اخبارعلمی

تحقیق در مورد لاک پشت یک جانور دوزیست

مقاله دانش آموزی در مورد یک جانور دوزیست که در ایران زندگی می کند

تحقیق درباره جانور دوزیست که در ایران زندگی می کند : لاک پشت‌ها جانوری دو زیست هستند که در این مقاله از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم درباره آن مطالبی را ارائه بدهیم با ما همراه شوید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره قورباغه جانور دوزیست

تحقیق در مورد جانور دوزیست لاک پشت

لاک پشت جانور دو زیست

لاک پشت‌ها یک جانور دو زیست هستند آن‌ها هم در آب هم در خشکی زندگی می‌کنند و بیش از ۳۰۰۰ گونه از لاک پشت‌ها وجود دارد که در بیشتر آن‌ها در معرض انقراض می‌باشند.

بیشتر بدن لاک پشت‌ها به وسیله صدف غضروفی محافظت می‌شود این صدف از دندان‌های آن‌ها مشتق شده است این صدف از صفحه‌های شاخی تشکیل شده است، ستون مهرها، دنده‌ها به سطح داخلی لاک متصل هستند به همین دلیل لاک پشت‌ها موجودات کندرو و سنگینی می‌باشند.

لاک پشت‌ها آرواره‌های بدون دندان دارند که اطراف آن استخوان‌های تیزی برای خرد کردن غذا وجود دارد. لاک پشت‌ها بیشتر عمر خود در دریا هستند اما در فصل زاد و ولد به آب‌های کم عمق می‌گویند آن‌ها در شب تخم گذاری می‌کنند و تا ۲۰۰ تخم می‌گذارند و حدود نه ماه طول می‌کشد تا تخم‌ها بیرون بیایند.

وزن و عمر لاک پشت ها

لاک پشت‌ها می‌توانند بسیار عمر کنند و پیرترین آن‌ها در جزایر سیشل بیش از ۱۵۰ سال عمر داشته است. بزرگترین لاک پشت‌ها، پشت چرم‌ها می‌باشند که رشدی بیش از ۱/۸ متر و وزنی بیش از ۴۰۰ کیلوگرم دارند و کوچکترین لاک پشت، لاک پشت خوراکی سواحل فلوریدا به نام تراپین است که در آب‌های شیرین زندگی می‌کند و دارای رنگ‌های روشن هستند.

حدود ۲۵۰ گونه مختلف از لاک پشت‌ها در سر تا سر جهان وجود دارد آن‌ها در زیستگاه‌های مختلف از جمله اقیانوس تا صحرا زندگی می‌کنند اما نمی توانند در مکان با آب و هوای سرد زندگی کنند.

گونه‌های لاک پشت

تحقیق در مورد گونه های مختلف لاک پشت ها

در این بخش از تحقیق درباره جانور دو زیست می‌خواهیم چهار گونه از لاک پشت‌ها را معرفی کنیم.

لاک پشت جنگلی

لاک پشت‌های جنگلی حدود ۲۰ سانتی متر هستند و زیستگاه اصلی آن جنگل‌ها و زمین‌های مردابی است این گونه لاک پشت بیشتر در شرق کانادا و شمال شرقی آمریکا یافت می‌شوند.

لاک پشت جنگلی بیشتر از کرم‌ها، حشرات، میوه‌ها و حلزون‌های دریایی تغذیه می‌کنند آن‌ها بیشتر عمر خود را در بیرون از اب و در مکان‌های مرطوب سپری می‌کنند.

لاک پشت بیابانی

لاک پشت بیابانی حدود ۴۱ سانتی متر دارد و زیستگاه اصلی ان کویر و تیغانستان‌ها می‌باشد این نوع لاک پشت بیشتر در غرب آمریکا و مکزیک یافت می‌شود غذای اصلی آن‌ها گیاهان کویری مانند کاکتوس است. لاک پشت بیابانی با پاهای خود حفره های باریک را می‌کند و از این حفر هل برای اقامتگاه زمستانی استفاده کند.

لاک پشت چرمی

لاک پشت چرمی حدود ۸ متر است و زیستگاه اصلی ان اقیانوس‌های آزاد است غذای اصلی لاک پشت چرمی ستاره دریایی می‌باشد. این لاک پشت‌ها پولکی بر روی بدن خود ندارند آن‌ها بزرگترین نوع لاک پشت‌ها هستند که باله‌ای گسترده دارند و شناگر ماهری می‌باشند.

لاک پشت نرم کاسه

لاک پشت نرم کاسه که به ان سه چنگالی نیز می‌گویند بیشتر در آب‌های شیرین زندگی می‌کنند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره حیوانات بومی ایران
و
تحقیق درباره زندگی اسب آبی

✳️ به پایان متن تحقیق در مورد لاک پشت یک جانور دوزیست رسیدیم، اگر شما نیز اطلاعات جالبی در مورد لاک پشت ها دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =