اخبارعلمی

قانون پایستگی انرژی چیست علوم هفتم + مثال

پاسخ و حل سوال قانون پایستگی انرژی را تعریف کنید و مثال بزنید علوم تجربی پایه هفتم

قانون پایستگی انرژی چیست علوم هفتم ؛ در این نوشته به تعریف و مثال برای قانون پایستگی انرژی درس 8 هشتم علوم پایه هفتم متوسطه اول پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: گردش عمومی و ششی خون را توضیح دهید علوم هفتم

قانون پایستگی انرژی چیست علوم هفتم
قانون پایستگی انرژی چیست علوم هفتم

تعریف قانون پایستگی انرژی علوم هفتم

قانون پایستگی انرژی را تعریف کنید

پاسخ: انرژی هرگز به وجود نمی‌آید یا از بین نمی‌رود. تنها شکل آن تغییر می‌کند و مقدار کل آن ثابت می‌ماند.

تعریف دیگر قانون پایستگی انرژی : قانون پایستگی انرژی بیان می کند که انرژی نه خود به خود به وجود می آید و نه خود به خود نابود می شود، بلکه از صورتی به صورت دیگر یا از نوعی به نوع دیگر تبدیل می شود.

مثلا انرژی شیمیایی به الکتریکی، انرژی جنبشی به انرژی گرمایی، انرژی الکتریکی به مکانیکی و… تبدیل می شود. پس انرژی کم نمی شود و ثابت است، فقط نوع و شکلش تغییر می کند.

همچنین به عنوان مثال اگر به پنکه ای ۵ ولت انرژی الکتریکی وارد شود به اندازه ی همان ۵ ولت انرژی بادی (حرکتی) تولید می کند.

همچنین بخوانید: کار گویچه های قرمز چیست؟ علوم هفتم

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه هفتم متوسطه اول اگر می خواهید به راحتی به تمام مطالب آموزشی کتاب علوم تجربی پایه هفتم دسترسی داشته باشید، تنها کافیه جواب سوالات درس مورد نظرتان را به همراه عبارت « ماگرتا » در گوگل جست و جو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ و جواب به سوال قانون پایستگی انرژی چیست درس چهاردهم کتاب علوم هفتم متوسطه اول ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫7 دیدگاه ها

  1. خیلی ممنون از شما عزیز 🖤⁦😎
    من که خوب اینترنت رو میشناسم
    اینترنتم منو میشناسم خخخخ 🔥💯😈

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 2 =