اخبار
موضوعات داغ

داستان قتل رومینا که به دست پدرش کشته شد + عکس خصوصی

رومینا شریفی چگونه کشته شد و دوست پسرش کیست؟ عکس های داسی که پدرش وی را به قتل رساند.

رومینا چگونه توسط پدر بی رحمش کشته شد به همراه عکس های خصوصی رومینا و دوست پسرش : اهالی شهر تالش گیلان اول خرداد ماه شاهد جنایت هولناکی در محله بودند که مرگ تلخ دختر ۱۴ ساله را رقم زده بود. رومینا در خواب توسط پدرش به قتل رسیده بود. رومینا، دانش‌آموز سیزده ساله تالشی به جرم فرار با پسری که دوستش داشت دستگیر و علیرغم اینکه اصرار کرده بود او را به پدرش تحویل ندهند، به خانواده‌اش بازگردانده شد. با اخبار ماگرتا همراه باشید.

داستان قتل رومینا توسط پدرش چیست؟

دختر 14 ساله که دلباخته یکی از همشهریانش در تالش شده بعد از فرار با پسر مورد علاقه اش دستگیر و به خانواده اش تحویل داده می شود اما او در خواب توسط پدر بی رحمش با داس سربریده می شود و بی دفاع به جای لباس عروس کفن پوش شده است.‌یک قتل ناموسی، جریان خبری کشور را تحت تاثیر قرار داد.

عصر یکم خرداد کانال‌های محلی تالش از یک قتل فجیع ناموسی خبر دادند. دختری ۱۳ ساله در سفید سنگان لمیر از بخش حویق به دست پدرش در خواب سر بریده شد. رومینا دلباخته یکی از پسر‌های همشهری شده بود.

به گفته محلی‌ها مخالفت‌های شدید پدر دختر با ازدواج این دو به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، آن‌ها را به فکر فرار از منزل وا داشت. اما پیگیری‌های خانواده‌ها به دستگیری آن‌ها توسط پلیس منجر می‌شود.

به گفته افراد محلی رومینا به دلیل حفظ امنیت جانی خود و آشنایی با خلقیات پدرش تمایل به بازگشت به خانه نداشته، اما به ناچار و طبق قوانین به پدر خانواده تحویل داده می‌شود.

عکس خصوصی رومینا در اینستاگرام
عکس خصوصی رومینا در اینستاگرام

ماجرای دلدادگی رومینا دختر تالشی با بهمن ۲۹ ساله

ماجرا از دلدادگی بهمن و رومینا آغاز شد. او رومینا را می‌خواست و ظاهرا دل آن دختر هم پیش بهمن ‌بود. این پسر که حالا همه آرزوها و رویاهایش را زیر خاک می‌بیند، درباره رابطه‌اش با رومینا اشرفی می‌‌گوید:

«بعد از چند‌سال که همدیگر را دوست داشتیم، به خواستگاری او رفتم؛ اما پدر رومینا مخالف ‌این ازدواج بود. او تفاوت مذهبی و فرهنگی ما را دلیل مخالفتش عنوان می‌کرد.» پدر رومینا حرفش ‌یکی بود. اما این رابطه عاطفی بهمن و رومینا قوی‌تر از اینها بود که بتوانند همدیگر را فراموش ‌کنند.

کش و قوس های مراسم ازدواج که به قتل رومینا ختم شد

در نهایت پس از کلی کش‌وقوس آنها تصمیم گرفتند با هم فرار کنند و مدتی باهم ‌باشند تا شاید دل پدر رومینا به این ازدواج راضی شود:

«رومینا از من خواست تا او را فراری بدهم، بعد ‌هم پنج روز خودمان را گم و گور کردیم، اما پدرش به پاسگاه رفت و به جرم آدم‌ربایی از من شکایت ‌کرد.»

ظاهرا پدر رومینا مدعی شده بود که بهمن دخترش را بیهوش کرده و بعد او را از خانه دزدیده ‌است. اما اظهارات رومینا در پاسگاه نشان می‌داد که فرار از خانه با خواست و تمایل خودش بوده، به ‌همین دلیل هم پلیس بهمن را آزاد کرد.

حتی شکایت مجدد پدر رومینا در آگاهی آستارا هم به ‌نتیجه‌ای نرسید و مأموران آگاهی پس از شنیدن اظهارات بهمن و رومینا پرونده را مختومه کردند‎.

داس خونی که پدر رومینا وی را کشت
داس خونی که پدر رومینا وی را کشت

پدر سنگدل تالشی دختر ۱۳ ساله را با داس در خواب کشت

به گفته افراد محلی، پدر بعد از ارتکاب جرم با در دست داشتن داس از خانه خارج شده و به قتل دخترش اعتراف می‌کند و توسط پلیس بازداشت و به مراجع قضایی سپرده می‌شود.

مطابق با ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی پدر در جایگاه، ولی دم در قتل فرزند، قصاص نمی‌شود بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می‌شود. هرچند هنوز باید منتظر مراحل قضائی آن باشیم.

در هر صورت قتل رومینا با واکنش‌های مختلفی از سوی اهالی منطقه این دختر نوجوان و افکار عمومی مواجه شده است. بواقع اینگونه موارد از جمله جرایمی است که قلب افکار عمومی را در سینه می‌فشارد و شاید لازم است تا مجلس و قانون برای جلوگیری از تکرار این موارد تدابیر شدید تری را اتخاذ نمایند.

پدر رومینا اشرفی: دخترم از خانه فرار کرد او را کشتم

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس استان گیلان از قتل دختر ۱۴ ساله توسط پدرش در بخش حویق شهرستان تالش خبر داد و گفت: متهم در تحقیقات پلیس، علت و انگیزه قتل دخترش را اختلافات خانوادگی و فرار او از منزل عنوان کرد.

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در گفتگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال اعلام خبر وقوع قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با حضور پلیس در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، مردی ۳۷ ساله دخترش را با وارد کردن ضربات یک جسم تیز و برنده به ناحیه گردن به قتل رسانده است، افزود: قاتل در محل وقوع جرم دستگیر شد.

وی بیان کرد: متهم در تحقیقات پلیس، علت و انگیزه قتل دخترش را اختلافات خانوادگی و فرار او از منزل به قصد ازدواج با مردی ۳۰ ساله بر خلاف رضایت او به دلیل اختلاف سنی زیاد عنوان کرد.


سرهنگ رسول‌زاده از تشکیل پرونده و ارجاع به مرجع قضائی خبر داد و افزود: شهروندان در صورت بروز مشکلات فردی یا خانوادگی می‌توانند به مراکز خدمات مشاوره‌ای نیروی انتظامی مستقر در کلانتری‌های نمونه سطح استان مراجعه کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان، ارتباط منطقی و سالم میان والدین و فرزندان را لازمه یک زندگی موفق و نوید بخش سعادت و خوشبختی آینده فرزندان قلمداد کرد و گفت:

ناآگاهی و کم توجهی به احساسات و انتظارات منطقی فرزندان و فقدان یک رابطه صمیمانه میان والدین با آن‌ها به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی می‌تواند رفته رفته موجب بیگانگی، سلب اعتماد و گرفتاری‌های جبران‌ناپذیر فردی و اجتماعی برای هردو طرف شود.

زندگینامه رومینا اشرفی و همسرش بهمن خاوری (Romina Ashrafi)

  • نام اصلی : رومینا اشرفی
  • متولد : خرداد 1385 حویق تالش
  • مدرک تحصیلی :
  • قد :
  • والدین : رضا اشرفی
  • نامزد : بهمن خاوری

بیوگرافی کامل رومینا اشرفی

رومینا اشرفی متولد خرداد 1385 در حویق از شهرستان تالش دختری 14 ساله بود که قربانی قتل ناموسی شد.

خانواده

رومینا فرزند کربلایی رضا اشرفی است و یک برادر به نام امیرمحمد دارد.

وضعیت ازدواج و همسر رومینا اشرفی

رومینا اشرفی دلباخته یکی از پسرهای همشهری خود به نام بهمن خاوری متولد 20 بهمن 1370 شده بود ، به گفته محلی ها مخالفت های شدید پدر دختر با ازدواج این دو به دلیل تفاوت های فرهنگی ، آنها را به فکر فرار از منزل وا داشت.

ماجرای فرار از خانه

بهمن خاوری : چند سالی بود که عاشق هم بودیم و بالاخره تصمیم گرفتم تا یک نفر را بفرستم و او را از پدرش خواستگاری کنم. اما از آنجایی که مذهب ما یکی نبود ، مخالفت کردند. به همین خاطر هم دختر به من گفت که پدرم رضایت نمی دهد و باید فراری اش بدهم. همین شد که با هم فرار کردیم و پنج روزی ناپدید شدیم.

عکس های رومینا و بهمن
عکس های رومینا و بهمن

پایان فرار رومینا اشرفی و بهمن پس از 5 روز

بهمن خاوری : بعد از این ماجرا بود که پدرش در پاسگاه حویق از من به جرم آدم ربایی شکایت کرد. حتی به من تهمت زد که دخترش را بیهوش کردم و گاو و طلاهایش را هم دزدیدم. وقتی پاسگاه دختر را خواست و او هم به آن ها گفت که به خواسته خودش با من آمده است. ولی پدرش بیخیال نشد.

در آگاهی آستارا هم از من شکایت کرد و چند روز بعد آگاهی با من تماس گرفت. ولی چند نفر از بستگان آمدند و خواستند که ما با هم صیغه کنیم تا ماجرا تمام شود. ولی آن مرد با پلیس هماهنگ کرده بود تا من را دستگیر کنند.

موقع بازجویی من گفتم که آن دختر را دوست دارم و اجباری در کار نبوده و دختر هم در بازجویی این حرف ها را تایید کرد. یک شب در بازداشتگاه ماندم اما در نهایت تبرئه شدم.

حرف های عموی رومینا اشرفی این داستان

اما وقتی از زبان خانواده رومینا نقل می شود ، تفاوت بسیاری می کند. اسفندیار اشرفی ، عموی رومینا می گوید اصلا تفاوت مذهبی موضوع مهمی نبوده است و این پسر برادرزاده اش را تهدید کرده بود :

«این پسر رومینا را با زور و تهدید اینکه او را می کشد با خود برد و ۶ روز تمام هم او را نگه داشت. بعد از این موضوع حتی ما خواستیم که بیایند و خواستگاری کنند اما خانواده آن پسر گفتن نه ، پسر ما اشتباه کرده است. حتی عاقد آمده بود که عقدشان کند اما آن پسر قصدش چیز دیگری بود.

قتل فجیع رومینا اشرفی در خواب

اما پیگیری های خانواده ها به دستگیری آنها توسط پلیس منجر می شود . به گفته افراد محلی رومینا به دلیل حفظ امنیت جانی خود و آشنایی با خلقیات پدرش تمایل به بازگشت به خانه نداشته اما به ناچار و طبق قوانین به پدر خانواده تحویل داده می شود.

درخواست رومینا از پلیس بعد از دستگیری / رومینا گفت پدرش او را می کشد

بعد از این اتفاقات بود که رومینای 13 ساله درخواست کرد تا او را به خانواده‌اش تحویل ندهند. اما ‌این اتفاق افتاد و او به خانه رفت. آن طور که همسایه‌ها و اهالی روستا می‌گویند روز حادثه مادر ‌این دختر مشغول شست‌وشوی لباس‌ها بود که پدر خانواده بر بالین دخترش رفت.

او ابتدا سعی ‌داشت دخترش را خفه کند اما وقتی با مقاومت او روبه‌رو شد، با داس سر رومینا را از تنش جدا ‌کرد و بعد هم با صدای جیغ و شیون مادر، پلیس از راه ‌رسید و او را دستگیر کرد. اما عموی ‌مقتول هم روایت متفاوتی از این ماجرا دارد. او معتقد است که دختر برادرش را بهمن ربوده ‌ و اصلا هم موضوع ازدواجی درمیان نبوده است. او مدعی است که رومینا را این پسر اغفال کرده ‌است:

«بعد از پیدا شدن آنها، من از خانواده پسر خواستم تا از رومینا خواستگاری کنند، اما آنها ‌قبول نکردند. او اصلا دنبال ازدواج نبود و می‌خواست از دختر برادر من سوءاستفاده کند.» او درباره ‌جنایت رخ داده هم می‌گوید: «برادرم به خاطر رفتارهای این پسر به مرز جنون رسید و دست به این ‌کار زد. حالا هم همه زندگی ما نابود شده‎.»

حال و روز مادر رومینا که داغدار دخترش است

در این میان اما کمتر کسی درباره مادر این دختر به قتل رسیده صحبت می‌کند. زن چهل‌ساله‌ای که ‌حالا داغدار فرزندش است و نمی‌داند چطور با این مصیبت سر کند. او از وقتی که این اتفاق افتاده ‌هیچ حرفی نزده و فقط گریه می‌کند .

اینها را یکی از ‌اقوام مادر رومینا می‌گوید. به گفته او مادر رومینا در شوک است و هر روز با آرامبخش، ‌چند ساعتی می‌خوابد: «مادر رومینا نمی‌داند چه کار کند، عزای دخترش را بگیرد یا مسبب این ‌فاجعه را لعنت کند. شوهرش که در بازداشت است.

خودش مانده و رامین شش‌ساله. در مراسم خاکسپاری حالش بد شد و با آمبولانس او را به بیمارستان بردند. حق هم دارد. همه ما در شوک هستیم اصلا ‌باورکردنی نیست که رومینا با این وضع آن هم از جانب پدرش به قتل رسیده باشد‎.»

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 3 =