مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره چرخه آب ☑️ به همراه تمام مراحل

بهترین مقاله درباره چرخه آب برای دانش آموزان

تحقیق درباره چرخه آب : چرخه آب نقطه آغاز و پایانی ندارد، بلکه آب در محیط‌های مختلف حالت‌های مختلف جامد، مایع و بخار را طی می‌کند آب از مایع به بخار یا یخ تبدیل می‌شود، سپس به حالت اولیه خود باز میگردد ابن چرخه میلیاردها سال است که کار می‌کند.

در این نوشتار می‌خواهیم چرخه آب کلاس اول را به صورت کامل بیان کنیم پس با بخش تحقیق ماگرتا با ما همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق دانش آموزی در مورد خلیج فارس

تحقیق در مورد چرخه آب

تحقیق در مورد چرخه آب

چرخه آب چیست؟

چرخه آب جریان مدوام از حرکت آب در میان اقیانوس‌ها و زمین، رودخانه‌ها و نهرها و جو می‌باشد‌، آب همواره در حال چرخش در اطراف و بالای زمین است، آب همانطور که در چرخه در حال حرکت است از شکل مایع به گاز و دوباره به مایع تبدیل می‌شود گاهی اوقات این مایع ممکن است سرد شود و شکل یخ همان جامد درآید.

چرخه اب برای حیات بر روی زمین ضروری می‌باشد و در طول میلیاردها سال این چرخه در طبیعت جریان دارد و منابع آبی زمین نیز همواره از طریق چرخه اب در حال تجدید شدن است.

مراحل چرخه آب

در قسمت فوق چرخه آب را بیان کردیم در این قسمت می‌خواهیم مراحل چرخه اب را شرح دهیم.

  • تبخیر: هنگامی که خورشید آب رودخانه‌ها یا دریاچه‌ها و اقیانوس‌ها را گرم می‌کند، سپس آب به شکل بخار در می‌آید و این بخار در جو بالا می‌رود.
  • تراکم: سپس بخار موجود در جو کم کم سرد می‌شود و به قطرات کوچک مایع تبدیل می‌شود و ابرها تشکیل می‌شود.
  • بارش: هنگامی که مقداری از آب در هوا متراکم شود به گونه‌ای که هوا نتواند وزن آن‌ها را تحمل کند، آب از ابرها به شکل باران، برف یا تگرگ به زمین بر می‌گردد.
  • نفوذ: هنگامی که آب به صورت باران یا برف می‌بارد و بخشی از آن در زمین نفوذ می‌کند.
  • رواناب: بخشی از آبی که به زمین بر می‌گردد در آن نفوذ نمی کند بلکه در رودخانه‌ها و نهرها می‌ریزد.
  • تعریق: فرایندی که آب موجود در گیاهان تبخیر می‌شود، تعرق کمک می‌کند که بخار آب با هوا باز گردد.
چرخه آب در طبیعت

توضیح چرخه آب برای کودکان

ابتدا باید بگوییم که زمین از مواد مذاب و داغ تشکیل شده، اما تمام این مواد در خود آب دارند سپس آبی که از این مواد خارج می‌شود باعث خنک‌سازی جو زمین شده و پس از اینکه محیط زمین به اندازه کافی خنک شد آب می‌تواند به شکل مایع در سطح زمین ماندگار شود علاوه بر این‌ها فعالیت‌های آتشفشان‌ها اب را وارد جو زمین می‌کنند که منجر به افزایش آب در سطح زمین می‌شود.

سپس زمین آب را به گردش در می‌آورد که به آن چرخه آب می‌گویند و اب در میان رودخانه‌ها، اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها جو زمین حرکت می‌کند.

اهمیت چرخه آب

آب بر تغییرات و تنوع اب و هوای کره زمین تاثیر می‌گذارد، در حقیقیت فراوانی اب برای تامین نیاز‌های اکوسیستم‌ها و جامعه حیاتی می‌باشد.

از اب معمولا برای آشامیدن، انرژی‌های ابی، دفع زباله و تفریح، کاربرد‌های صنعتی و کشاورزی استفاده می‌شود.

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق درباره حشرات مفید و نقش آن ها
و
تحقیق در مورد انواع آینه ها و کاربرد آنها

کلام آخر

در این نوشتار تلاش کردیم چرخه آب را به صورت کامل بیان کنیم امید است این مطلب برای شما مفید و کاربردی باشد منتظر نظرات و پیشنهادات شما در کامنت هستیم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =