اخبارعلمی

تحقیق درباره سمورها ⭕️ + انواع و ویژگی ظاهری آن ها

مقاله کامل درباره انواع سمورها و نحوه زندگی آن ها با توضیح کامل

تحقیق درباره سمورها و انواع آن: در این مقاله می‌خواهیم به سمورها و انواع آن بپردازیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما شوید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره سنجاب ها

تحقیق درباره سمورها

سمور چیست؟

سمورها جانوران چابکی هستند که بیشتر آن‌ها در جنگل‌های تایگای نیم کره شمالی زندگی می‌کنند، پوست آن‌ها بسیار نرم و لطیف است و در تهیه پوستین کاربرد دارند به همین دلیل آن‌ها را شکار می‌کنند. همچنین مزارع پرورش سمور برای استفاده از پوست آن‌ها تاسیس شده است.

انواع سمور

  • سمور سنگی
  • سمور شنگ

سمور شنگ

به سمور سنگ، سمور آبی نیز می‌گویند، این نوع سمور جثه بزرگی و استوانه‌ای شکل با سبیل بلند و کلفت، گوش‌ها و چشم‌های کوچک دارد دم او بلند و لوله‌ای شکل می‌باشد موهای قهوه‌ای رنگی در زیر چانه و گلو او قرار دارد. طول سر و تنه سمور آبی حدود ۶۲ تا ۸۳ سانتی متر، دم آن حدود ۳۶ تا ۵۵ سانتی مترو وزن آن حدود ۵ تا ۱۵ کیلوگرم می‌باشد.

زیستگاه اصلی آن‌ها اطراف رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری، دریاچه‌ها، تالاب‌ها و استخرهای پرورش ماهی با پوشش گیاهی مناسب است، این نوع سمور بیشتر در مناطق سیستان، شمال تراسان، کردستان، خوزستان، فارس، تهران، چهار محال، مازندران و آذربایجان دیده شده اند.

غذای سمورهای آبی، جانوران آبزی مانند ماهی، خرچنگ، قورباغه و پستانداران کوچک مانند ول آبزی، پرندگان آبزی، حشرات و مواد گیاهی تغذیه می‌کنند این حیوان غذا را با دهان می‌گیرد و می‌خورد.

این حیوان در تمام فصول قادر به جفت‌گیری است مدت بارداری آن‌ها حدود ۲ ماه است و یک تا پنج بچه می‌زاید، چشم‌های بچه سمور در یک ماهگی باز می‌شود و بعد از دو ماه از لانه خود خارج می‌شود و شنا را شروع می‌کنند آن‌ها تا ۶ ماهگی به مادر خود وابسته هستند و در سن یک سالگی به بلوغ می‌رسند و طول عمر آن‌ها معمولا ۲۲ سال است.

سمور سنگی

سمور سنگی جثه‌ای اندازه گربه خانگی دارد بدن ان کشیده و استوانه ای، پوزه دار، گوش‌های نسبتا بزرگ و کاملا گرد، دم بلند و پشمالو، ناخن بلند و پاهای کوتاه دارد، کف پاهای سمور سنگی از مو پوشانده شده به همین دلیل رد این حیوان کاملا مشخص نیست.

لکه سفید و پهنی در زیر گلوی آن قرار دارد که به طرف دست‌ها امتداد دارد. طول سر و تنه سمور سنگی ۴۰‌ ‌تا ۵۴ سانتی متر، دم ان حدود ۲۲ تا ۳۰ سانتی متر و وزن آن حدود۱ تا ۵ کیلوگرم می‌باشد.

زیستگاه اصلی سمور سنگی کشورهایی از جمله خزری، بیابانی و سواحل دریا می‌باشد گاهی در اماکن مسکونی مانند پارک‌ها و باغ‌ها دیده می‌شود، همچنین این حیوان در آذربایجان و مناطق ساحلی جنوب مشاهده شده است.

سمور های سنگی از جوندگانی مانند موش، اشکول، سنجاب و پرندگان، جوجه و تخم آن‌ها، حشرات و مهره داران کوچک و میوه‌ها تغذیه می‌کنند البته این حیوان گاهی اوقات به مرغ و خروس حمله می‌کنند در مواقعی که تعداد طعمه‌های آن زیاد است با گاز گرفتن سر آن‌ها همگی را می‌کشد و سپس یکی یکی را به لانه اش منتقل می‌کند.

شاید جالب باشد که بدانید در یک شب در پارک ملت شمال تهران وارد محل نگهداری کبوتران اهلی شده و در مدت زمان کوتاهی ۱۶ کبوتر را کشت. سمور های سنگی در تابستان جفت‌گیری می‌کنند و در اوایل بهار حدود سه تا چهار بچه را می‌زایند و در ۱۸ ماهگی بالغ می‌شوند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق در مورد موش کور
و
تحقیق درباره زندگی راسو‌ها و انواع آن ها

☑️ به پایان متن تحقیق درباره زندگی سمورها رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =