اخبارعلمی

تحقیق در مورد آسیب های اجتماعی نوجوانان

بهترین مقاله درباره آسیب های اجتماعی نوجوانان برای محققان

تحقیق در مورد آسیب های اجتماعی نوجوانان : نوجوانی یکی از مهم‌ترین دوران، در طول زندگی هرفردی است که احتمال دارد هر نوجوانی به ‌علت جنب‌وجوش بالا، دست به انجام اعمال ناخودآگاهی بزند. نوجوانان در این دوران، با خود می‌گویند: دیگر بزرگ شده‌ام و به کسی نیاز نخواهم داشت، ولی باید بدانند که اصلا این‌طور نیست.

این دوره به دوره مستقلی معروف شده است، یعنی افراد مایل هستند تا راجع به تمامی امور و تصمیمات خودشان تصمیم گرفته و اقدام به انجام آن کنند.

هرگونه آسیبی ممکن است در نوجوانی ببینید و باید بتوانید به خوبی با آن‌ها روبرو شده و برطرفشان کنید. به همین منظور بهتر است تا با آسیب‌های اجتماعی که نوجوانان را تهدید می‌کند، آشنا شوید تا بهتر بتوانید با آن‌ها مقابله کنید. در ادامه به بررسی آسیب‌های اجتماعی می‌پردازیم؛ پس با بخش تحقیق ماگرتا همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره ابوریحان بیرونی

تحقیق در مورد آسیب های اجتماعی نوجوانان

تحقیق آسیب های اجتماعی نوجوانان

در ادامه با آسیب های اجتماعی نوجوانان و انواع آسیب ها آشنا می شویم.

آسیب های اجتماعی نوجوانان چیست؟

آسیب‌های اجتماعی معمولا در جامعه وجود دارند و قادر هستند با وقوع خود نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهند. نوجوانان از سنین 12 الی 18 سالگی در معرض این آسیب‌ها خواهند بود. این افراد به موجب بودن در حالت بلوغ، به علت تغییرات هورمونی، فشارهای وارده و… دچار آسیب‌هایی می‌شوند.

انواع آسیب ها

آسیب‌های اجتماعی وارده بر نوجوانان دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند که هریک بنا بردلایلی به‌ وجود می‌آیند. آسیب‌های اجتماعی قادر هستند تا تاثیرات بسیاری روی نوجوانان گذاشته و آن‌ها را دچار مشکلاتی کنند. این آسیب‌ها به شکل ذیل هستند:

افسردگی

افسردگی یکی از آسیب‌های شایع جامعه به شمار می‌رود که نه ‌تنها نوجوانان بلکه سایر افراد را نیز گریبان‌گیر خود می‌کند. طبق تحقیقاتی که روی نوجوانان انجام گرفته، مشخص شده که میزان افراد افسرده در این سنین روند افزایشی داشته است. راه‌حلی که برای خلاص شدن از بیماری افسردگی وجود دارد، مراجعه به روانشناس می‌باشد. روانشناسان قادر هستند تا با انجام چندین جلسه مشاوره، این بیماری را به ‌صورت کلی درمان کنند.

استفاده نادرست از فضای مجازی و اینترنت

بیشتر نوجوانان در این دوره سن خود دست به انجام استفاده‌های نادرستی از فضای مجازی می‌زنند. درحالی که باید بدانند این کار بسیار غلط است و احتمال دارد تا در آینده مشکلاتی برایشان به‌ وجود بیاورد. حتی ممکن است با یک‌بار استفاده نادرست کل زندگی خود را دچار بحران و ترس کنید.

اعتیاد به الکل و مواد مخدر

معتادی یکی از معضلات جامعه است که توانسته تا به امروز نوجوانان زیادی را گریبان‌گیر خود کند. دیده شده که بسیاری از نوجوانان اعتیاد پیدا کرده‌اند، درحالی که خانواده و اطرافیان آن‌ها از این اتفاق هیچ خبری ندارند. این موضوع امری نادرست است و برای درمان اعتیاد راهی جز ترک آن وجود ندارد.

ناراضی بودن از اندام خود

یکی دیگر از آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد، این است که نوجوانان از اندام خود ناراضی نیستند و اندام سایر افراد را به اندام خود ترجیح می‌دهند.

ضعیف شدن در تحصیل

بسیاری از نوجوانان در این دوره از درس متنفر شده و دچار مشکلاتی می‌شوند. در این حالت آن‌ها علاقمند هستند تا به هر روشی از تحصیل فرار کنند و به اختیار خود دست به انجام اموری بزنند.

آسیب های اجتماعی چه تاثیراتی روی نوجوانان دارند؟

آسیب‌های اجتماعی نوعی بیماری هستند که تاثیراتی روی افراد خواهند داشت. نوجوانان جزو افراد ضعیف جامعه هستند و میزان تاثیر این گونه آسیبات روی آن‌ها بیشتر است. از تاثیرات آسیب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افسردگی و دوری از افراد
  • ترجیح تنهایی
  • عدم اعتماد به افراد
  • کاهش یافتن اعتماد به نفس و عزت نفس
  • دوری از خانواده و اطرافیان
  • و…

تحقیقات پیشنهادی‌ :
تحقیق در مورد پدافند غیر عامل
و
تحقیق در مورد آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

به پایان تحقیق در مورد آسیب‌های اجتماعی نوجوانان، رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این ‌رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =