مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

گردش عمومی و ششی خون را توضیح دهید علوم هفتم

پاسخ و حل سوال گردش عمومی و ششی خون را چیست و چگونه صورت می گیرد درس دوازدهم کتاب علوم تجربی پایه هفتم

گردش عمومی و ششی خون را توضیح دهید علوم هفتم ؛ گردش خون دارای دو نوع عمومی و ششی است که در این مطلب به توضیح در مورد پاسخ و جواب سوال گردش عمومی و ششی خون چیست درس 14 چهاردهم کتاب علوم تجربی هفتم متوسطه اول پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: کار گویچه های قرمز چیست؟ علوم هفتم

گردش عمومی و ششی خون چگونه صورت می گیرد علوم هفتم

گردش عمومی خون چیست ؟

پاسخ: خونی که در سمت چپ قلب وجود دارد، اکسیژن بیشتری دارد و روشن است. این خون از طریق بزرگ سرخرگ و آئورت به تمام بدن فرستاده می‌شود تا نیاز یاخته‌های بدن را به مواد مغذی و اکسیژن تأمین کند.


گردش ششی خون چیست ؟

پاسخ: در سمت راست قلب، خون تیره (دارای کربن دی‌اکسید) جریان دارد. این خون را بزرگ سیاهرگ‌ها به دهلیز راست می‌آورند. این خون، که اکسیژن کمتری دارد، وارد بطن راست می‌شود و از طریق سرخرگ ششی به شش‌ها می‌رود تا از آنجا اکسیژن را جذب کند.

خون اکسیژن دار و روشن از طریق سیاهرگ های ششی به دهلیز چپ، و سپس به بطن چپ می رود تا دوباره در بدن به گردش درآید.


توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه هفتم متوسطه اول اگر می خواهید به راحتی به تمام مطالب آموزشی کتاب علوم تجربی پایه هفتم دسترسی داشته باشید، تنها کافیه جواب سوالات درس مورد نظرتان را به همراه عبارت « ماگرتا » در گوگل جست و جو کنید.

گردش عمومی و ششی خون را توضیح دهید علوم هفتم
گردش عمومی و ششی خون را توضیح دهید علوم هفتم

همچنین بخوانید: جواب فعالیت های درس ۱۴ علوم هفتم

در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ و جواب به سوال گردش عمومی و ششی خون را توضیح دهید درس چهاردهم کتاب علوم هفتم متوسطه اول ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید. سپاس

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =