اخبارعلمی

تحقیق درباره باران مصنوعی علوم هفتم

مقاله در مورد نحوه بارور کردن ابرها و تشکیل باران مصنوعی علوم تجربی هفتم

تحقیق درباره بارور کردن ابرها و تشکیل باران مصنوعی علوم هفتم : تولید باران از طریق بارور کردن ابر ها ممکن است که با تغییر فرایند های درونی ابر همراه است که در ادامه در بخش تحقیق ماگرتا به طور کامل درمورد این موضوع صحبت می کنیم پس با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره آبگرمکن خورشیدی

تحقیق درباره باران مصنوعی علوم هفتم

تحقیق درباره چگونگی بارور کردن ابرها و تشکیل باران مصنوعی

تولید باران با استفاده از تحریک و تغییر در فرایند های درونی ابر باروری ابر می گویند، باروی ابرها بکی از بهترین روش ها برای تعدیل آب و هوا، افزودن مواد به داخل ابر برای تشکیل بلور های یخی در ابر های سرد و رشد قطرک های درون ابرهای گرم و در نهایت افزایش بارش باران و برف می باشد.

به زبان ساده تر بارور کردن ابرها روشی جدید است که بر روی ابر های طبیعی تاثیر زیادی می گذارد در این روش با استفاده از مواد شیمیایی آب بیشتری از ابر به شکل باران و برف گرفته می شود.

بیشترین عواملی که بر روی باروی ابر ها اثر می گذارد ید ید نقره و یخ خشک هستند از این ها برای تولید باران سرد و طرح های باروری ابرها استفاده می شود البته عوامل دیگری مانند گاز های مایع نیز برای بارور کردن ابرها مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های بارور کردن ابرها

دو روش برای بارور کردن ابر ها وجود دارد یکی روش هوایی و دیگری روش زمینی است. روش هوایی برای فصل تابستان بسیار مناسب است که به سه روش باروری در مایه ابر، باروری در درون ابر، باروری در تاج ابر صورت می گیرد، در روش هوایی از هواپیما برای تزریق مواد لازم استفاده می شود در حقیقت هسته های میعان را به ابر تزریق می کنند.

بعد از شلیک گلوله به ابر که حامل یدید نقره است حدود ۴۵ دقیقه بعد ابر شروع به باریدن می کند این مدت زمان برای این است که ابر از مکانی که برای باریدن در نظر گرفته شده است فاصله می گیرد به همین دلیل مکان تزریق را به درستی انتخاب کنید تا با محب مورد نیاز باران در لحظه بارش تطبیق داشته باشد.

روش باروری زمین بیشتر در مناطق کوهستانی و فصل زمستان صورت می گیرد. در کشور ایران باروری قله ابر و باروری درون ابر انجام می شود برای باروری قله ابر از گلوله یدور نقره استفاده می شود؛ زیرا در هنگام پرتاب می توان ابر و محل مناسب آن را دید و عامل باروری را با دقت بیشتری به ابر تزریق کرد یک روش دیگر برای باروری ابر در کشور ما تزریق افقی نیتروژن مایع است این نیتروژن با ایجاد سرمایه شدید در ابر باعث سرد هسته های یخی تولید می کند.

ساخت باران مصنوعی

باروری ابر ها با اضافه کردن مواد خاصی که به آن عامل های باروری می گویند انجام می شود مهم ترین هدف برای باروری افزایش بارش، و از تگرگ و رعد و برق، انتقال زمانی و مکانی بارش، تولید برف در ارتفاعات و… است. جو زمین حاوی بخار آب است و با رسیدن دما به ۱۲ درجه هوا از بخار آب اشباع می شود و اگر سرد شدن همچنان ادامه پیدا کند و حالت اشباع حفظ شود قطرات ابر تشکیل می شود و این ابر ها شروع به باریدن می کنند.

نکاتی درباره باروری ابرها

  • باروری ابر ها بر خلاف طبیعت نیست زیرا حیات انسان ها گاهی اوقات به این روش وابسته است.
  • تجربه ۲۴ کشور نشان داده است که باروری ابرها می تواند مقدار بارش را حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش دهد.
  • تا به حال باروری ابر ها باعث کاهش بارش در مناطق نشده است.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره حرکات زمین
و
تحقیق درباره جهت یابی در روز و شب

☑️ به پایان تحقیق درباره باران های مصنوعی رسیدیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد نظرات خود را برای ما بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =