اخبارعلمی

گیاهان چگونه به کم کردن آلودگی هوا کمک می کنند 🕵️ علوم ششم

گیاهان چگونه هوا را در تصفیه می کنند و با جذب چه گازی آلودگی را کاهش می دهند؟ علوم ششم دبستان

گیاهان چگونه به کاهش آلودگی هوا کمک می کند؟ طبق کتاب علوم ششم گیاهان و درختان کربن دی اکسید معلق در هوا را جذب کرده و با انجام فرآیند فتوسنتز اکسیژن زیادی را تحویل هوا می دهند و به این صورت به کم کردن آلودگی هوا کمک می کنند. در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

چرا برای جلوگیری از آلودگی هوا گیاه و درخت می کارند

همانطور که گفته شد گیاهان با عمل فتوسنتز این کار انجام می دهند. در طول فرآیند فتوسنتز گیاه نور خورشید و کربن دی اکسید هوا را جذب کرده و آنها را به سوختی برای رشد خود تبدیل می کند. علاوه بر درخت هایی که در طبیعت وجود دارند گیاهان آپارتمانی نیز می توانند هوای داخل آپارتمان و محیط کار را تصفیه کنند و نباید از تاثیر آن ها غافل شد.

هر درخت در طول یکسال توانایی تولید دو کیلوگرم اکسیژن را دارد که این مقدار می تواند نیاز ۱۰ انسان را تامین نماید. با اینکه دنیای امروز شاهد پیشرفت های زیادی در هر بخش بوده است اما هنوز هم گیاهان بهترین گزینه برای کاهش آلودگی هوا و ایجاد یک محیط پاک برای تنفس سالم می باشند.

همچنین گیاهان در بالا و پایین آمدن دما نیز می توانند موثر باشند، به عنوان مثال هوای جایی که شامل درختکاری های زیاد است تا ۱۱ درجه سانتیگراد خنک تر از منطقه بی درخت مجاور است. جالب است بدانید طبق تحقیقاتی که در ناسا انجام شده است گیاهان حتی قادرند مواد شیمیایی آلوده کننده هوا را نیز جذب کنند.

✅ حال که جواب سوال گیاهان چگونه به کم کردن آلودگی هوا کمک می کنند را گرفتید حتما از طریق بخش دیدگاه نظرتان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوال درسی دیگری دارید آن را به همراه عبارت ماگرتا در گوگل سرچ کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 6 =