مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارورزشی

پیش بازی دور رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا + نتایج

آژاکس و منچستر به دنبال شگفتی

نتایج دیدارهای دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
( آپدیت نتایج )

دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید که نتایج آن به شرح زیر است:

منچستریونایتد ۰ – ۱ بارسلونا

گلزنان: لوک شاو (گل به خودی)(بارسلونا)

آژاکس ۱ – ۱ یوونتوس

گلزنان: کریستیانو رونالدو (یوونتوس)، دیوید نرس (آژاکس)

لیورپول 2 – ۰ پورتو

گلزنان: روبرتو فیرمینیو (لیورپول)، نبی کیتا (لیورپول)

تاتنهام ۱ – ۰ منچسترسیتی

گلزنان: سون هیونگ مین (تاتنهام)

آزاکس - یوونتوس
آزاکس – یوونتوس

آژاکس آمستردام شگفتی ساز این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا در آماده‌ترین حالت ممکن به مصاف یوونتوس خواهد رفت. هرچند که فصل را با لغزش‌هایی شروع کرده بود اما حالا در بهترین فرم خود طی سال‌های اخیر قرار دارد. آژاکس توانسته فاصله نه امتیازی در صدر جدول با آیندهوون را جبران کند و به لطف صد گل زده در لیگ هلند، حالا به صدر جدول رسیده است. آژاکس لیگ قهرمانان را از مراحل ابتدایی مقدماتی، بدون ادعا آغاز کرد و پس از دردسرساز شدن برای بایرن مونیخ مدعی، در عین ناباوری توانست با پیروزی 4-1 در سانتیاگو برنابئو، رئال مادرید را حذف کند و به قول فرنکی دی یونگ، توانایی‌هایش را به سایر تیم‌های اروپا ثابت کند. کار آژاکس در همین مرحله تمام نمی‌شود زیرا آن‌ها می‌خواهند یوونتوس را هم از پیش رو بردارند، البته کار آسانی نیز نخواهند داشت.
آژاکس با غیبت کارل ایتینگ (مصدوم) نصیر مزروعی (محروم) و یوونتوس با غیبت جورجو کیه لینی، مارتین کاسرس، امره جان (مصدوم) خوان کوادرادو پا به این میدان می گذارند.

تاریخ بازیچهارشنبه، 21 فروردین 1398
زمان 23:30 به وقت تهران
مکان یوهان کرایوف آرنا، آمستردام
داورکارلوس دل سرو (اسپانیا)

از طرف دیگر یوونتوس همراه با CR7 سوپر استار خود برای کسب هشتمین قهرمانی متوالی در سری آ تنها به یک امتیاز دیگر نیاز دارد، تمام تمرکز خود را روی مسابقات لیگ قهرمانان خواهد گذاشت. بیانکونری از ابتدای فصل به لطف حضور رونالدو همواره از مدعیان اصلی فتح لیگ قهرمانان شمرده می‌شد اما باخت 2-0 در خانه اتلتیکو مادرید باعث شد تا همه فکر کنند که کار بانوی پیر تمام است. در نهایت، یوونتوس توانست با زدن یک کامبک عالی برابر تیم سرسخت سیمئونه، نشان دهد که همچنان یک مدعی جدی است. نبرد یوونتوس و آژاکس می‌تواند تقابل دو مربی با دو اندیشه تاکتیکی متفاوت باشد.

آمار کلی دو تیم در برابر هم

دو تیم تاکنون 12 بار در مقابل یک دیگر بازی کرده اند که سهم یوونتوس در برد ها سه برابر آژاکس می باشد.

2

برد آژاکس

4

مساوی

6

برد یوونتوس

بهترین بازیکنان دو تیم

بهترین نمره

  • ژائو کانسلو
    ژائو کانسلو
  • دوشان تادیچ (7.95)

بهترین گل زن دو تیم

  • پائولو دیبالا
    پائولو دیبالا با 5 گل
  • دوشان تادیژ
    دوشان تادیژ با 7 گل

بهترین گل ساز دو تیم

  • کریستیانو رونالدو
    کریستیانو رونالدو
  • دوشان تادیژ با 3 پاس گل

فکت های بازی

  •  تنها یک شکست برای آژاکس (بازی رفت مقابل رئال مادرید) در شانزده بازی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا.
  •  یوونتوس مطابق سال های قبل در امر دفاع موفق عمل کرده است و در این فصل از لیگ قهرمان موفق به ثبت 5 کلین شیت از 8 دیدار شده است.

منچستر یونایتد – بارسلونا ، جنگ تاریخی

منچستر یونایتد - بارسلونا
منچستر یونایتد – بارسلونا

سه قهرمانی پشت سر هم مادریدی‌ها به اندازه کافی برای بارسلونا اعصاب خورد کن بوده است تا در این فصل انگیزه خاصی برای شرکت در رقابت‌های اروپایی داشته باشند. در آن سو اما شیاطین سرخ اروپا همچنان با منچستری که همه می شناسند بسیار فاصله دارد اما این دلیل نمی شود که برای «انتقام شکست در فینال ۲۰۱۱» پای به میدان نگذارند.

منچستریونایتد با حذف فراموش نشدنی پاری سن ژرمن به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت ولی با قرعه ای قوی تر به نم بلوگرانا رو به رو می‌شود. الکسیس سانچز با وجود بازگشت به تمرینات تیم، برای قرار گرفتن در ترکیب ۱۸ نفره تیمش باید تا دیدار مقابل وست‌ هم صبر کند. اریک بایی، آنتونیو والنسیا و احتمالا متئو دارمیان دیگر غایبان یونایتد به دلیل مصدومیت خواهند بود. نمانیا ماتیچ و آندر هررا هر دو، تمرین روز سه شنبه یونایتد را از دست دادند ولی کور سوی امیدی برای بازی کردن در بازی فردا شب خواهند داشت. طرفداران منچستریونایتد منتظر است تا پس از غیبت مارکوس رشفورد در جریان شکست مقابل وولورهمپتون، شاهد حضور او در ترکیب اصلی تیم محبوب خود در بازی چهارشنبه شب باشند. اشلی یانگ، آندر هررا، نمانیا ماتیچ، لوک شاو و آنتونیو والنسیا تنها یک کارت زرد با محرومیت از سوی یوفا فاصله دارند.

تاریخ بازی ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
زمان 23:30 به وقت تهران
مکان اولدترافورد
داورجانلوکا روکی (ایتالیا)

از آن سو بارسلونا پس از حذف المپیک لیون به این مرحله رسیده است.بارسلونا ۱۶ بازی اخیر خود در مجموع رقابت‌ها شکستی را متحمل نشده‌اند و با یک مسی و سوارز بسیار آماده سراغ خط دفاع متزلزل حریف می‌روند. گفته می‌شود عثمان دمبله تنها به حدی آماده است تا در بازی فردا شب روی نیمکت بنشیند؛ در نتیجه باز هم فیلیپه کوتینیو در سمت چپ به کار گرفته خواهد شد. آرتورو ویدال که بازی برابر اتلتیکو مادرید را به دلیل محرومیت از دست داد، برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی با آرتور رقابت خواهد کرد و شاید به خاطر خصوصیات تدافعی خود به هافبک برزیلی ترجیح داده شود. ساموئل اومتیتی در بازگشت خود از مصدومیت نظر کادرفنی را جلب نکرده است و این به احتمال بالا یعنی هموطنش کلمنت لنگلت به او ترجیح داده خواهد شد. رافینیا هم به دلیل مصدومیت جایی در ترکیب تیمش نخواهد داشت و ذکر این نکته که نلسون سمدو یک کارت زرد تا محرومیت یک جلسه‌ای در اروپا فاصله دارد هم ضروری به نظر می‌رسد. 

آمار کلی دو تیم در برابر هم

این دو تیم در طول تاریخ یازده بازده بار به مساف یکدیگر رفته اند که منچستر متحمل 4 و بارسلونا متحمل 3 باخت در برابر یکدیگر شده اند.

3

برد منچستر یونایتد

4

مساوی

4

برد بارسلونا

بهترین بازیکنان دو تیم

بهترین نمره

  • پائول پوگبا
    پائول پوگبا(7.12)
  • لیونل مسی
    لیونل مسی (9.05)

بهترین گل زن دو تیم

  • پائول پوگبا
    پائول پوگبا با دو گل
  • لیونل مسی
    لیونل مسی با هشت گل

بهترین گل ساز دو تیم

  • لوییز سوارز
    لوییز سوارز با سه پاس گل
  • اشلی یانگ
    اشلی یانگ با یک پاس گل

فکت های بازی

  •   اولین تقابل منچستریونایتد و بارسلونا در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پس از رویارویی در فینال ۲۰۱۱ است؛
  •  منچستریونایتد در فصل جاری لیگ قهرمانان دو شکست خانگی مقابل یوونتوس و پاری سن ژرمن را تجربه کرده است.
  •  منچستریونایتد هرگز در خانه خود یک مسابقه اروپایی را به بارسلونا واگذار نکرده است (۲ پیروزی و ۲ تساوی).
  • بارسلونا در ۷۹ درصد از بازی‌های مرحله حذفی خود در اروپا که در بازی ابتدایی مهمان بوده است، موفق به صعود شده است (۲۳ بار از مجموع ۲۹ مورد). 
  • لیونل مسی در ۳۰ تقابل با تیم‌های انگلیسی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، ۲۲ بار موفق به گلزنی شده است؛ بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ این رقابت‌ها. 

پیش بینی شما از نتیجه بازی ها چیست ؟ آیا منچستریونایتد و آژاکس توانایی خلق شگفتی را دارند؟

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 18 =