اخبارعلمی

تحقیق دانش آموزی در مورد کرم ابریشم ⭕️ فواید و غذاهایش

بهترین مقاله درباره کرم ابریشم و فواید آن برای دانش آموزان کلاس اول و دوم و چهارم و هشتم

تحقیق درباره کرم ابریشم : کرم ابریشم یکی از انواع کرم پیله ساز می‌باشد و از این جهت که از او ابریشم تهیه می‌شود دارای اهمیت است.

در این نوشتار می‌خواهیم درباره کرم ابریشم مطالبی را ارائه بدهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد چگونه دوست خوب پیدا کنیم

تحقیق در مورد کرم ابریشم

تحقیق در مورد کرم ابریشم

کرم ابریشم چیست ؟

یکی از انواع کرم که پیله‌سازی انجام می‌داد کرم ابریشم است حدود ۴۰۰۰ هزار سال است که این کرم توسط مردم پرورش داده می‌شود برای اولین بار در چین این کار آغاز شد، چینی‌ها سال راز تهیه ابریشم را مخفی نگه داشتند و به واسطه ابریشم در اروپا و خاورمیانه تجارت کردند.

هر ساله حدود ۶۰ هزار تن ابریشم خام تولید می‌شوند که از آن‌ها برای تبدیل به پیراهن، پرده و روتختی و دیگر فراورده‌ها استفاده می‌شود .

پرورش کرم ابریشم یک صنعت بزرگ است مخصوصا در کشور چین ده‌ها میلیون کشاورز در چین به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند.

چرخه زندگی کرم ابریشم

کرم‌های ابریشم در طول زندگی خود ۴ مرحله را طی می‌کنند تا به تکامل می‌رسند، این چهار مرحله شامل تخم، لارو، شفیره و حشره بالغ می‌شود.

حالت بالغ این حشره پروانه است، در مرحله لارو کرم ابریشم بوده و در مرحله شفیره در داخل پیله‌ای می‌تند که قرار دارد و در نهایت با خارج شدن از پیله پروانه می‌شود. این حیوان در هر چهار مرحله از رشد یکبار پوست اندازی انجام می‌دهد.

این کرم‌ها امروزه تنها در اسارت هستند و دیگر نمی توانند در طبیعت زندگی کنند، این مورد هنگامی که کرم ابریشم توانایی پرواز خود را از دست داد بیشتر شد، به طور کلی می‌توان گفت که کرم‌های ابریشم در طبیعت در حال انقراض هستند.

مراحل پرورش کرم ابریشم

به خروج کرم از تخم تفریخ می‌گویند که حدود ۱۳ روز طول می‌کشد، هنگامی که تفریخ رخ می‌دهد، برای تفریخ یکنواخت کرم‌ها باید به مدت ۴۸ ساعت در یک اتاق تاریک با دمای ۲۵ سانتیگراد و ۸۰ درصد رطوبت قرار بگیرند. رنگ تخم‌ها قبل از خارج شدن تیره رنگ می‌شوند.

عادت غذایی کرم ابریشم

کرم‌های ابریشم تنها از برگ درخت توت تغذیه می‌کنند و هیچ غذای دیگری را نمی توانند بخورند، هنگامی که کرم از تخم خارج می‌شود بلافاصله باید برگ درخت توت در اختیار کرم ابریشم قرار بگیرد.

پس از جمع آوری برگ‌های درخت توت باید به مدت سه دقیقه در یک محلول گنده زده قرار دهید، سپس برگ‌ها را در زیر آب بشورید بگونه‌ای که برگ‌ها خوب پاک و شسته شوند؛ زیرا باعث کشته شدن کرم‌های ابریشم می‌شود سپس آب‌های اضافی برگ‌ها را بتکانید و در یک کیسه پلاستیکی و جای خنک نگه دارید.

تهیه ابریشم

ابریشم اولیه از ۳۰۰ تا ۹۰۰ متر پیله تشکیل شده است که بسیار نازک می‌باشد برای تهیه ۵۰۰ گرم ابریشم به ۳۰۰۰ پیله نیاز دارید.

اگر پیله ابریشم از یک حدودی بیشتر رشد کند کرم با ایجاد سوراخ از ان خارج می‌شود که با این سوراخ پیله قابل استفاده نخواهد بود برای همین شما باید پیله را به مدت چند ساعت در معرض افتاب قرار دهید تا کرم داخل پیله بمیرد و حال برای کشیدن نخ آن را در اب گرم بجوشانید که باعث می‌شود ابتدای نخ برای ابریشم کشی بدست آید.

سخن پایانی

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق درباره چرخه آب
و
تحقیق درباره حشرات مفید

☑️ به پایان تحقیق درباره کرم ابریشم رسیدیم، اگر شما نیز اطلاعات مفیدی در مورد این کرم ها دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =