اخبارعلمی

تحقیق درباره لانه سازی عقاب ⚡️ مناسب تمامی پایه ها

مقاله دانش آموزی درباره نحوه لانه سازی عقاب با توضیح کامل

تحقیق درباره لانه سازی عقاب: عقاب‌ها بزرگ‌ترین و نیرومند ترین پرنده جهان است که به پرنده شکاری نیز معروف است در این مطلب از ماگرتا می‌خواهیم مطالبی درباره لانه‌سازی عقاب بیان کنیم با ما همراه شوید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره لانه سازی پرستو

تحقیق درباره لانه سازی عقاب

اطلاعاتی درباره عقاب

عقاب به گروهی از پرندگان شکاری می‌گویند عضو تیره عقابیان است، عقاب‌ها بسیار ترسناک هستند و قدرت شکاری فوق‌العاده‌ای دارند و برخی از آن‌ها در هنگام پرواز شکار خود رو صید می‌کنند، عقاب‌ها از انسان‌ها گریزان هستند و به ندرت به آن‌ها حمله می‌کنند همچنین آن‌ها توانایی بلند کردن یک انسان کوچک را دارند.

از نوک منقار تا انتهای عقاب حدود ۷۶ تا ۸۹ سانتی متر طول دارد و بال هایش نیز حدود دو متر است سر عقاب کشیده و پوشیده از پر می‌باشد چشمان آن بسیار درشت است و هر کدام در طرق سرش قرار دارد عقاب‌ها قدرت بینایی فوق العاده دارد به گونه‌ای که از فراز آسمان‌ها شکار خود را ببینند و از نقاط بلند همچون صاعقه به صید خود حمله می‌کند.

منقار عقاب بسیار بلند و تیز است و حدود ۵ سانتی متر دارد همچنین رنگ، بال، طول و شکل عقاب‌ها از منطقه تا منطقه دیگر متفاوت است. حدود ۶۰گونه از این پرنده های شکاری عقاب نام دارند و بیشتر آن‌ها بومی اوراسیا و آفریقا هستند عقاب ها تک همسرند و جفت خود را برای زندگی تا پایان عمد انتخاب می‌کنند.

عقاب ها عمر بسیار طولانی دارند و حدود ۷۰‌ سال می توانند زندگی کنند. علفزار و جنگل های زمین ‌های پست و بر فراز های کوه ‌های لند و ناهموار زندگی می‌کنند.

عقاب‌ها چگونه لانه‌سازی می کنند؟

آشیانه به محلی می‌گویند که پرندگان در آنجا تخم گذاری می‌کنند و جوجه‌های خود را پرورش می‌دهند، عقاب‌ها تمایل دارند در نقاط غیر قابل دسترسی آشیانه می‌سازند آشیانه عقاب بیشتر بر فراز بلندی‌ها و بالای درختان بلند و شکاف صخره‌ها و کوه‌های مرتفع و پرتگاه‌ها می‌باشد.

برخی از عقاب‌ها در لبه پرتگاه‌ها را برای لانه‌سازی انتخاب می‌کنند لانه‌های ۶ تا ۱۵ متر ارتفاع دارند، آن‌ها حدود۸ هفته بر روی تخم‌های خود می‌خوابند اکثر عقاب‌ها فقط دو تخم می‌گذارند که تنها یکی از ان‌ها زنده می‌ماند.

عقاب‌ها آشیانه خود را بر روی شاخه‌ها و ترکه‌های چوی در یک نقطه مرتفع بر روی درخت‌های بلند یا صخره‌ها می‌سازند و هر سال از همان آشیانه سال قبل استفاده می‌کنند، آن‌ها لانه‌های خود را از شاخه‌های شکسته می‌سازند و یک لایه از برگه سبز و سر شاخه نیر بر روی شاخه‌های شکسته قرار می‌دهند.

لانه عقاب از چه نوعی است؟

لانه‌های عقاب آشیانه سکو مانند دارند، عقاب دریایی، کبوتر باران، حواشیل و بسیاری از پرندگان آشیانه سکو دارند. آشیانه‌های سکو در داخل درختان، بر روی زمین، نوک پوشش‌های گیاهی یا حتی در بقلی به جامانده از آب‌های کم عمق وجود دارند.

آشیانه‌های سکو به گونه‌ای است که سال بعد نیز مورد استفاده قرار می گیرند، بدین ترتیب عقاب ها مواد اضافه‌ای را به آشیانه می‌افزاید و دوباره آن را مورد استفاده قرار می‌دهد.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره زندگی دارکوب ها
و
تحقیق در مورد گنجشک

☑️ به پایان متن تحقیق درباره لانه سازی عقاب رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =