مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره روباه و خصوصیات آنها ✳️ + انواع و غذا

مقاله دانش آموزی درباره انواع روباه ها مناسب تمامی پایه های تحصیلی

تحقیق درباره حیوان روباه و نحوه زندگی آن ها ؛ روباه‌ها جانورانی از تیره سگسانان هستند که در همه جای دنیا زندگی می‌کنند. در نوشته از بخش تحقیق ماگرتا می خواهیم اطلاعات مفیدی درباره این حیوان مکار به شما بدهیم، پس با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره تمساح ها و دانستنی های زندگی آن ها

تحقیق درباره روباه و خصوصیات آنها

مقاله درباره نحوه زندگی روباه ها

روباه‌ها حیواناتی هستند که در سراسر جهان زندگی می‌کنند آن‌ها در نواحی قطبی در جنگل‌های بی درخت شمال و در بیابان‌های آفریقا و در خاور میانه در دشت‌های خشک و کویرها زندگی می‌کنند. روباه در سراسر جهان به رنگ‌های مختلف دیده می‌شوند روباه‌های سرخ در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی زندگی می‌کنند.

روباه‌ها دم کلفتی دارند که کاربرد زیادی دارد آن‌ها با این دم می‌توانند در هوای سرد پاها و بینی خود را بپوشانند و با حرکت در آوردن آن برای روباهان دیگر پیامی را بفرستند. روباه‌ها در زیر دم خود غددی دارند که باعث ترشحات بسیار بد بو می‌شود و موجب فرار جانورانی که دشمن روباه هستند خواهد شد.

☑️ در ادامه انواع روباه ها را بررسی می کنیم:

روباه سرخ
روباه سرخ

روباه سرخ

روباه سرخ یکی از بزرگترین نوع روباه است که از جوندگان تغذیه می‌کند این روباه بومی نقاط نیمکره شمالی آسیا و اروپا و آمریکا است این حیوانات در تمام زیستگاه‌ها می‌توانند زندگی کنند اما بیشتر مناطق معتدل را ترجیح می‌دهند و از نواحی خشک بسیار دوری می‌کنند.

روباه قطبی
روباه قطبی

روباه قطبی

روباه قطبی در نواحی قطبی آسیا، اروپا و آمریکای شمالی زندگی می‌کند طول بدن این روباه به ۶۸ سانتی متر می‌رسد و اندازه دم آن‌ها ۳۵ سانتی متر است. روباه قطبی در هوای سرد می‌تواند زندگی کند و ضخیم‌ترین خزدار دارد به همین علت می‌تواند دمای منفی ۷۰ درجه را تحمل کند. روباه‌های قطبی بدنی مدور و پاهای کوتاه و پر مو دارند و گوش‌های آن‌ها کوچک و گرد است تا بتواند گرما را به حداقل برساند.

شاه روباه
شاه روباه

شاه روباه

شاه روباه که به روباه افغانی معروف است در علفزار های کوهستانی ایران و افغانستان زندگی می‌کند جثه این روباه‌ها از روباه‌های معمولی کوچکتر است و بر روی صورت خود دو نوار سیاه دارد. طول بدن این روباه حدود ۵۰ سانتی متر است و از کمیاب ترین روباه ها می باشد.

روباه ترکمنی
روباه ترکمنی

روباه ترکمنی

روباه ترکمنی از روباه قرمز کوچکتر است این روباه پاهای بلند و گوش کوچکی دارد رنگ این روباه خاکستری است و طول بدنش حدود ۶۰ سانتی متر می‌باشد و دم آن مابین ۲۲ تا ۳۵‌ سانتی متر است پشت این روباه سفید است.

روباه صحرایی
روباه صحرایی

روباه صحرایی

روباه صحرایی حیوانی است که در شمال آفریقا زندگی می‌کند اندازه بدن آن‌ها ۳۷ تا ۴۱ سانتی متر می‌باشد و دن آن ها ۱۹ تا ۲۱ سانتی متر است روباه صحرایی کوچک‌ترین نوع روباه است، اما گوش‌های بزرگی دارد و به راحتی صداها را تشخیص می‌دهد. روباه صحرایی جانورانی شب کار هستند و روزه‌ها را در سوراخ‌های خود به سر می‌برند.

شکار روباه

روباه‌ها در طبیعت دشمنان زیادی دارند و توسط گوشتخواران مانند گربه‌های وحشی، گرگ و خرسک مورد حمله قرار گرفته و شکار می‌شوند شکارچیان از دم و پوست نرم روباه استفاده می‌کنند اما در برخی از نقاط دنیا از گوشت روباه نیز استفاده می‌شود.

غذای روباه

روباه حیوانی همه چیز خوار است و بیشتر پرندگان و حشرات را شکار می‌کند و در مواقعی نیز لاشه‌ها را می‌خورد.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره پلنگ ها
و
تحقیق در مورد زندگی گربه ها

☑️ به پایان تحقیق درباره روباه و خصوصیات آنها رسیدیم، اگر شما نیز اطلاعات مفیدی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دو =