اخبارعلمی

تحقیق درباره اقیانوس ها و پیدایش آن ها

مقاله دانش آموزی درباره اقیانوس ها برای کلاس سوم ابتدایی

تحقیق درباره دریاها و اقیانوس ها کوتاه و جامع : اقیانوس‌ها آب‌های شوری هستند که در بخش‌هایی از کره زمین وجود دارند و می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. باید بدانید که حدود 71% از کل کره زمین به اقیانوس‌ها اختصاص داده شده که این اقیانوس‌ها به تعدادی دریا تقسیم بندی شده‌اند.

تمامی اقیانوس‌ها به صورت یکپارچه هستند که از این طریق قادر هستند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. گاهی اوقات به جای استفاده از کلمه اقیانوس از دریا و گاهی به جای دریا از اقیانوس استفاده می‌شود که این نوع استفاده نادرست است. اقیانوس آب شور و بزرگی است ولی دریا بخش و قسمت کوچکی از اقیانوس‌ها هستند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد منابع آب آشامیدنی

تحقیق درباره اقیانوس ها و پیدایش آن ها

انواع اقیانوس های موجود در کل جهان

اقیانوس‌های بسیاری در سرتاسر جهان وجود دارد که هر یک از آن‌ها در بخشی از جهان قرار گرفته و متراژی را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه به اقیانوس‌های موجود در کل جهان می‌پردازیم:

  • اقیانوس آرام
  • اقیانوس اطلس
  • اقیانوس هند
  • اقیانوس منجمد جنوبی
  • اقیانوس منجمد شمالی

اقیانوس ها چه وظایفی دارند؟

اقیانوس‌ها نیز دارای یکسری وظایفی هستند که با انجام آن‌ها کمک زیادی به انسان‌ها و حیوانات می‌کنند. در واقع باید بدانید که اقیانوس‌ها دارای نقش مهم و بسزایی در کل جهان هستند. در ادامه به معرفی برخی از وظایف اقیانوس‌ها می‌پردازیم:

  1. هر یک از اقیانوس‌ها می‌توانند آب و هوای موجود در کل جهان را تنظیم کنند.
  2. آن ها در حقیقت منبع غذایی برای انسان‌ها به شمار می‌روند.
  3. اقیانوس‌ها با ذخیره گرما و نور خورشید می‌توانند میزان آب و هوا را پایدار و استوار نگه دارند.
  4. هر یک از آن‌ها شامل منابع طبیعی اعم از نفت و گاز هستند.
  5. اقیانوس‌ها قادر هستند تا به علت زیبایی و جذابیت خود، فرصت‌های تفریحی برای مردم به وجود بیاورند.
  6. هر یک از اقیانوس‌ها می‌توانند با استفاده از روش فتوسنتز، گیاهان کوچکی به نام فیتوپلانگتون را بسازند تا از این طریق اکسیژن مورد نیاز ما را تولید نمایند. این گیاهان با توانایی و مهارت خود می‌توانند 50 الی 85 درصد از اکسیژن مورد نیازی که ما برای تنفس کردن نیاز داریم را تولید کرده و در اختیار ما قرار دهند. همچنین این جانوران قادر هستند تا کربن اضافی را نیز ذخیره کرده و در مواقع لازم مورد استفاده قرار دهند.

این موارد از جمله وظایف اقیانوس‌ها به شمار می‌روند که تاثیر بسیاری روی جهان دارند.

اقیانوس ها چه ربطی به اینترنت دارند؟

باید بدانید که ما دسترسی خود را به اینترنت مدیون اقیانوس‌های جهان هستیم و باید همیشه در همه حال قدردان آن‌ها باشیم. بسیاری از کابل‌هایی که در عمق هر یک از اقیانوس‌ها وجود دارند، امکان دسترسی ما را به فضای اینترنتی میسر کرده‌اند. در واقع این سیم‌ها همان سیم‌های ارتباطاتی زیردریایی هستند که توسط قایق‌های مخصوصی در زیر هر کدام از اقیانوس‌ها جای گذاری شده‌اند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره چرخه آب
و
تحقیق دانش آموزی در مورد خلیج فارس

به پایان تحقیق درباره اقیانوس ها رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 11 =