اخبارعلمی

چرا تنفس از راه بینی بهتر از دهان است ☑️ علوم هفتم

نفس کشیدن با دماغ و بینی بهتر است یا تنفس از راه دهان؟ بررسی ضرر های نفس کشیدن از راه دهان

چرا نفس کشیدن از راه بینی بهتر از دهان است؟ تنفس از راه دهان می تواند مشکلات خیلی زیادی را برای انسان به وجود بیاورد که دلایل آن را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز فراهم کرده ایم.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت های درس ۱۵ علوم هفتم

چرا نفس کشیدن با بینی بهتر از دهان است

فرق نفس کشیدن با دهان و بینی چیست

درون بینی، مو و مخاطی وجود دارد که هوا را مرطوب و تصفیه می کند تا به صورت تمیز به شش ها برسد در نتیجه هنگامی که از راه دهان نفس بکشيم ، گرد و غبار وارد شش ها شده و هوا بدن تصفیه شدن وارد شش ها می شود. همچنین میزان اکسیژنی که توسط بینی به خون وارد می شود ۲۰ درصد بیشتر از اکسیژنی است که از راه دهان وارد شده است.

مشکلات تنفس از راه دهان عبارتند از :
۱- بالا رفتن احتمال سرفه
۲- در ورزشکاران باعث کاهش اکسیژن در ریه ها می شود
۳- تجمع باکتری ها در دهان زیاد می شود
۴- دهان بوی نامطبوع می گیرد
۵- خشکی بسیار زیاد دهان هنگام خواب
۶- تضعیف عملکرد ریه‌، قلب و رگ های خونی
۷- احتمال تنگی نفس و خروپف

حال که تفاوت تنفس از راه بینی و دهان را متوجه شدید بد نیست بدانید که نفس عمیق از طریق بینی می تواند تأثیر زیادی بر بدن بگذارد. هنگامی که احساسات عصبی مانند ترس ، اضطراب ، عصبانیت ، کینه ، انتقام و بیماری شدید دارید نفس عمیق بکشید تا خود را آرام کنید و اضطراب خود را کاهش دهید. هیچوقت از راه دهان نفس عمیق نکشید.

✅ حال به نظر شما چرا تنفس از راه بینی بهتر از دهان است؟ هر دیدگاهی که دارید آن را از قسمت نظرات برای سایر دانش آموزان به اشتراک بگذارید. اگر سوال درسی دیگری دارید حتما آن را به همراه عبارت ماگرتا در گوگل جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

  1. درون بینی، مو و مخاطی وجود دارد که هوا را مرطوب و تصفیه می کند تا به صورت تمیز به شش ها برسد در نتیجه هنگامی که از راه دهان نفس بکشيم ، گرد و غبار وارد شش ها شده و هوا بدن تصفیه شدن وارد شش ها می شود. همچنین میزان اکسیژنی که توسط بینی به خون وارد می شود ۲۰ درصد بیشتر از اکسیژنی است که از راه دهان وارد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =