اخبارعلمی

پروتئین ها از چه مولکول هایی ساخته شده‌اند ✔️ علوم هفتم

پاسخ و حل سوال های پروتئین ها از چه ساخته شده اند ، واحد سازنده پروتئین ها چه نام دارد ، وظیفه اصلی و نقش پروتئین ها در بدن چیست و وظیفه اصلی و نقش پروتئین ها در بدن چیست علوم هفتم

پروتئین ها از چه مولکول هایی ساخته شده‌اند علوم هفتم ؛ همه پروتئین ها از مولکول هایی به نام آمینواسید ساخته شده اند و در ادامه این مطلب از بخش آموزش و پرورش ماگرتا به توضیح بیشتر در مورد واحد سازنده ، نحوه ساختار ، نقش و وظیفه اصلی پروتئین ها در درس (فصل) دوازدهم علوم هفتم متوسطه اول پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: قانون پایستگی انرژی چیست علوم هفتم

پروتئین ها از چه مولکول هایی ساخته شده اند علوم هفتم
پروتئین ها از چه مولکول هایی ساخته شده اند علوم هفتم

پروتئین ها از چه ساخته شده اند علوم هفتم

واحد سازنده پروتئین ها کدام است ؟

پاسخ: واحد سازنده پروتئین ها آمینواسید می باشد.

پروتئین چیست ؟

پاسخ: پروتئین به عنوان بزرگترین درشت مولکول‌های موجود در بدن، از جمله مهمترین اجزای بدن است که نقش‌های بسیار حیاتی و مهمی در بدن را دارد. این مواد از توالی زنجیره‌های آمینواسیدی تشکیل شده‌اند که براساس نوع پروتئین، تعداد این آمینو اسیدها می‌تواند تا چند هزار نیز برسد.

پروتئین‌ها طبق نوع و محل حضورشان عملکرد متفاوتی دارند، از جمله این وظایف میتوان به فعالیت آنزیمی به منظور کاتالیز فرایند، شناسایی میکروب‌ها و سلول‌های سرطانی، انتقال موادی مانند گازهای تنفسی و سیگنال‌دهی اشاره کرد.‌

وظیفه اصلی و نقش پروتئین ها در بدن چیست ؟

پاسخ: در بافت ماهیچه ای و ساخته شدن سلول ها و بافت های دیگر بکار می رود.

منظور از آمینو اسید های ضروری چیست ؟

پاسخ: آمینو اسیدهایی که بدن نمی تواند بسازد و به طور آماده از طریق غذاها به دست می آورد.

همچنین بخوانید: گردش عمومی و ششی خون را توضیح دهید علوم هفتم

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه هفتم متوسطه اول اگر می خواهید به راحتی به تمام مطالب آموزشی کتاب علوم تجربی پایه هفتم دسترسی داشته باشید، تنها کافیه جواب سوالات درس مورد نظرتان را به همراه عبارت « ماگرتا » در گوگل جست و جو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ و جواب به سوال پروتئین ها از چه مولکول هایی ساخته شده‌اند درس دوازدهم کتاب علوم تجربی پایه هفتم متوسطه اول ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =