اخبارعلمی

تحقیق در مورد دلفین ها برای کودکان ، رفتار و خصوصیات آن ها

بهترین مقاله درباره دلفین ها برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق در مورد دلفین ها : دلفین‌ها پستاندارانی آبزی هستند که رابطه نزدیکی با نهنگ‌ها دارند و به صورت تقریبی ۴۰‌ گونه از آن‌ها وجود دارد در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم مطالبی را درباره دلفین ها بیان کنیم با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد مرجان های دریایی

تحقیق در مورد دلفین ها

دلفین چیست؟

 دلفین‌ها از خانواده دلفینیدای هستند که همه ان‌ها پستانداران ستاسین می‌باشند و دارای بینی درازی می‌باشند و گونه‌‌های بزرگتر از دلفین را وال می‌نامند.

دلفین‌ها در آب‌های آزاد جهان و اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند و بیشتر در آب‌های گرم یافت می‌شوند ولی بیشتر نهنگ‌های قاتل در آب‌های سرد و قطبی شمالگان و جنوبگان زندگی می‌کنند گونه‌هایی از دلفین رودخانه‌ای نیز در رودخانه‌های آمازون و سند یافت می‌شوند.

تغذیه دلفین ها

 دلفین‌ها روش‌های تغذیه‌ای مختلفی دارند که هر کدام منحصر به یک نژاد خاص است، غذای اصلی دلفین‌ها ماهی و ماهی مرکب است البته از دیگر جانداران دریایی مانند سخت پوستان نیز تغذیه می‌کنند شاید جالب باشد که بدانید دلفین‌ها غذای خود را به صورت یکجا می‌بلعند.

نحوه زندگی دلفین

دلفین‌ها جانورانی اجتماعی هستند و در گروه‌های پر جمعیت با یک دیگر زندگی می‌کنند دلفین‌های رودخانه‌ای در گروه‌های دو تا تایی زندگی می‌کنند و در کرانه‌ها زندگی می‌کنند و گروه‌هایی با ۵۰ عضو تشکیل می‌دهند و جمعیت دسته‌هایی از دلفین‌ها که با دور از کرانه زندگی می‌کنند نیز کم نیستند.

دلفین‌ها حس همبستگی اجتماعی قوی دارند و اگر یکی از اعضای گروه زخمی یا بیمار شوند در کنار او می‌ماند و حتی آن را به سطح آب می‌رسانند تا نفس بکشند.

شاید جالب است که بدانید که این حس دوستی منحصر به فرد نیست و آن‌ها به جانوران دریایی نیز کمک می‌رسانند و با حلقه زدن به دور شناگران ان‌ها را از حمله کوسه‌ها در امان نگه می‌دارند.

روش شکار دلفین

روش شکار دلفین‌ها به گونه‌ای است که گروهی از آن با به دور ماهی‌ها حلقه می‌زنند سپس به آن حمله می‌کنند یکی دیگر از روش‌های شکار آن‌ها تعقیب ماهی‌ها درون آب‌های کم عمق و گرفتن آن‌ها است در کارولینای جنوبی دلفین‌های پوزه بطری اقیانوس اطلس طعمه را تا گل و لای کرانه دنبال و آن‌ها را در عمق بسیار کم شکار می‌کنند.

در برخی از موارد دلفین‌ها با پرتاب کردن ماهی‌ها به بیرون از آب به بال‌های آن‌ها ضربه می‌زنند و باعث گیج شدن ماهی‌ها و شکارش می‌شوند، نهنگ‌های قاتل تنها دلفین‌های هستند که به شکار دیگر پستانداران دریایی می‌پردازند.

کاربرد دلفین

دلفین‌ها از گذشته تا به امروزه برای انسان‌ها کاربردهای زیادی داشتند یکی از قدیمی‌ترین کمک به انسان‌ها در شکار ماهی‌ها همکاری میان انسان و دلفین است البته گاهی اوقات دلفین‌ها توسط انسان‌ها کشته می‌شوند تا از گوشتشان تغذیه کنند.

در ژاپن و پرو گوشت دلفین طرفداران زیادی دارد و این گوشت با میسو، هویج و کون نیاکو پخته می‌شود همچنین استیک او با سس سویا نیز طرفداران زیادی دارد.

خوردن گوشت دلفین جیوه مورد نیاز بدن انسان را تامین می‌کند همچنین براساس گفته دانشمندان مصرف گوشت دلفین برای مادران باردار مضر است.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره زندگی دارکوب ها
و
تحقیق در مورد مورچه
و
تحقیق درباره ی زندگی موریانه ها

کلام آخر: به پایان این مطلب از ماگرتا رسیدیم  اگر در خصوص دلفین ها نظری دارید می توانید در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =