اخبارعلمی

تحقیق درباره زندگی فلامینگو + حقایق مرغ آتشی

بهترین مقاله درباره فلامینگو برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره زندگی فلامینگو : فلامینگوها جز پرندگان آبی به حساب می‌آیند و بخاطر رنگ پرهایی که دارند معروف هستند. آن‌ها به آرامی راه می‌روند و به دلیل گردن بلند و منقار بزرگی که دارند به راحتی منقار خود را در آب می‌برند و غذاهایی مانند حلزون و جلبک‌های دریایی را می‌خورند.

کوچ این پرنده‌ها به صورت گروهی انجام می‌شود و در همه‌ی قاره‌ها مانند آفریقا، اروپا، آمریکا و غیره… زندگی می‌کنند. مکان آن‌ها بیشتر در مرداب‌های جنگل‌های حرا و  دریاچه‌هایی که عمق آب آن کم است می‌باشد. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره روباه و خصوصیات آنها

تحقیق درباره زندگی فلامینگو

آشنایی با سبک زیستن فلامینگوها

کلمه‌ی فلامینگو از واژه اسپانیایی به معنی آتش نام برده شده است و اشاره به پرهای روشن این پرنده می‌کند که از نظر ژنتیکی شبیه به مرغابی شانه به سر هستند.

فقط شش نوع فلامینگو در جهان وجود دارد که جزء پروازکنندگان قدرتمند و شناگران ماهر به حساب می‌آیند. زمانی که فلامینگوها می‌خواهند تغذیه کنند نفس‌شان را حبس می‌کنند و در هنگام خواب خودشان را بر روی یک پا نگه می‌دارند.

این نوع پرنده مانند پنگوئن‌ها فقط یک همسر دارند و در طول سال فقط یک تخم می‌گذارند و زمانی که تخم شان از بین برود قادر به تخم گذاری مجدد در طول آن زمان نیستند.

این پرنده در هنگام پرواز سرعت اوج گرفتنش به ۵۶ کیلومتر می‌رسد. زمانی که جوجه فلامینگوها کوچک‌تر هستند منقار آن‌ها کوچک و صاف است اما بعد از چندین ماه از بلوغ فرم منحنی شکل می‌گیرد.

رژیم غذایی فلامینگوها شامل پلانکتون‌ها، جلبک، میگو و سخت دوستان مانند خرچنگ‌ها می‌شود. همین رژیم غذایی به خاطر رنگدانه‌های کاروتنوئید که در غذایشان وجود دارد باعث می‌شود که رنگ پرهای آنها قرمز، نارنجی و صورتی شود.

معرفی دو گونه فلامینگو در ایران

در کشور ایران تنها دونوع فلامینگو وجود دارد که در مناطق سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند. طول این پرنده از ۱۲۵تا ۱۴۵سانتی متر می‌رسد و زمانی که می‌ایستد ارتفاع فلامینگو ۱۰۵ تا ۱۵۵ سانتی متر است.

زمانی که صدای فلامینگو‌ها در این منطقه به گوش می‌رسد برخی افراد تصور می‌کنند صدای غاز است. فلامینگوها در منطقه‌های ساحلی و دریاچه‌های شور ایران زندگی می‌کنند و تغذیه آن‌ها معمولاً از حشرات، خرچنگ‌ها و حلزون‌ها است.

باور مردم نسبت به فلامینگوها

فلامینگوها یا به قول معروف مرغ آتشی به خاطر زیبایی منحصر به فردشان و رنگ زیبایی که دارند، سالهاست مردم از آن‌ها تعریف و تمجید می‌کنند گاهی نیز این پرنده را یک قهرمان افسانه ای می‌دانند.

حتی در دوران مصر باستان فلامینگوها را خیلی مقدس می‌دانستند و گویا آنها را می‌پرستیدند. بسیاری از مردم مانند افراد کشور هند پرستششان به طوری بود که از آن پرنده مجسمه ساخته و برای او هدایایی می‌آوردند؛ چون بر این باور بودند که معجزات برای آن‌ها اتفاق می‌افتد، به همین جهت در دوران باستان به دلیل پرهای زیبایش نام مرغ آتشین لقب گرفت.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد لاک پشت یک جانور دوزیست
و
تحقیق درباره قورباغه جانور دوزیست
و
تحقیق دانش آموزی در مورد خفاش ها و محل زندگی آنها

به پایان تحقیق درباره‌ی تحقیق زندگی فلامینگو (مرغ آتشی) رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یک =