اخبارعلمی

تحقیق دانش آموزی در مورد خفاش ها و محل زندگی آنها

بهترین مقاله درباره خفاش ها برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره خفاش ها : خفاش‌ها تنها پستانداری هستند که قادر به پرواز در آسمان هستند در این نوشتار می‌خواهیم درباره خفاش‌ها مطالبی را بیان کنیم.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره روباه و خصوصیات آنها

تحقیق درباره خفاش ها

خفاش چیست؟

 خفاش یا شب کور تنها پستانداری است که بال دارد و قادر به پرواز است، دستان این پرنده به صورت شبکه‌ای به هم وصل است و شکل بال را برای ان ایجاد می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا پرواز کنند.

برخی از پستانداران تنها در مسافت‌های کوتاه در هوا سر می‌خورند اما توان پرواز به جای دیگر را ندارد.

خفاش‌ها دارای پنج انگشت هستند، بال‌های خفاش جنسی شبیه چرم دارد و دارای خاصیت ارتجاعی است که بال هایش در طول استخوان‌هایی که دست‌ها و انگشتان خفاش حرکت می‌دهند کشیده می‌شود.

خفاش‌ها بال‌های خود را به بالا و پایین می‌برد و آن‌ها در مقابل انگشتان خود به طور کامل باز می‌کنند انگشت‌های خفاش بسیار بلند است و با پوستی نازک پوشیده شده است.

زیستگاه خفاش

پرواز باعث شده است تا خفاش‌ها زیستگاه‌های متنوعی داشته باشند به جز قطب شمال و جنوب و جزیره‌های بدون سکونت خفاش‌ها در همه جای جهان پیدا می‌شوند البته این جانور در فصل‌های مختلف سال زیستگاه‌های مناسب خود را پیدا می‌کند اما زیستگاه آن‌ها باید دو ویژگی داشته باشد که عبارتند از:

اول اینکه زیستگاه خفاش باید جایی مناسب برای بیتوته داشته باشد.

و دوم اینکه باید غذای مناسب آن‌ها در منطقه پیدا شود محل بیتوته خفاش‌ها می‌تواند یک حفره خالی، شکاف‌ها، میان برگ درختان باشد.

در کشور آمریکا ۴۸ گونه خفاش زندگی می‌کند که سه مورد فراوان ان‌ها خفاش قهوه‌ای کوچک، خفاش قهوه‌ای بزرگ و خفاش مکزیکی دم آزاد در دو سوم ناحیه شمالی آمریکا زندگی می‌کنند.

نحوه زندگی خفاش‌ها

بیشتر خفاش‌ها در هنگام شفق چابک هستند بیشتر ان‌ها برای مکان مناسب برای خواب صد‌ها کیلومتر پرواز می‌کنند آن‌ها در زمستان به خواب کاذب می‌روند و هنگامی که هوا گرم شود از خواب بیدار می‌شوند و تغذیه می‌کنند.

خفاش‌ها در هنگام باران کمتر پرواز می‌کنند، زیرا هنگام باران نمی توانند خوراک خود را پیدا کنند.

برخی از خفاش‌ها تنها زندگی می‌کنند و برخی دیگر با میلیون‌ها خفاش در یک غار زندگی می‌کنند.

غذای خفاش‌ها

حدود هفتاد درصد از گونه‌های خفاش گوشتخوار هستند و به کمک پژواک یابی شکار خود را پیدا می‌کنند البته برخی از گونه‌ها میوه خوار و برخی خون خوار هستند.

گونه‌های از خفاش‌ها از مهره داران تغذیه می‌کنند، خفاش بینی از امریکای مرکزی و خفاش بولداگ خوراکشان ماهی می‌باشد.

شاید جالب باشد بدانید که دو گونه خفاش خون آشام دروغین آمریکا و روح خفاش از استرالیا از خفاش‌های دیگر تغذیه می‌کنند.

تولید مثل خفاش ها

خفاش‌ها فصل ویژه‌ای برای جفت‌گیری دارند، ان‌ها بیشتر در فصل بهار جفت‌گیری می‌کنند، آن‌ها در هر بار جفت‌گیری سه نوزاد به دنیا می‌ایند تعداد بچه‌های خفاش به شرایط محیطی مانند میران دسترسی به غذا و محل بیتوته بستگی دارد.

خفاش‌ها تا بزرگسالی از فرزندان خود پرستاری می‌کنند زیرا خفاش‌ها تا بال هایشان به طور کامل رشد نکند نمی توانند شکار کنند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره خزندگان و زندگی آنها
و
تحقیق در مورد قناری برای کودکان
و
تحقیق درباره پلنگ ها

کلام آخر: به پایان تحقیق درباره خفاش ها رسیدیم منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =