اخبارعلمی

تحقیق درباره پروانه مونارک ❤️+ علت مهاجرت و نحوه جهت یابی

بهترین مقاله درباره پروانه مونارک برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره پروانه مونارک: پروانه مونارک یک نوع حشره است که در ایالات متحده زندگی می‌کند در این مطلب از بخش تحقیق ماگرتا می خواهیم مطالبی در این خصوص بیان کنیم با ما همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره بندپایان

تحقیق درباره پروانه مونارک

درباره پروانه مونارک

یکی از شناخته شده‌ترین حشرات در ایالات متحده پروانه مونارک است، این پرنده مهاجرت طولانی مدت بین شمال و جنوب دارد در نیمه غربی و شرق ایالات متحده گروهی از پروانه‌ها از جنوب تا مرکز مکزیک پرواز می‌کنند.

پروانه مونارک در توده‌های وسیع در برخی کوهستان‌ها، زمستان گذرانی می‌کنند همچنین مونارک‌های غربی تا کالیفرنیا پرواز می‌کنند و در ناحیه‌ای نزدیک بیشه‌های اقیانوس آرام زمستانی گذرانی می‌کنند آن‌ها پس از فرا رسیدن بهار به صورت انفرادی به سمت شمال پرواز می‌کنند و در مسیر بازگشت تولید مثل طولانی دارند و بالغینی که در جنوب زمستان را سپری می‌کنند دیگه به محل اصلی باز نمی گردند اما نسل بعدی بر می‌گردند و تولید مثل می‌کنند و این سیکل ادامه پیدا می‌کند.

در حال حاضر حفاظت از مناطق زمستان گذران پروانه مونارک در هر منطقه مکزیک و کالیفرنیا مورد توجه قرار گرفته است.

زیستگاه‌ها اصلی پروانه مونارک در سراسر آمریکای شمالی به جز منطقه آلاسکا و مناطق ساحلی شمال غربی اقیانوس آرام وجود دارد همچنین در سراسر آمریکای جنوبی، استرالیا و جزایر هاوایی نیز یافت می‌شوند.

مشخصات ظاهری پروانه مونارک

حشره بالغ مونارک درشت است، طول بالش از ۷۶ میلی متر تا ۱۰۰ است، رنگ بال‌ها نارنجی مایل به رنگ قرمز با رگبال‌های سیاه و نوارهای حاشیه‌ای سیاه است تفاوت اصلی پروانه‌های ماده و نر این است که بر روی بال عقب نرها یک جفت نقطه سیاه است.

لاروها ( پروانه‌های نابالغ و نوزاد) حدود ۵۱ میلی متر طول دارند و رنگ آن‌ها سفید با نوارهای متناوب سیاه و زرد است و دارای دو زائده میله‌ای برجسته در جلو و عقب بدن هستند، شفیره( پروانه بالغ)‌ در حدود ۸۲ میلی متر طول دارد و رنگ ان سبز کمرنگ می‌باشد و نقاط زرد رنگ بر روی آن دیده می‌شود رنگ تخم آن‌ها نیز سبز کمرنگ راه راه است و حدود ۱۲ میلی متر طول و ۹/۰ میلی متر عرض دارد.

ماده‌ها در اوایل فصل بهار به سمت شمال پرواز می‌کنند و در هر نوبت تخم گذاری ۵۰۰ تخم بر روی گیاه استبرق می‌گذارند، لاروها برای رشد از گیاه استبرق تغذیه می‌کنند سپس به بلوغ می‌رسند.

چرخه زندگی پروانه مونارک

پروانه مونارک نوعی حشره است و در بخشی از زندگی خود مرحله نوزادی را دارند که در این بخش به صورت کرمی شکل می‌باشند و به این حالت لارو می‌گویند.

جاندار کرمی شکل پس از رشد کردن وارد مرحله بعدی از چرخه زندگی خود می‌شود که به این حالت شفیرگی گفته می‌شود و در نهایت پروانه بالغ می‌شود، پروانه مونارک بالغ دارای رفتار مهاجرت است و می‌تواند در هنگام تغییر فصل هزاران کیلومتر پرواز کند و به محیط مساعد تری برود، در خصوص جهت یابی پروانه مونارک نورون‌هایی در بدن او وجود دارد که با استفاده از چشم ابتدا جایگاه خورشید را در آسمان تشخیص می‌دهد و براساس جایگاه خورشید در آسمان مسیر خود را جهت یابی می‌کند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد موش کور
و
تحقیق درباره زندگی راسو‌ها و انواع آن ها
و
تحقیق درباره کرم خاکی

کلام اخر: به پایان تحقیق درباره پروانه مونارک رسیدیم امید است از خوانش این مطلب لذت ببرید چنانچه در این خصوص نظر یا پیشنهادی دارید می‌توانید آن را با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =