اخبارعلمی

تحقیق درباره حشرات مفید و نقش آن ها ✳️ کلاس چهارم

اطلاعاتی کامل و مفید درمورد حشرات مفید و نقش مهم آن ها در زندگی انسان و طبیعت برای کلاس چهارم دبستان

حشرات مفید نقش بسزایی در حفظ محیط زیست دارند و این حشرات به دلیل تعداد زیاد در همه جا حضور دارند. انسان‌ها از حشرات مفید منافع زیادی را به دست می‌آورند. در این نوشته از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم به بررسی حشرات مفید بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درمورد خرگوش

تحقیق درباره حشرات مفید

تحقیق درمورد فواید حشرات مفید

حشرات مفید فواید زیادی دارند که به شرح زیر است:

گرده افشانی، گیاهان برای رساندن گرده از پرچم به مادگی گل‌ها روش‌های گوناگونی دارند به طور مثال ممکن است مقدار زیادی گرده تولید و وزش باد گرده‌ها را در و هوا پخش کنند و گل‌ها را باور کنند، اما به‌طور کلی بسیاری از گیاهان برای گرده افشانی به کمک حشرات نیاز دارند.

تولید برخی ای فراورده‌های غذایی و تجاری، برخی از حشرات محصولاتی تولید می‌کنند که انسان‌ها از آن استفاده می‌کنند به طور مثال:

  • برخی از مواد آرایشی
  • عسل و موم که توسط زنبور عسل تولید می‌شود.
  • ابریشم که توسط کرم ابریشم تولید می‌شود.

نظافت محیط زیست، حشرات فضولات و لاشه حیوانات را در محیط زیست از بین می‌برند و باعث تمیزی آن می‌شوند و اگر کمک حشرات نباشد محیط اطراف ما پر از مواد زائد و آلوده می‌شود.

کنترل آفات توسط حشرات، برخی از حشرات مفید، حشرات مضر در طبیعت را شکار و آن‌ها را کنترل می‌کنند و اجازه تکثیر سریع با آن‌ها نمی دهند.

کمک در تحقیقات و ساخت داروهای جدید، حشرات یکی از بهترین موجودات آزمایشگاهی هستند و نقش بسزایی در پیشرفت‌های پزشکی و کار های آزمایشگاهی داشتند برخی از دستاورد آن‌ها عبارتند از کشف اصول علم ژنتیک به کمک مگس سرکه، درمان و بسیاری از بیماری‌ها به کمک نیش زنبور و ساخت دارو با استفاده از بدن زنبور برای درمان سرخک، دیفتری.

برخی از حشرات مفید

کفشدوزک یک حشره مفید

کفشدوزک: این حشرات در تمام دوران زندگی خود شکارچی هستند و با تغذیه از آفات مکنده مثل شته‌ها و شپشک‌های نباتی در کنترل آن‌ها نقش بسزایی دارند.

شیخک یک حشره مفید

شیخک: این حشرات نیز با شکار حشرات دیگر تغذیه می‌کنند و بسیار کم تحرک هستند و معمولا منتظر شکار می‌مانند.

آسیابک از جمله حشرات مفید برای طبیعت و انسان

آسیابک: این حشرات تا حدودی شبیه سنجاقک‌ها هستند و به رنگ‌های مختلف در طبیعت دیده می‌شوند و با پرواز سریع در آسمان به شکار حشرات می‌پردازند.

تحقیق درباره حشرات مفید ، بالتوری سبز

بالتوری سبز: ‌این حشرات هم شکارچی هستند و از حشرات مکنده و تخم شب پره‌ها تغذیه می‌کنند و باعث کاهش این آفات می‌شوند.

زنبور های شکارچی یک حشره مفید برای مقابله با حشرات مضر

زنبور‌های شکارچی: این زنبورها به طور مستقیم با شکار حشره‌های مضر تغذیه می‌کنند.

سن های شکارگر از بین برنده آفت های مضر

سن های شکارگر: این حشرات آفات های نباتی را شکار و از آن‌ها تغذیه می‌کنند این حشرات مفید به مراحل رشد آفات صدمه و تزریق آنزیم‌ها به داخل بدن آفات باعث تخریب محتویات بدن او می‌شوند و باعث مرگ آفات خواهند شد.

تحقیق درباره حشرات مفید ، شیر مورچه

شیر مورچه: این حشره یکی از انواع بالتوری است و در خاک‌های نرم مزارع، رودخانه و جاده‌های خاکی به شکار می‌پردازند، این حشره مفید بیشتر در نواحی جنوب و جنوب غرب آمریکا زندگی می‌کنند و از حشراتی مانند سوسک و مورچه تغذیه می‌کند.

مگس‌های شکارچی

مگس‌های شکارچی: این حشرات جز راسته دو بالان هستند این حشرات در مرحله لاوری شکارچی خواهند شد.

☑️ به پایان تحقیق درباره حشرات مفید رسیدیم، اگر شما نیز اطلاعات مفیدی در مورد این حشرات دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق درباره انواع هزارپاها و غذای آنها 
تحقیق در مورد همه جانوران مهره دار و بی مهره‌
تحقیق در مورد چگونه کرم ابریشم پرورش می دهند
تحقیق در مورد چند نمونه از موجوداتی که کار تیمی دارند

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫7 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + سه =