اخبارعلمی

چرا کاشتن درختان و گیاهان جلوی فرسایش خاک را می گیرد علوم پنجم

درختان و گیاهان چگونه از فرسایش خاک جلوگیری می کنند؟ کتاب علوم پایه پنجم ابتدایی

چرا کاشتن درختان و گیاهان جلوی فرسایش خاک را می گیرد علوم پنجم؛ برای مشاهده جواب این سوال در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

چرا کاشتن درختان و گیاهان جلوی فرسایش خاک را می گیرد علوم پنجم

نقش گیاهان در جلوگیری از فرسایش خاک چیست

جواب: رشد ریشه گیاهان در خاک باعث مقاوم شدن خاک در برابر باد، باران و … می شود و از طرفی ریشه گیاهان نمی گذارند جریان آب روی زمین به سرعت اتفاق بی افتد و خاک جا به جا شود به همین دلیل از فرسایش خاک جلوگیری می شود.

با مدیریت صحیح، کاشتن گیاهان و درختان می توان از نابودی پوشش گیاهی و تخریب جنگل‌ها جلوگیری کرد تا فرسایش خاک اتفاق نیفتد.

در ادامه به بررسی کامل تر این موضوع می پردازیم:

خاک مجموعه فعالی است که بین جو، آب و قشر جامد زمین تشکیل می شود و از اثرات ترکیبی آب و هوا، گیاهان و جانوران سنگی تشکیل می شود و پس از تکامل تدریجی به تعادل می رسد. خاک همیشه برای انسان ارزشمند بوده و هست. ارتباط بسیار نزدیک انسان با خاک به حدی بود که کلمه خاک حتی در جملات مربوط به خلقت انسان نیز متجلی می شود، مانند «خداوند انسان را از خاک آفرید و سپس به او حیات بخشید».

مطلب پیشنهادی: کاشتن گیاهان چه فایده ای در سطح کره‌ی زمین دارد

✅ در این مقاله به سوال چرا کاشتن درختان و گیاهان جلوی فرسایش خاک را می گیرد علوم پنجم پاسخ دادیم، اگر شما نیز مطلبی برای گفتن دارید آن را از قسمت دیدگاه با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. برای مشاهده سایر مطالب درسی در انتهای سرچ های خود در گوگل عبارت ماگرتا را اضافه کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =