مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره مشکلات فضانوردان در فضا ☄️+ اقدامات علمی برای رفع آنها

بهترین مقاله درباره مشکلات فضانوردان در فضا برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره مشکلات فضانوردان در فضا : فضانوردان در فضا و سفر به فضا ممکن است دچار مشکلاتی شوند در این نوشتار می‌خواهیم به مشکلات فضانوردان در فضا بپردازیم با بخش تحقیق ماگرتا همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره جداول استاندارد ورق های فلزی

تحقیق درباره مشکلات فضانوردان در فضا

مشکلات فضانوردان

از مشکلات مهم فضانوردان می‌توان به برخورد اجرام آسمانی و زباله‌های فضایی به فضاپیما‌ها اشاره کرد این برخورد باعث اسیب جدی به فضاپیما و فضانوردان می‌شود برای حل این مشکل متخصصان فضاپیما‌ها را با دو لایه پوششی می‌سازند تا در برابر برخوردها مقاوم باشند و اگر ذره‌ای از لایه اول نفوذ کند از لایه دوم نمی تواند عبور کند.

یکی از خطرات مهم پیش روی فضانوردان این است که در معرض پرتو‌های مضر خورشیدی که در همه جا پراکنده است قرار می‌گیرند فضانوردان می‌توانند با روش‌های مختلفی در برابر اشعات از خود محافظت کنند.

فضانوردان باید در برابر گرمایی که هنگام خارج شدن از زمین و بازگشت به آن وجود دارد از خود مراقبت کنند برای حفاظت از فضانوردان در فضاپیما یک عایق گرمای قوی برای تحمل درجه حرارت بالا و یک سازه بسیار محکم برای تحمل فشار هنگام سرعت گرفتن و پرتاب قرار داده شده است.

خوابید در فضا

مسافران فضا با استفاده از یک کیسه خواب‌های مخصوص در فضا می‌خوابند آن‌ها از کیسه خواب‌هایی که با بنده‌هایی که به کیسه خواب وصل هستند استفاده می‌شود اما اکثر فضانوردان به صورت معلق و به وسیله چند طناب که آن‌ها را در محیط کابین نگه دارد به خواب روند مدت زمان خواب فضانوردان تقریبا مانند زمین است.

غذا خوردن در فضا

غذای فضانوردان باید مغذی باشد و راحت آماده شود و به سادگی قابل نگهداری باشد در گذشته برای غذا خوردن در فضا از غذا‌های خشک و منجمد با کمی آب استفاده می‌کردند آن‌ها از نی برای اضافه کردن آب به غذا استفاده می‌کردند، اما امروزه غذای فضانوردان شبیه غذای زمین است و بسیاری از فضاپیما‌ها امکانات گرم کردن غذا‌ها را دارند.

حمام کردن در فضا

استفاده از ابر و حوله خیس یکی از ساده‌ترین روش‌های استحمام در فضاپیما است آن‌ها برای حمام کردن از فضاهای بسته که یک دوش کوچک در آن وجود دارد استفاده می‌کنند این فضا به فضانوردان این امکان را می‌دهند که بدن خود زل با آب اسپری کنند ک سپس بدن خود را خشک کنند.

گرد و غبار سمی در مریخ

گرد و غبار موجود در مریخ برای انسان خطرناک است ذرات این گرد و غبار ریز است به همین دلیل آسیب بیشتری وارد می‌کند این ذرات می‌توانند به لباس، کلاه یا زیستگاه فضانوردان وارد شوند یا استنشاق شوند که این موضوع باعث مشکلات پزشکی از جمله ریه سیاه می‌شود.

خاک مریخ حاوی مواد شیمیایی به نام پرکلرات است که سرطان زا می‌باشد و باعث مشکلات ریوی و تیروئیدی خواهد شد.

تاثیر منفی جو بر روی مغز استخوان فضانوردان

وجود نیروی جاذبه برای گردش تنفس، خون و دیگر اعضای بدن ضروری می‌باشد.

 هنگامی که فضانوردان در فضا هستند دچار تحلیل بافت عضلانی و ار دست دادن تراکم استخوان ۱۰ برابر که در نهایت به بیماری پوکی استخوان می‌انجامد همچنین پس از بازگشت از فضا، فضانوردان دچار سرگیجه‌های شدید می‌شوند و در حفظ تعادل خود دچار مشکل می‌شوند.

سخن پایانی : به پایان تحقیقات درباره مشکلات فضانوردان رسیدیم چنانچه در این خصوص نظر یا پیشنهادی دارید برای ما دیدگاه بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =