مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره لانه سازی پرستو کلاس دوم

مقاله دانش آموزی درباره لانه سازی و آشیانه سازی پرستوها کلاس دوم ابتدایی

تحقیق درباره لانه سازی پرستو کلاس دوم ابتدایی : پرستو ها به چلچله مشهور می باشند و آن ها پرنده ای حشره خوار است که تاکنون ۷۴ گونه از آن شناسایی شده است و در بسیاری از مناطق زندگی می کند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره موریانه ها و نحوه لانه سازی شان

تحقیق درباره لانه سازی پرستو کلاس دوم

اطلاعاتی درباره پرنده پرستو

این پرنده قد و بدن کشیده ای نزدیک به بیست سانتی متر دارد بال های بارک و نوک تیز و منقار کوتاه و پاهای سست و کوچک دارد، برخی از گونه های این پرنده دم های شاخه دار دارند پر و بال آن ها یک دست است و پای آن ها نشان هایی به رنگ آبی و سبزی می باشد.

پرستوها ۵ تخم می گذارند و به مدت ۱۵ روز بر روی تخم های خود می خوابد و پس از بیرون آمدن جوجه ها از تخم و سپری شدن ۲۵ روز از زندگی آن آماده ترک لانه می شوند، اما در چند شب نخست را به آشیانه بر می گردند و از آن پس برای همیشه لانه را ترک می کنند. پر جمعیت ترین گونه پرستوها چلچله سینه خاکستری است که در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی زندگی می کند و در یک فصل می تواند سه بار تخم بگذارد.

آشیانه سازی پرستو

پرستو ماده و نر با هم اقدام به آشیانه سازی می کنند آن ها لانه را از گِل و ساقه علف های خشک و پر ساخته می شود، همچنین به دلیل یکسانی رنگ های پرستو نر و ماده شناختن آن ها از یک دیگر آسان نیست.

لانه پرستوها شبیه چیست؟

پرستوها لانه های خود را شبیه یک فنجان گلوله گل آلود است که با چمن و پر می پوشاند، آن ها معمولا در زیر لبه های ساختمان، یا بر روی تیر یا در انبارها، در آبریزها، زیر پل ها در صخره ها قرار گرفته است.

بسیاری از گونه های پرستو غاری، ساحلی و صخره ای به صورت گروهی لانه سازی می کنند و برروی صخره ها یا در ساختمان ها لانه گلی می سازند.

پرستوها چگونه لانه سازی می کنند؟

پرستوهای نر و ماده با هم در لانه سازی همکاری می کنند، معمولا در اوایل صبح کار می کنند و حدود ۱۰۰۰ کیلومتر رفت و آمد می کنند تا گل مورد نیاز برای ساخت لانه را جمع آوری کنند.

ابتدا پرستو نر مقداری آب بر می دارد ، سپس خار و خاشاک هم تهیه کرده و اولین سنگ بنای لانه خود را مستقر می کند سپس به همراه پرستو ماده دنباله کار را می گیرند.

لانه های ان ها به شکل پیاله ای است که از گِل رس، مخمر به آب دهان پرستو ساخته شده است و علف خشک، پر کاه، پشم و مو نیز استفاده می کنند.

کوچ پرستوها

از دیرباز تاکنون انسان ها تمایل دانستند تا راز کوچ پرستوها را کشف کنند و بدانند که چه عواملی در جهت یابی آن ها نقش دارد در هر سال گروه زیادی از پرستوها از شمال به جنوب ک از جنوب به شمال مهاجرت می کنند، در این مهاجرت هزاران راه را طی می کنند و شهر ها و روستاهای زیادی را پشت سر می گذارند.

همچنین عوامل مهمی ازجمله طبیعت، دما، آب و هوا، گرما و سرما در هجرت پرستوها نقش دارد. شاید جالب باشد که بدانید پرستوها رکورد سرعت در بین مهاجران را دارند به گونه ای که چهار هزار کیلومتر را در بیست و چهار ساعت طی می کنند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره سنجاب ها
و
تحقیق درمورد زندگی زنبور عسل

☑️ به پایان این تحقیق درباره لانه سازی پرستو رسیدیم، امید است از خوانش آن لذت ببرید منتظر نظرات و پیشنهادات شما در بخش دیدگاه هستیم.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =