اخبارعلمی

چرا خفاش نمی تواند راه برود و چرا در روز فعالیت نمی کند؟

دلیل راه نرفتن خفاش ها چه چیزی می باشد؟ چرا اکثر خفاش در طول روز فعالیتی انجام نمی دهند؟

چرا خفاش نمی تواند راه برود؟ به چه دلیل خفاش ها نمی توانند در روز فعالیت کنند؟ برای مشاهده جواب این سوالات در ادامه با بخش علمی ماگرتا همراه ما باشید.

خفاش ها تنها پستاندارانی هستند که بال دارند و می توانند پرواز کنند. نام علمی آنها Chiroptera به معنای دست های بال مانند است. بال های خفاش با بال های پرندگان دیگر متفاوت است اما در عوض، پوست بال های خفاش مانند چرم است و خاصیت ارتجاعی دارد که باعث می شود بالهایش در طول استخوان‌هایی که دست ها و انگشتان خفاش را حرکت می دهند کشیده شود. خفاش دارای ویژگی های بسیار عجیبی هستند که دو مورد از آن ها را در ادامه بررسی می کنیم.

چرا خفاش نمی تواند راه برود و چرا در روز فعالیت نمی کند؟

چرا خفاش نمیتونه راه بره

بدن خفاش ها بخاطر شکل آیرودینامیکی و استخوان های بسیار سبک و نازکی که دارد به گونه ای است که مناسب راه رفتن روی زمین نیست و فقط می توانند پرواز کنند. خفاش ها پاهای عقبی کوچک و پنجه های تیز و خمیده دارند و به دلیل نازکی استخوان پاها نمی توانند راحت بایستند و در صورت راه رفتن پاهایشان می شکند و به همین دلیل آویزان شدن را به ایستادن ترجیح می دهند. تقریباً همه انواع خفاش ها برای پرواز ساخته شده اند نه برای راه رفتن. اگر خفاشی را روی زمین دیدید احتمالاً مشکلی دارد یا خیلی خسته است.

بال های خفاش ها با سلول های مرکل پوشیده شده است این سلول ها به لمس حساس هستند و در انگشتان انسان نیز یافت می شوند. هنگامی که سطحی صاف است، آنها می توانند بالا بروند اما سطح نباید لغزنده باشد. فقط گروه کوچکی از خفاش ها مانند خفاش های ماهی خوار از حیواناتی غیر از حشرات تغذیه می کنند. همچنین، خفاش های خون آشام تنها انگل های پستاندار هستند.

چرا خفاش در روز فعالیت نمی کند؟

چرا خفاش شب بیدار است؟ خفاش ها دو یا سه ساعت بعد از غروب آفتاب از لانه بیرون می آیند و به دنبال غذا می گردند و صبح به لانه برمی گردند تا بخوابند. خفاش ها فقط در شب به دلایل مختلف بیرون می روند اول اینکه می توانند از شب به عنوان پوششی برای پنهان شدن از شکارچیان استفاده کنند و با خیال راحت به دنبال غذا باشند.

دوم اینکه حشرات و دیگر موجودات در شب فعال تر هستند و سوم اینکه خفاش ها پستان دارانی هستند که می توانند پرواز کنند یعنی خفاش پرنده نیست و پرواز کردن انرژی زیادی از او می گیرد پس خفاش ترجیح می دهد شب پرواز کند که به پرندگان دیگر برخورد نکند و مجبور به تغییر مسیر نباشد و انرژی خودش را حفظ کند. البته بعضی خفاش ها در طول روز نیز دیده می شوند.

خفاش ها از حشرات و بی مهرگان تغذیه می کنند. به دلیل این رژیم غذایی، این حیوانات معمولاً در شب شکار می کنند یکی دیگر از دلایل جالب بیدار ماندن خفاش ها در شب این است که این حیوان جالب 1000 تا 3000 حشره را در تاریکی شکار می کند. این حیوان جالب برای جهت یابی خود از امواج نیز استفاده می کند. خفاش ها گاهی تا 800 کیلومتر را برای یافتن غذا طی می کنند. این حیوان جالب می تواند بین 1200 حشره را در یک شب شکار کند.

مطلب پیشنهادی: آموزش ساخت اوریگامی خفاش

☑️ در این نوشته به سوال های چرا خفاش نمی تواند راه برود و چرا در روز فعالیت نمی کند؟ پاسخ دادیم، اگر شما نیز نظری در این رابطه دارید حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =