اخبارعلمی

تحقیق درباره عقرب کلاس چهارم و برای کودکان

مقاله دانش آموزی درباره عقرب و انواع سم آن ها به زبان ساده و کودکانه

تحقیق درباره عقرب و انواع آن : عقرب‌های حیوانات نسبتا خطرناکی هستند که نیش سمی و کشنده‌ای دارند که در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم به بررسی آن‌ها بپردازیم.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره عروس دریایی کلاس چهارم

تحقیق در مورد عقرب کلاس چهارم

عقرب چیست؟

عقرب یکی از گونه‌های بند پایان است که دارای ۸ پا و نیشی کشنده می‌باشد، نیش او در نوکش قرار دارد عقرب‌ها در آب و هوای گرم فعالیت می‌کنند و شب‌ها تیز به فعالیت‌های زیستی خود می‌پردازند.

عقرب‌های دارای چنگال‌های خارداری هستند که قسمت دهان آن‌ها می‌باشد آن‌ها ماده سمی کشنده را از قسمت عقب بدن خود به سمت مهاجم می‌پاشند، عقرب‌ها معمولا شب‌ها شکار می‌کنند و از پاهای جلوی خود برای یافتن غذا کمک می‌گیرند و از پاس از یافتن غذا با چنگال‌های خود آن را می‌گیرند.

انواع عقرب ها

تحقیق در مورد عقرب و انواعشان

عقرب شیطان

عقرب شیطان از عقرب‌های بیابان اصفهان می‌باشد، طول ان حدود ۱۵ سانتی متر است و رنگ آن خاکستری و پشت آن رنگ سبز تیره می‌باشد. عقرب شیطان سرعت حرکت فوق‌العاده‌ای دارد و قربانی را غافلگیر می‌کند در صورتی که این عقرب کسی را نیش بزند و به پزشک مراجعه نکند طی دو یا سه روز تمام موهای سرش می‌ریزد و در دهانش تاول‌های وحشتناک می‌زند.

عقرب گاردیوم

عقرب گاردیوم سمی ترین عقرب جهان است و بیشتر در شهرهای خوزستان دیده شده است، در صورت گزش قربانی فقط ۵ دقیقه فرصت دارد تا سرم ضد آن را بزند در غیر اینصورت جان خود را از دست می‌دهد.

عقرب توت

عقرب توت حدود ۱۰ سانتی متر است و رنگ آن خاکستری روشن می‌باشد، زیستگاه اصلی این عقرب‌ها در نزدیکی درخت‌های توت است همچنین نوعی انگل در درخت توت وجود دارد که این عقرب‌ها از آن تغذیه می‌کنند. عقرب‌های توت خطر مرگ ندارد اما در صورت گزش درد بسیاری برای قربانی دارد به همین دلیل حتما باید به پزشک مراجعه شود.

عقرب زرد معمولی

عقرب‌های زرد معمولی در همه جا هستند رنگ آن‌ها زرد لیمویی است، عقرب‌های زرد معمولی زیاد خطرناک نیستند و در صورت گزش درد زیادی ندارند این جانور از حشرات تغذیه می‌کنند و یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن حشرات محسوب می‌شوند.

عقرب کلاچنگ

این عقرب بسیار بزرگ است و رنگ آن سیاه می‌باشد اندازه اش حدود بیست سانتی متر می‌رسد این عقرب‌ها در اکثر جاها یافت می‌شوند. اگر این عقرب‌ها شخصی را نیش بزنند کمترین آسیب این است که باعث نابینایی شخص شود به همین دلیل باید به پزشک مراجعه شود در غیر اینصورت خطر مرگ وجود دارد.

سم عقرب

زهر عقرب مایعی شفاف و بی رنگ است خاصیت قلیایی دارد در واقع می‌توان گفت که نوعی پروتئین محسوب می‌شود سم عقرب از کربن، هیدروژن، گوگرد و ازت تشکیل شده است همچنین شامل پروتئین‌هایی مانند آنزیم و توکسین می‌شود.

زهر عقرب بیشتر برلی بند پایلن و جانوران موثر است اما برخی گونه‌های عقرب برای انسان‌ها نیز کشنده هستند، زهر اکثر عقرب‌ها باعث نابودی گلبول‌های قرمز خون می‌شود و در محل گزش تورم دردناکی را ایجاد می‌کند به همین دلیل لازم است در صورت گزش عقرب به پزشک مراجعه شود.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره لانه سازی عقاب
و
تحقیق درباره کوسه ها و نوع زندگی شان

☑️ به پایان تحقیق درباره عقرب ها رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 13 =