اخبارعلمی

تحقیق در مورد موش کور کلاس دوم

بهترین مقاله درباره زندگی موش کور برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره موش کور: موش کور یک حیوان پستاندار است که توانایی‌های خارق العاده‌ای دارد در بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم درباره این حیوان مطالبی را بیان کنیم.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره زندگی راسو‌ها و انواع آن ها

تحقیق درباره موش کور

تحقیق درباره موش کور

موش کور پستانداری است که در زیر زمین لانه درست می‌کند و دارای چشم کوچک و پوشانده شده‌ای است و تنها می‌توانند شب را از روز تشخیص دهد اما به طور کلی این حیوان کور است.

موش‌های کور سی نوع مختلف هستند که برخی از ان‌ها نیمه آبزی می‌باشند آن‌ها حداکثر ۱۵ سانتی متر رشد می‌کنند و دارای حس بویایی قوی می‌باشند جالب است بدانید این موش‌ها حتی رایحه‌های مختلف را به راحتی می‌توانند تشخیص دهند و این موضوع به ان‌ها کمک می‌کند تا کمتر از ۵ ثانیه غذای خود را پیدا کنند و آن را بخورند.

همه موش‌های کور می‌توانند از گیرنده‌های حسی روی سوراخ بینی برای پیدا کردن غذای خود استفاده کنند.

بدن ان‌ها از کرک بسیار نرم پوشیده شده که گوش‌های ان نیز در این کرک پنهان شده و دم آن‌ها صورت رنگ است و حدود ۲ تا ۳ سانتی متر طول دارد، موش‌های کور گردن ندارند.

موش‌های کور چشم دارند اما بسیار کوچک است و ضعیف می‌بینند به همین دلیل نمی توان به ان کور گفت.

زیستگاه و تغذیه موش کور

زیستگاه اصلی موش‌های کور در چمنزار‌ها و جنگل‌های پهن برگ می‌باشد، کارکرد زندگی آن‌ها می‌تواند موجب بهم ریختن خاک یا یکنواخت شدن آن، افزایش فرسایش خاک یا پوک کردن آن‌، افزایش گونه‌های علفی با ریشه‌های افشان یا کاهش گونه‌های درختی باشد.

غذای اصلی موش‌های کور کرم خاکی است آن‌ها از کنه‌ها، عنکبوتیان، حشرات و نرم تنان نیز تغذیه می‌کنند و در کاهش آن‌ها بسیار کمک می‌کنند.

تنفس موش کور

محققان کانادایی کشف کردند که موش‌های کور توانایی فوق العاده‌ای در تنفس در اعماق زمین دارد آن‌ها دریافتند که گلبول‌های قرمز خون موش کور به این جاندار کمک می‌کند که در زیر زمین از هوای مرده‌ای که از تنفس اکسیژن در محیط ایجاد می‌شود تنفس کنند.

در حقیقت گلبول‌های قرمز موش‌های کور به گونه‌ای تکامل یافته اند که دی اکسید کربن اضافی را با خود حمل کنند، پروتئین هموگلوبین گلبول خون موش کور علاوه بر انتقال اکسیژن در اجزای مختلف بدن، دی اکسید کربن را نیز به شش انتقال می‌دهد.

در موش‌های کور حمل دی اکسید کربن بسیار بیشتر از گنجایش است و به این حیوان کمک می‌کند با استفاده از مقادیر زیادی از دی اکسید کربن در یک محیط بسته زنده بماند، براساس گفته محققان موش‌های کور معمولا در محیط‌های که سطح اکسیژن پایین است و سطح دی اکسید کربن بالا است به سر می‌برند، محققان امیدوار هستند که توانایی حمل مقادیر زیادی دی اکسید کربن منجر به ساخت خون مصنوعی انسان با ویژگی‌ها و توانایی‌های فوق العاده شود.

کار‌های عجیب موش کور

 موش‌های کور معمولا به سمت خاک‌های نرم می‌روند و به سرعت شروع به کندن زمین می‌کنند، موش‌های کور می‌توانند با سرعت زیاد زمین را بکنند زیرا پاهای جلویش بسیار قوی است و شکل بیل‌های کوچک دارد، موش‌های کور در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمین را می‌کند و وارد آن می‌شود.

موش‌ها اینقدر در این کار سرعتمند که در طول یک شب حدود ۷۰‌ متر زمین را حفر می‌کند.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره حلزون برای کودکان
و
تحقیق درباره کرم خاکی کلاس چهارم و فواید آن برای خاک
و
تحقیق درباره راکون ها

سخن پایانی: به پایان تحقیق درباره موش کور رسیدیم منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =