازشی قدرتمند آن با فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز و ۶ پردازنده‌ی کم‌قدرت دیگر، با فرکانس ۱/۷ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. اسنپدراگون ۷۱۰ با معماری ۱۰ نانومتری را می‌توان یک SoC با عمر بیشتر از یک سال دانست که یک نسل قبل‌تر از پردازنده‌های پرچم‌دار هفت نانومتری امروزی مانند اسنپدراگون ۸۵۵ قرار می‌گیرد.

انتخاب پردازنده‌ی موتورولا را می‌توان تصمیمی استراتژیک برای اقتصادی کردن گوشی و امکان استفاده از برچسب ۱،۵۰۰ دلاری دانست. رقیب کره‌ای یعنی گلکسی فولد با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، قیمت دو هزار دلاری دارد. موتو ریزر جدید با پکیج اختصاصی ورایزن به بازار عرضه می‌شود. زمان عرضه‌ی نهایی حدود ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۰ اعلام شد. علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۶ دسامبر (پنجم دی‌ماه) موتو ریزر را پیش‌سفارش دهند.


گوشی وان‌پلاس ۸ – OnePlus 8

گوشی وان‌پلاس ۸
گوشی وان‌پلاس ۸ – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

وان پلاس به طور رسمی سری جدید وان پلاس ۸ را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد کرد. این گوشی در سه نسخه پرو ، پایه و لایت عرضه می‌شود. وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو به ترتیب دارای نمایشگرهای ۶.۴ و ۶.7 اینچی با فناوری S-AMOLED E3 و لبه‌های خمیده هستند.

از جمله مشخصات فنی وان پلاس ۸ پرو نمایشگر با دوربین سلفی حفره‌ای دوگانه ،سرعت تازه سازی ۱۲۰ هرتز ، وضوح تصویر کواد اچ دی پلاس ۱۴۴۰ در ۳۱۴۰ پیکسل است. شایعه شده OnePlus 8 Lite با نمایشگر ۶.۴ اینچی S-AMOLED E2 با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز و وضوح Full HD + با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل ارائه می‌شود.

هر سه گوشی دارای اسکنر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش هستند و از بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰ . وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.0 مجهز خواهد شد. OnePlus 8 Lite ممکن است تراشه مدیاتک Dimension 1000 SoC را توسط ، ۸ گیگابایت رم LPDDR4X و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (UFS 3.0) پشتیبانی نماید.

وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو به یک دوربین سلفی دوگانه با لنز اصلی ۳۲ مگاپیکسلی و سنسور ToF مجهز می‌شود ، در حالی که گفته می‌شود OnePlus 8 Lite با یک دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسل عرضه خواهد شد. وان پلاس ۸ لایت همچنین به یک دوربین سه گانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی التراواید (فوق عریض) و یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی (شامل OIS و EIS) مجهز شده و وان پلاس ۸ پرو و نسخه پایه نیز به سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، سنسور ۲۰ مگاپیکسلی اولترا واید ، لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از بزرگنمایی نوری ۵ برابر و سنسور سه بعدی TOF (OIS و EIS) تجهیز می‌شوند.

گوشی ال‌جی جی ۹ تینکیو – LG G9 ThinQ

گوشی ال‌جی جی ۹ تینکیو
گوشی ال‌جی جی ۹ تینکیو – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

بخش موبایل ال‌جی طی چند سال گذشته روند نزولی داشته و در سال ۲۰۱۹ هم ال‌جی با معرفی قابلیت‌هایی مانند تشخیص الگوی رگ‌های کف دست و تشخیص حرکت دست تلاش کرد توجه زیادی را جلب کند. اما در نهایت این قابلیت‌های گوشی ال‌جی G8 در بهترین حالت مشخصه‌های پر زرق‌وبرق بودند که کمتر کسی به آن‌ها توجه نشان داد. با توجه به این وضعیت، ال‌جی G9 اهمیت زیادی برای این شرکت دارد.

اگرچه ال‌جی چند سال قبل برای نخستین بار از دوربین اولترا واید استفاده کرد، ولی حالا حتی گوشی‌های ارزان‌قیمت هم از این مشخصه بهره می‌برند. در این میان، ال‌جی G9 باید بتواند وضعیت عمر باتری خود را نسبت به نسل قبلی تا حد زیادی بهبود ببخشد. این کمپانی پیش از این گوشی ۵G روانه‌ی بازار کرده و به همین خاطر به احتمال زیاد G9 هم از این مشخصه پشتیبانی می‌کند. در نهایت باید ببینیم آیا G9 می‌تواند بخش موبایل ال‌جی را دوباره بر سر زبان‌ها بیندازد یا نه.


گوشی سونی اکسپریا ۲ – Sony Xperia 2

گوشی سونی اکسپریا ۲
گوشی سونی اکسپریا ۲ – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

Sony Xperia 2 (این نام هنوز تایید نشده است) بزرگترین تلفن هوشمند این شرکت در سال 2020 است. این گوشی به عنوان یک پرچمدار قرار است با قدرتمندترين تراشه پلتفرم اندروید یعنی Snapdragon 865 و همین‌طور یک سیستم دوربين جدید همراه باشید که می‌تواند با بهترین‌های بازار مثل اپل، سامسونگ و گوگل به رقابت بپردازد.

همچنین انتظار ميرود این تلفن کمی‌ متفاوت باشد. با نسبت ابعاد 21:9 این اکسپریای جدید بلند و باریک است و نگه داشتن آن با یک دست راحت‌تر خواهد بود، البته شاید به دلیل بلند بودن به خوبی در جیب جا نشود.


گوشی شیائومی می ۱۰ – Xiaomi Mi 10

گوشی شیائومی می ۱۰
گوشی شیائومی می ۱۰ – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

شیائومی یک برند چینی شناخته شده است که می‌تواند تلفن‌های همراهی با نصف قیمت پرچمداران بزرگ بفروشد، در حالی که آن‌ها به همان تراشه و مشخصات عمومی مجهز هستند. و انتظار می‌رود این شرکت در سال 2020 با آغوشی باز پذیرای فناوری نوظهور 5G باشد و تقریبا تمام گوشی‌های این شرکت (حتی گوشی‌های بسیار ارزان‌ قیمت این برند) از قابلیت اتصال 5G برخوردار باشند.

پرچمدار سال آینده‌ی این شرکت که بی‌شک یکی از بهترین گوشی های سال 2020 نیز خواهد بود، شیائومی می 10 نام خواهد داشت. انتظار می‌رود شیائومی یک دوربین بهبود پیدا کرده را برای رقابت با گوشی‌های گلکسی و آیفون‌ها در این محصول به کار برده باشد و همچنین در رابط کاربری غنی MIUI نیز پیشرفت‌هایی حاصل شده باشد. ما بر این باوریم که این گوشی با قیمتی بین 500 تا 600 دلار در فوریه سال 2020 معرفی می‌شود.


گوشی ریلمی ایکس ۵۰ – Realme X50

گوشی ریلمی ایکس ۵۰
گوشی ریلمی ایکس ۵۰ – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

در کنار شیائومی انتظار می‌رود ریلمی نیز یک سری از تلفن‌های هوشمند میان رده با پشتیبانی از اینترنت 5G در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ منتشر کند. سری Realme X50 قبل از آغاز سال 99 رونمایی خواهد شد و اولین گوشی هوشمند 5G این برند است. احتمالاً این دستگاه از چیپست اسنپدراگون 765G با مودم یکپارچه Snapdragon X52 5G بهره می‌برد که دارای پشتیبانی از استانداردهای SA و NSA 5G باشد. این محصول رقیب اصلی Redmi K30 5G خواهد بود.

طبق شایعات ، Realme X50 دارای صفحه‌نمایش ۶.۴۴ اینچی AMOLED و دوربین چهارگانه اصلی با لنز سونی IMX686 رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی و لنزهای ثانویه با وضوح ۸ ، ۲ و ۲ مگا\یکسلی خواهد بود. باتری ریلمی ایکس ۵۰ ممکن است از ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار باشد و از فناوری VOOC 4.0 Flash Charge پشتیبانی کند. گفته می‌شود که حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و همچنین رابط کاربری ColorOS 7 مبتنی بر اندروید ۱۰ در این محصول قرار بگیرد. Realme X50 همچنین دارای نسخه Youth E خواهد بود.


گوشی های سری اپل آیفون ۱۲ – Apple iPhone 12

گوشی های سری اپل آیفون ۱۲
گوشی های سری اپل آیفون ۱۲ – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

به تازگی رندرهایی از طراحی آیفون ۱۲ منتشر شده اند که ما را تا حدودی با طراحی احتمالی آن آشنا می‌کنند. کمپانی اپل ممکن است طراحی جدیدی اما آشنایی را برای آیفون سال ۲۰۲۰ خود در نظر داشته باشد. ما در این مطلب قصد داریم به تمام شایعات درباره ی طراحی و ویژگیهای آیفون ۱۲ از جمله دوربین چهارگانه ی آن بپردازیم. ابتدا به مواردی که انتظار داریم در آیفون ۱۲ ببینیم اشاره می‌کنیم:

پشتیبانی از شبکه ۵G، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، دوربین ToF (مدت پرواز) و طراحی جدید. تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو، قبلاً گفته بود که ممکن است اپل اندازه ی نمایشگر جانشین آیفون ۱۱ پرو (در سال ۲۰۲۰) را کاهش دهد و به جای استفاده از یک نمایشگر ۵.۸ اینچی، به استفاده از یک نمایشگر ۵.۴ اینچی روی آورد. وب‌سایت فون آرنا با در نظر گرفتن تمام شایعات مربوط به طراحی آیفون ۲۰۲۰، دست به ساخت تعدادی رندر با کیفیت زده است که طرح مفهومی این گوشی را برای ما آشکار می‌کنند.

در رندرهای آیفون ۲۰۲۰ شما می‌بینید که دیگر از لبه های گِرد آیفون های کنونی خبری نیست و در عوض طراحی این گوشی بیشتر شبیه به آیفون ۴ و ۵ است. با در نظر گرفتن رویکرد اپل در طراحی آیپد پرو (۲۰۱۸)، بعید نیست که اپل از طراحی زیبای آیفون ۴ و ۵ برای پرچمدار سال ۲۰۲۰ خود استفاده کند.

پس از استفاده از سیستم دوربین سه گانه در آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس، احتمال دارد که اپل در سال آینده از یک دوربین ToF نیز استفاده کند. برخی از پرچمداران جدید بازار مانند گلکسی نوت ۱۰ پلاس از این دوربین برای ثبت عمق تصویر استفاده می‌کنند. این دوربین می‌تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد، از جمله آنها میتوان به نقطه یابی AR و قابلیت Portrait Mode در فیلمبرداری اشاره کرد.


گوشی های سری گلکسی نوت ۱۱ – Galaxy Note 11

گوشی های سری گلکسی نوت ۱۱
گوشی های سری گلکسی نوت ۱۱ – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

سامسونگ با طراحی گلکسی نوت 10 از بقیه پیشی گرفته است: تلفنی که عملاً بدون حاشیه است، یک قاب پشتی شیشه‌ای و ظریف دارد که زیر تابش نور نمایانگر الگوهای مبهوت کننده‌ای است. اما نوت 10 صرفاً یک گوشی زیبا نیست، بلکه دیوایس قدرتمندی نیز هست.

گوشی‌های خانواده گلکسی نوت 11 می‌توانند یک گام جلوتر از نسل پیش خود نیز بروند. با انتقال به عصر 5G، انتظار داریم شاهد افزایش اندازه‌ی باتری این گوشی و همچنین آنتن‌های بزرگ‌تر در آن باشیم که نیازمند فضای بیشتری هستند. قلم آشنای G Pen نیز راه‌های بیشتری برای کنترل از راه دور گوشی را ارائه خواهد کرد و ما چند ایده‌ی هیجان انگیز دیگر نیز در مورد پرچمدار آینده‌ی سری نوت سامسونگ نیز داریم. ما ابتدا باید منتظر بمانیم ببینیم دوربین گلکسی اس 11 چه چیزهایی در چنته دارد و سپس منتظر بنشینیم و ببینیم که نوت 11 چگونه می‌تواند آن را به سطح بعدی برساند.


گوشی های سری گوگل پیکسل ۵ – Google Pixel 5

گوشی های سری گوگل پیکسل ۵
گوشی های سری گوگل پیکسل ۵ – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

شرکت گوگل هر سال اواسط مهرماه با برگزاری رویدادی نسل جدید محصولات خود را معرفی می‌کند. برای سال ۲۰۱۹ نیز سری پیکسل ۴ پرچمدار در دو مدل استاندارد و ایکس ال رونمایی شده و باید آن را گزینه ارزنده در میان محصولات گوگل دانست.

در حالی که انتظار داشتیم سال جاری پیکسل ۴ از حاشیه نمایشگر بسیار کمی برخوردار باشد، اما کمی حاشیه در نمایشگر این اسمارتفون مشاهده شد و انتظار نمی‌رفت. حال که چند هفته‌ای از عرضه پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال آن می‌گذرد، به تازگی رندر نسل بعدی پیکسل موسوم به پیکسل ۵ منتشر شده است.

گوشی هوشمندی که در بخش عقب ماژول دوربین مستطیل شکل داشته و دارای نمایشگر نسبتا کم حاشیه‌تر با طراحی ناچ است. همچنین احتمالا گوگل باتری پرظرفیت‌تری در این مدل به کار می‌گیرد و تقریبا ۱۰ درصدی باتری هر دو مدل استاندارد و ایکس ال پیکسل ۵ افزایش ظرفیت پیدا می‌کند. بدیهی است که هر گوشی هوشمندی هر سال نسبت به نسل قبل بهبودی در مشخصات و طراحی پیدا کند.

بنابراین انتظار داریم سری پیکسل ۵ نیز چنین باشند و مدل های بهتری در مقایسه با نسل فعلی تلقی شوند. پیش بینی می‌شود پیکسل ۵ با حافظه رم ۸ گیگابایتی، پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین عقب ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسلی، باتری ۳۰۸۰ میلی آمپری نسخه استاندارد، باتری ۴۰۳۰ میلی آمپری نسخه ایکس ال، صفحه نمایش QHD+، حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۱۲۸ گیگابایتی و سیستم عامل اندروید ۱۱ عرضه خواهند شد.


گوشی هواوی میت ۴۰ پرو – Huawei Mate 40 Pro

گوشی هواوی میت ۴۰ پرو
گوشی هواوی میت ۴۰ پرو – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

انتظار می‌رود Huawei Mate 40 Pro اواخر 2020 با تمرکز بر ویژگی‌های نوآورانه که لزوما حول محور دوربين هم نمی‌چرخد عرضه شود.

احتمالا به‌روزرسانی‌ها شامل اتصال 5G، طول عمر باتری و سیستم تشخیص چهره سه بعدی و همین‌طور سایر ویژگی‌های مرتبط با عملکرد خواهد بود. در حالی که قرار است گوشی‌های سری P هواوی روی آخرین و بهترین پیشرفت‌های دوربين خود کار کند، سری Mate برای افزایش عملکرد و سایر ویژگی‌ها در نظر گرفته شده است.


گوشی وان‌پلاس ۸ تی – OnePlus 8T

گوشی وان‌پلاس ۸ تی
گوشی وان‌پلاس ۸ تی – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

وان‌پلاس هر ساله بعد از ارائه‌ی نسل جدید پرچم‌دار خود، چندین ماه بعد نسخه بهبود یافته آن را هم عرضه می‌کند که معمولاً از پسوند T بهره می‌برند. اما این شرکت، اخیرا از عرضه فقط یک پرچم‌دار فاصله گرفته و به عرضه مدل پرو و معمولی روی آورده است. با توجه به رویکرد این شرکت، مدل پرو این گوشی احتمالا با قیمت حدودا ۷۰۰ دلاری روانه‌ی بازار می‌شود و کاربران برای خرید مدل معمولی وان‌پلاس ۸T به احتمال زیاد باید مبلغ حدودا ۶۰۰ دلار را بپردازند.

در چند سال اخیر شرکت وان‌پلاس با قیمت‌گذاری مناسب برای گوشی‌های قدرتمند توانسته کاربران زیادی را جذب کند و باید ببینیم در سال ۲۰۲۰ این شرکت می‌تواند به این روند موفقیت ادامه بدهد یا نه.


گوشی ایسوس راگ فون ۳ – Asus Rog Phone III

گوشی ایسوس راگ فون ۳
گوشی ایسوس راگ فون ۳ – مورد انتظارترین گوشی های سال ۲۰۲۰

و اما آخرین گزینه‌ی این فهرست، نسل جدید گوشی گیمینگ راگ فون کمپانی ایسوس است که انتظار می‌رود سال آینده با یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و لوازم جانبی جذاب که به شما کمک می‌کند با روش‌های بهتری به بازی با گوشی خود بپردازید، روانه‌ی بازار شود.

ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم گوشی راگ فون ۳ ایسوس به یک باتری بزرگ‌تر از نسل پیشین خود و تراشه‌ی سریع‌تر با خنک کنندگی بهتر برای گیمینگ طولانی مدت مجهز شود و همچنین پیشرفت‌های چشمگیری در بخش دوربین آن حاصل شده باشد. ما بر این باوریم که این گوشی در اواسط ماه جولای یا حتی ماه آگوست ۲۰۲۰ با قیمتی فراتر از ۸۰۰ دلار عرضه می‌شود.


زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 6 =