مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره ثمرات انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن

مقاله کوتاه و خلاصه درمورد چند نمونه از ثمرات انقلاب اسلامی برای دینی پایه نهم

تحقیق درمورد ثمرات انقلاب اسلامی ؛ انقلاب اسلامی یک تغییر رژیم سیاسی نبود، بلکه به گفته بسیاری از دولتمردان آمریکایی و اسرائیلی زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب محسوب می‌شود. در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می خواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

تحقیق درباره ثمرات انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن

ثمرات مهم انقلاب اسلامی چیست؟

از مهم‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی می‌توان به بیداری اسلامی، زنده شدن روحیه خودباوری، پیشرفت علم و فناوری، رشد نرخ باسوادی اشاره کرد. در ادامه همه این دستاوردها را به صورت کامل توضیح داده ایم.

۱. بیداری اسلامی

حرکت بیداری اسلامی یک پدیده عظیم است که حدود دو قرن از پیدایش آن می‌گذرد، این حرکت به تدریج در دنیای اسلام از شرق آسیا تا غرب آن در کشورهای مسلمان توسعه یافت. با پیروزی انقلاب اسلامی جنبش بیداری اسلامی وارد یک مرحله جدید شد و جهشی همراه با عمق فکری در جغرافیای اسلام بوجود آورد.

پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد حرکت بیداری اسلامی در شکل مردم سالار دینی و تحت مدیریت جنبش‌ها و جریان‌های سیاسی و مقاومت معادلات جهان بین‌الملل را دچار تحویل کند به گونه‌ای که مردم خود حق انتخاب حکومت را داشته باشند.این حرکت قدرت‌های بزرگ جهان را به وحشت انداخته است و با تمام توان خود می‌خواهند از پیشرفت اسلام سیاسی در مناطق جهان جلوگیری کنند.

۲. پیشرفت علم و فناوری

بعد از انقلاب اسلامی ایران در زمینه علم و فناوری پیشرفت بسیاری کرد بگونه‌ای که امروزه ششمین کشور پیشرو در زمینه تولیدات فناوری نانو است، همچنین در زمینه هسته‌ای دانشمندان ما موفق به ساخت میله سوخت هسته‌ای ۲۰ درصد غنی شده شدند.

ایران جزء ۱۳ کشوری است که دارای چرخه سوخت هسته‌ای می‌باشد که استفاده از این انرژی در تولید برق، پزشکی، کشاورزی و .. بسیار سودمند و موثر است. دستیابی به فناوری سلول‌های بنیادین نیز از دیگر پیشرفت‌های مهم ایران در علم و فناوری می‌باشد به کمک این فناوری می‌توان بافت‌های آسیب دیده بدن را بازسازی و ترمیم کرد.

رشد نرخ باسوادی از دستاوردهای انقلاب اسلامی

۳. رشد نرخ باسوادی

گسترش سواد آموزی و ارتقای عامی جامعه از مهم‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است، قبل از انقلاب بسیاری از مردم حتی در شهر بی سواد بودند به طور مثال در سال ۱۳۵۵ تنها ۶۴ درصد جمعیت ۱۵ ساله‌های ایران بی سواد مطلق بودند، اما پس از انقلاب با شکل‌گیری نهضت سواد آموزی و گسترش مراکز آموزشی میلیونها ایرانی باسواد شدند.

بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ میزان باسوادی در ایران به ۸۸ درصد رسیده است همچنین بعد از انقلاب تعداد دانشگاه‌ها کشور به ۲۶۴۰ واحد و تعداد مراکز آموزشی به ۲۲۰ ‌هزار واحد رسید.

۴. زنده شدن روحیه خودباوری

یکی از مهم‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی زنده شدن روحیه خودباوری است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی آقای خمینی در ابتدای انقلاب به این مسئله تاکید بسیاری داشتند. در جریان انقلاب مردم با شناخت خود و کنار گذاشتن تفکرات وارده شده از غرب مبانی معرفی را برای خود تعریف کردند و بهترین ایده برای آینده بشر و تمدن ساری را به جهانیان معرفی کردند.

رهبر معظم انقلاب تقویت اعتماد به نفس ملی را از مشخصات اصلی عصر امام خمینی می‌دانستند؛ زیرا در ان دوران طاغوت روح غرور و افتخار ملی ایرانیان توسط قدرت‌های خارجی رانده شده بود و چنین القا می‌شد که اسلام قدرت عزت آفرینی برای ملت ایران ندارد. اما انقلاب با رهبری امام روح بیداری و اعتماد به نفس را در ملت ایران بیدار کرد.

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق در مورد چرا به مقررات و قوانین نیاز داریم
و
تحقیق در مورد راهیان نور و روایتگری دفاع مقدس

☑️ به پایان تحقیق درباره ثمرات انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن رسیدیم، اگر دیدگاهی داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + شانزده =