اخبارعلمی

جواب سوال های درس سیزدهم علوم ششم ؛ سالم بمانیم

پاسخ تمام سوالات درس سیزدهم ۱۳ کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی ، جواب گفت و گو و آزمایش کنید و جمع آوری اطلاعات درس سیزده علوم پایه شش ابتدایی

جواب درس سیزدهم ۱۳ علوم پایه ششم :  در این نوشته جواب فکر کنید ها و آزمایش کنید های داخل متن درس سیزدهم علوم ششم درس سالم بمانیم از صفحه ۹۴ تا صفحه ۱۰۰ به همراه پاسخ سوالات متنی مربوط به درس 13 علوم ششم را برایتان آماده کردیم. با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

همچنین بخوانید : جواب تمام فعالیت درس دوازدهم علوم ششم

جواب درس سالم بمانیم علوم ششم

پاسخ تمرین های درس سیزدهم علوم ششم

پزشک به فردی که سرماخورده است، می‌گوید از دست دادن یا روبوسی کردن با دیگران پرهیز کند؛ امّا به فردی که دیابت (بیماری قند) دارد چنین توصیه‌ای نمی‌کند؛ چرا؟
زیرا سرماخوردگی مسری است. و این بیماری از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. اما دیابت مسری نیست و با رو بوسی یا دست دادن منتقل نمی شود.

جواب گفت و گو صفحه ۹۴ علوم ششم ابتدایی

میکروب سرماخوردگی از چه راهی وارد بدن ما می‌شود؟
ویروس سرماخوردگی از طریق دهان و بینی وارد دستگاه تنفسی انسان می شود. ویروس ها از طریق سرفه ، عطسه و تماس فرد آلوده یا توسط دست ها یا اشیای فرد آلوده منتقل می شوند. اگر فردی در این محیط در معرض ویروس قرار گیرد یا این ویروس ها وارد دستگاه تنفسی وی شوند ، وی به بیماری مبتلا می شود.

جمع آوری اطلاعات صفحه ۹۴ علوم ششم

با مراجعه به خانه بهداشت محله خود درباره بیماری وبا اطلاعات جمع آوری کنید و به کلاس گزارش دهید.

جواب فعالیت های درس ۱۱ علوم ششم

فکر کنید ص ۹۵ علوم ششم

پاسخ فکر کنید صفحه ۹۵ علوم ششم

به تصویر نگاه کنید. به نظر شما آیا این محیط میتواند سبب گسترش بیماری های واگیردار شود؟ اگر جواب شما مثبت است، چگونه؟

این مکان ها محل زندگی حشرات (مانند مگس ها و پشه ها) و حیواناتی مانند سگ و گربه هستند که از آنها تغذیه می کنند ، همه اینها می توانند بیماری را منتقل و گسترش دهند.

جواب گفت و گو صفحه ۹۷ کتاب علوم تجربی پایه ششم

بیماری ها ، نشانه ها و علامت هایی دارند. بوی بد دهان ، درد ماهیچه ها و سوزش ادرار نشانه های بعضی بیماری ها هستند. شما چند نشانه های دیگر از بیماری ها می شناسید ؟
تب ، لرز ، درد شکم ، سرگیجه ، حالت تهوّع ، پریدگی رنگ و …

فرد بیمار در صورت داشتن چند نشانه هایی چه کارهایی را باید انجام دهد و چه کارهایی را نباید انجام دهد ؟
فوراً به پزشک مراجعه کند و تحت مداوا قرار گیرد و از مصرف دارو بدون تجویز پزشک پرهیز کند.

جواب تمرین های درس دهم علوم ششم

پاسخ گفت و گو صفحه ۱۰۰ علوم ششم دبستان

گفته می شود که پیشگیری بهتر از درمان است . نظر شما چیست ؟ نظر خود را با استدلال بیان کنید.

درمان ناخوشایند است ، اما پیشگیری می تواند نیرو آور باشد. هزینه درمان آن در مدت زمان کوتاه بسیار زیاد است. اما در پیشگیری ، فرد در طولانی مدت هزینه می کند.

درمان باعث اتلاف وقت می شود. اگر پیشگیری به صلاحدید فرد و به مرور زمان انجام شود. پیشگیری در دسترس تر و آسان تر است.

به عنوان مثال ، پیشگیری با مصرف میوه ها و سبزیجات امکان پذیر است ، اما درمان با داروهای گران قیمت شیمیایی انجام می شود.

درمان خاص بیماری است ، اما پیشگیری می تواند از چندین بیماری پیشگیری کند. پیشگیری یک فرهنگ است و درمان یک علم است. فرهنگ پیشگیری بالاتر از علم درمان است.

چه راه هایی برای پیشگیری از بیماری های واگیر می شناسید ؟

  1. افزایش مقاومت بدن: هرچه مقاومت بدن بیشتر باشد سرعت میکروب ها را با سرعت بیشتری از بین می برد. مانند ورزش و خوردن غذاهای مقوی
  2. واکسن: با ورود واکسن به بدن ، گلبول های سفید خون آنتی بادی علیه میکروب ها و بیماری ها تولید می کنند. هر بیماری واکسن خاص خود را دارد.

خب دانش آموزان پایه ششمی تا اینجا تمام فعالیت ها و تمرین های درس سیزدهم علوم ششم درس سالم بمانیم را برای تان گذاشتیم. اگر سوالی داشتید در قسمت پایین، دیدگاه خود را برای ما بنویسید. در ضمن برای پیدا کردن بهتر در گوگل می توانید آخر عبارتی که جستجو میکنید عبارت ماگرتا را اضافه کنید مانند : «جواب درس سیزدهم علوم ششم ماگرتا» . این طوری زودتر به ما میرسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫53 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + بیست =