اخبارعلمی

تحقیق درباره چگونگی به کارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا کنون

مقاله کامل درباره نحوه استفاده از فلزهای گوناگون از گذشته تا به امروز

فلزهای مختلفی از دیرباز تا کنون شناخته شده اند که هر کدام با شیوه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربردهای زیادی دارند. در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم درباره چگونگی به کارگیری فلز های مختلف مطالبی را ارائه دهیم.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره خواص فلزها و کاربرد آنها

تحقیق درباره چگونگی به کارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا کنون

فلزکاری چیست؟

فلزکاری فرایندی است که با فلز کار می‌شوند تا محصولات فلزی ساخته شود این صنعت شامل دو بخش می‌شود اول جدا سازی عناصر و دوم ذوب کردن آن‌ها برای ساخت محصولات فلزی است. اکثر فلزها به صورت ترکیب شیمیایی یا مخلوط می‌باشند.

چگونگی به کارگیری فلزهای مختلف

چگونگی به کارگیری فلزهای مختلف

مس

نزدیک به هزار سال است که از زمان کشف مس می‌گذارد برای اولین بار در دوران روم باستان از معدن‌های مس در قبرس بهره برداری می‌شد ترکیب‌های مس مانند نمک‌های مسی است رنگ آبی و سبز کانی‌ها ناشی از همین مس است، مس‌های معمولا در معماری ساختمان و هنر های تزئینی کاربرد دارند.

مس یک ماده معدنی ضروری برای اندام‌های بدنی است و اندام‌های اصلی بدن انسان که در آن مس یافت می‌شود شامل کبد، ماهیچه و استخوان‌ها می‌شود.

نقره

تولید جهانی نقره در سال ۲۰۱۰ بیش از ۲۲ هزار تن بوده که بیشتر از ۵ برابر طلا است، مکزیک با ۴۵۰۰‌تن بزرگترین تولید کننده نقره جهان است فلز نقره در عکاسی، در دندانپزشکی، کارد، چنگال، آینه، ساختن سکه و جواهرات و در صنایع برق و الکترونیکی کاربرد دارد. نقره یک ماده ضد میکروبی قوی است به پیشگیری از سرماخوردگی آنفلوانزا، بهبود زخم و سایر بیمارها کمک می‌کند.

آهن

حدود ۱۴۰۰ سال پیش از میلاد از عنصر آهن در بخشی از قلمرو هیتی‌ها در ارمنستان استفاده شده است که این نخستین بهره بری از این عنصر می‌باشد. سرچشمه عنصر آهن در شهاب سنگ‌ها و محیط‌های کم اکسیژن است و نسبت به اکسیژن و آب واکنش نشان می‌دهند.

از آهن در گذشته برای ساخت ابزارهای کشاورزی و ابزار های جنگی استفاده می‌شد که از طریق ذوب آن صورت می‌گرفت اما امروزه از آهن در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، عمران، ساخت فولاد های آلیاژی و…. استفاده می‌شد.

آهن یک ماده مهم در بدن نیز به شمار می‌رود و کمبود آن در تغذیه و بدن موجب مشکلاتی همچون کم تونی و خستگی می‌شود.

طلا

حدود ۵۰۰‌۰ سال پیش طلا برای اولین بار توسط مصریان استخراج شد این فلز علاوه بر کاربرد سرمایه‌ای و استفاده برای ساخت جواهرات در دندان پزشکی، تولید شیشه‌های رنگی و صنایع الکترونیک نیز کاربرد و به دلیل رسانایی الکتریکی بالا در سیم کشی های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فولاد

تاریخچه تولید فولاد به ۴۰۰۰ سال پیش قبل از عصر آهن باز می‌گردد، فولاد امروزه در صنایع مختلفی از جمله خودرو سازی، ساختمان‌سازی و… کاربرد دارد.

آلیاژ برنج

حدود ۳۰۰۰سال پیش برای اولین بار آلیاژ برنج در منطقه‌ای که امروزه سوریه نام دارد آهنگران با ذوب مس و روی آلیاژ برنج را تهیه می‌کنند، از آلیاژ برنج در تولید وسایل تزئینی و پایه‌های شمع و لوستر، ساخت زیپ لباس‌ها و کیف‌ها، دستگیره‌های درب، قفل‌ها، دسته‌ها، تلسکوپ‌های ستاره شناسی، سازه‌های موسیقی، دکوراسیون داخلی و… استفاده می‌شود.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره جداول استاندارد ورق های فلزی
و
تحقیق انواع فلزات

⭕️ به پایان «تحقیق درباره چگونگی به کارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا کنون» رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =