اخبارعلمی

تحقیق در مورد منشور کلاس پنجم ⚜️ + نحوه ساخت آن

مقاله دانش آموزی کامل درباره نحوه ساخت منشور و انواع آن

تحقیق در مورد منشور و نحوه ساخت آن : منشور یکی از وسیله‌هایی است که هر فردی در گاهی اوقات به منظور جلو بردن امور خود به آن نیاز خواهد داشت. در هنگام استفاده از این وسیله، نور از آن عبور کرده و تجزیه خواهد شد. این وسیله از جنس بلور ساخته شده که این بلور سبب می‌شود در هنگام استفاده، نور از آن عبور کرده و رد شود.

منشور دارای دو سطح بنام صاف و شفاف غیر موازی بوده که هر کدام از آن‌ها به نوعی کاربرد و مزیت دارند. این دو سطح به شکلی طراحی و ساخته شده‌اند که در زمان روبرو شدن با یکدیگر، می‌توانند همدیگر را قطع کرده و با این کار رأس منشور را تشکیل داده و به وجود بیاورند.

این سطوح منشور می‌خواهند با این روش، قاعده‌ی منشور را طراحی کرده و بسازند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

تحقیق در مورد منشور کلاس پنجم

منشور چه نوع هایی دارد؟

نور خورشید با ترکیب نوع‌های گوناگونی از موج‌ها، در زمان عبور از منشور، دچار شکست خواهد شد. البته لازم به ذکر است که این اتفاق بر اساس نوع و طول موج متفاوت بوده و یکسان نخواهد بود. منشور دارای انواع و اقسام گوناگونی بوده که هر کدام از آن‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و عملکرد گوناگونی دارند. انواع منشور عبارتند از:

  • منشور پورو
  • منشور قائم‌الزاویه
  • منشور پنج وجهی
  • منشور دوه

این چهار مورد جزو انواع منشور بوده که دارای مزیت و ویژگی‌های بسیاری هستند. هر فردی خواهد توانست براساس نیاز خود، منشور مورد نیاز را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهد.

ساختار منشور و نحوه ساخت آن

هر نوع منشوری توسط فردی و با دستوری ساخته شده که دارای کاربردی است. توجه داشته باشید عوامل بسیاری وجود دارند که می‌توانند سبب عدم خریداری و استفاده افراد از منشور شوند. ولی افراد می‌توانند به جای خریداری منشور تنها با تهیه چندین وسیله، اقدام به ساخت منشور در محل مورد نظر خود کنند.

با این حال دیگر نیازی به خرج کردن هزینه بسیار به منظور خریداری منشور نخواهید داشت. اگر شما هم همانند بسیاری از افراد مایل به ساخت منشور هستید، در ادامه همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز:

  • شیشه هم سایز: 3 عدد
  • آب: به مقدار کمی
  • چسب آکواریوم: به مقدار مورد نیاز

چگونگی ساخت آن:

برای اینکه بتوانید منشوری را با استفاده از مواد مورد نیاز خود درست کرده و مورد استفاده قرار دهید، می‌توانید پس از آماده کردن مواد مورد نیاز طبق دستور ذیل پیش بروید.

  1. در مرحله نخست 3 عدد شیشه آماده شده را مثل شکل منشور کنار یکدیگر قرار دهید.
  2. در مرحله دوم باید آن‌ها را با استفاده از چسب آکواریوم به یکدیگر بچسبانید.
  3. در مرحله سوم نیز پس از طی روند چسب زدن، زمان آبندی است که موظف هستید درون آن آب بریزید.

به این روش با استفاده از ترفند بیان شده خواهید توانست یک منشور ساخته و از آن استفاده کنید.

مقالات پیشنهادی: تحقیق درباره چرخه کربن
و
تحقیق در مورد تلگراف
و
تحقیق درباره باران مصنوعی

به پایان تحقیق در مورد منشور و نحوه ساخت آن رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + پانزده =