اخبارعلمی

نقش چربی ها در بدن چیست 🕵️ علوم هفتم

فواید چربی ها در بدن چیست علوم هفتم ، وظایف چربی ها در بدن را بنویسید.

مهم ترین نقش چربی ها در بدن چیست؟ علوم هفتم ، چربی ها در ساخته شدن غشای سلول ها نقش دارند، با پوشاندن اندام های بدن از آن در برابر ضربه و آسیب ها حفظ می کنند و همچنین چربی ها می توانند برای بدن انرژی زایی کنند. در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : پروتئین ها از چه مولکول هایی ساخته شده‌اند

نقش چربی ها در بدن چیست

وظایف و نقش اصلی چربی ها در بدن

چربی ها مهمترین اجزای غذای انسان می باشند و در تمام سلول ها و بافت های بدن وجود دارند. چربی ها نقشی حیاتی در ساخت غشاهای سلولی دارند، آن ها منبع انرژی بدن ، حامل ویتامین های محلول در چربی (K ،A ،D ،E) و پیش ساز هورمون ها هستند، همچنین دمای بدن و سیستم ایمنی بدن را تنظیم می کنند.

چربی ها فواید دیگری برای بدن دارند که کمتر به آن اشاره شده است، آن ها عبارتند از : کمک به رشد مغز و فعالیت های آن، 60 درصد مغز از چربی تشکیل شده است. کمک به جذب ویتامین ها و نوع خاصی از آن ها به حفظ سلامت قلب و رگ ها خونی نیز کمک می کند، برای کسب اطلاع بیشتر حتما مقاله گردش عمومی و ششی خون را مطالعه نمایید.

اگر سایر گروه های غذایی را با چربی ها مقایسه کنیم متوجه می شویم که آن ها مقدار کالری کمتری برای بدن تولید می کنند، در واقع هر گرم چربی ۹ کالری دارد. پس می شود نتیجه گرفت که با مصرف کمتر چربی ها نسبت به سایر گروه ها غذایی می توان انرژی بیشتری را برای بدن دریافت کرد. همچنین چربی های بدن یک نوع ذخیره انرژی نیز می باشند و در صورتی که دسترسی به غذا وجود نداشته باشد، تا مدت ها بدن می تواند از آن استفاده نموده و به زنده ماندن شخص کمک نماید.

✅ در این نوشته متوجه شدیم نقش چربی ها در بدن چیست، اگر نظری در این رابطه دارید آن را از قسمت دیدگاه با سایر کاربران به اشتراک گذارید. همچنین اگر سوال درسی دیگری دارید آن را به همراه کلمه ماگرتا در گوگل جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =