مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب آزمایش کنید صفحه ۱۸، ۲۲ و ۲۳ علوم هفتم فصل سوم

پاسخ سوالات آزمایش کنید های صفحه 18 - 22 و 23 فصل 3 کتاب علوم هفتم درس اتم ها الفبای مواد

پاسخ آزمایش کنید های صفحه ۱۸ ، ۲۲ و ۲۳ فصل سوم ۳ علوم هفتم درس اتم ها الفبای مواد را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز جویای علم آماده کرده ایم.

همچنین مشاهده کنید
جواب فعالیت های فصل ۳ علوم هفتم
و
جواب آزمایش کنید های فصل ۳ علوم هفتم

جواب آزمایش کنید صفحه ۱۸، ۲۲ و ۲۳ علوم هفتم فصل سوم

جواب آزمایش کنید صفحه ۱۸ علوم هفتم فصل سوم

۱- مقداری کربن (زغال)، گوگرد، یک تکه سیم مسی و یک میخ آهنی بردارید. ویژگی ظاهری این عنصرها را یادداشت کنید؛ سپس با یک چکش روی آنها ضربه بزنید. مشاهدات خود را بنویسید.

کربن‌: جامد سیاه رنگ
گوگرد: جامد با رنگ زرد کم رنگ
سیم مسی: جامد قرمز رنگ
میخ آهنی: نقره ای براق مایل به خاکستری
در مجاورت هوا به رنگ قرمز یا قهوه ای در می آید.

کربن و گوگرد با ضربه چکش خرد می شوند، سیم مسی خم می شود، میخ آهنی نیز به سختی تغییر شکل می دهد.

۲- یک مدار الکتریکی مطابق شکل زیر درست کنید و با استفاده از آن، رسانایی الکتریکی میخ آهنی، پوش برگ (فویل) آلومینیومی، گوگرد و ذغال را بررسی کنید. مشاهدات خود را بنویسید.

گام به گام آزمایش کنید های فصل 3 علوم هفتم

پاسخ : میخ آهنی و فویل آلومینیومی رسانای الکتریکی بالایی دارند ولی گوگرد نارسانا است. همچنین کربن نیز رسانایی الکتریکی کمی دارد.

پاسخ آزمایش کنید های صفحه ۲۲ علوم هفتم فصل ۳

آزمایش کنید بالای صفحه 22 فصل 3 علوم هفتم : ۵ گرم شکر، آب و هوا را با استفاده از ترازو بردارید. با مشاهده حجم این سه ماده، درستی پاسخ های خود را بررسی کنید (برای وزن کردن هوا از توپ والیبال، فوتبال یا بسکتبال خالی استفاده کنید).

✅ حجمی که توسط ۵ گرم قند اشغال شده است کمتر از ۵ گرم آب می باشد، حجم ۵ گرم هوا مساوی با حجم توپ می باشد. حجم ۵ گرم هوای داخل توپ بیشتر از ۵ گرم آب می باشد. نتیجه می گیریم که ذرات قند فشرده تر و نزدیک بوده، ذرات آب از ذرات قند فاصله بیشتری دارند و ذرات هوا از ذرات آب دورترند.

همچنین بخوانید : جواب فعالیت های فصل ۳ علوم هفتم

آزمایش کنید پایین صفحه 22 فصل سوم علوم هفتم، وسایل و مواد: سرنگ، چوب پنبه (پلاستیک)، وزنه، گیره، پایه، آب و شن.

۱- سه چهارم حجم یکی از سرنگ ها را از آب و دیگری را از شن پر کنید.

۲- با کشیدن پیستون، داخل سرنگ سوم به همان مقدار هوا وارد کنید.

۳- نوک سرنگ ها را با درپوش آن محکم ببندید (یا در یک چوب پنبه با پلاستیک فرو برید و با خمیر بازی دور آن را محکم ببندید تا تمام درزها گرفته شود).

۴- سرنگ ها را با استفاده از گیره محکم ببندید و روی هر کدام، یک وزنه با جرم یکسان قرار دهید (یا با کف دست سرنگ را به سمت پایین فشار دهید).

۵- مشاهدات خود را بنویسید. از این مشاهدات چه نتیجه ای می گیرید؟

✅ اول دیدیدم که حجم هوای داخل سرنگ کم می شود ولی بخاطر فاصله کم بین مولکول های جامد و مایع حجم آب یا شن تغییری نمی کند. نتیجه می گیریم که گازها تراکم پذیر هستند و می‌توانند از نظر حجمی کم شوند، اما یک مایع یا جامد به راحتی فشرده نمی شود.

جواب آزمایش کنید صفحه ۲۳ علوم هفتم درس سوم

یک بطری شیشه ای بردارید و یک بادکنک را محکم به در آن ببندید. حال یک پارچ پلاستیکی را تا نیمه از آب سرد پر کنید و بطری را درون آن قرار دهید؛ سپس پارچ پلاستیکی را تا نیمه از آب داغ پر کنید و دوباره بطری را درون آن قرار دهید. مشاهدات خود را یادداشت کنید.

✅ با قرار دادن بطری در آب سرد فاصله بین مولکول های هوا از یکدیگر کم تر می شود و حجم هوای داخل بادکنک کم شده و بادکنک خالی می شود. اما وقتی بطری را داخل آب گرم قرار می دهیم فاصله مولکول های هوا از هم بیشتر می شود و حجم آن افزایش می یابد در نتیجه حجم بادکنک زیاد می شود و پر باد می شود.

مطلب پیشنهادی
جواب فعالیت های فصل ۲ علوم هفتم
و
جواب فعالیت های فصل ۱ علوم هفتم

✅ دانش آموز عزیز برای مشاهده پاسخ سایر بخش های کتاب درست مانند جواب آزمایش کنید صفحه ۱۸، ۲۲ و ۲۳ علوم هفتم کافیست شماره صفحه مورد نظرتان را به همراه کلمه «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + بیست =