اخبارعلمی

تحقیق درباره تکنولوژی و فناوری های جدید

مقاله درباره تاثیر تکنولوژی بر زندگی انسان و تکنولوژی های جدید روز دنیا

تحقیق درباره تکنولوژی های جدید و نوین : تکنولوژی دانش و روش‌ها و سیستم‌هایی است که برای ساخت کالاها و ارائه خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم در خصوص تکنولوژی مطالب مفیدی را ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

تحقیق درباره تکنولوژی

تکنولوژی چیست؟

تکنولوژی یعنی روش انجام کارها به عبارت دیگر تکنولوژی ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانیم به اهداف خود برسیم در حقیقت تکنولوژی اجرای عملی دانش است. تکنولوژی چند هویت مختلف دارد که شامل نرم افزارها و مهارت‌های انسانی می‌شود که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم.

از تکنولوژی می‌توان برای ساخت محصولات و خدمات جدید استفاده کرد. تکنولوژی آگاهی یافتن از چگونگی به کارگیری دانش علمی و مهندسی برای رسیدن به نتایج علمی یعنی محصولات و خدمات یا دانستن چگونگی نتایج علمی بر اساس تجربه می‌باشد. تکنولوژی باید به همراه علم و تجربه عملی انجام شود معمولا این واژه به طور مناسب به کار گرفته نمی شود.

تحقیق درمورد انواع تکنولوژی

انواع تکنولوژی شامل تکنولوژی جدید، تکنولوژی نوظهور، تکنولوژی پیشرفته، تکنولوژی بسیط و تکنولوژی متوسط می‌شود.

1️⃣ تکنولوژی جدید : هر نوع تکنولوژی جدیدی که اثری مشخص بر روش تولید یک کالا یا ارائه خدمات داشته باشد تکنولوژی جدید محسوب خواهد شد.

2️⃣ تکنولوژی نوظهور : هر تکنولوژی که کامل به بازار عرضه نشود، اما ظرف ۵۰ سال آینده عرضه خواهد شد.

3️⃣ تکنولوژی پیشرفته : شرکتی که دارای ویژگی‌هایی مانند کارمندان با تحصیلات بالا، بودجه تحقیق و توسعه بالا، از تکنولوژی برای رشد سریع استفاده می‌کند می‌توان گفت که از تکنولوژی پیشرفته بهره مند است.

4️⃣ تکنولوژی بسیط : به تکنولوژی گفته می‌شود که در بخش‌های وسیعی از جامعه انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5️⃣ تکنولوژی متوسط : تکنولوژی که میان تکنولوژی پیشرفته و بسیط قرار می گیرد.

تحقیق درباره تکنولوژی و اجزای آن

اجزای اصلی تکنولوژی

تکنولوژی شامل ۴ جزء اصلی می‌شود:

  • سخت افزار
  • سازمان افزار
  • دانش افزار
  • انسان افزار

انتقال تکنولوژی و فرایندهای آن

انتقال تکنولوژی فرایندی می‌باشد که جریان یک تکنولوژی از یک منبع به گیرنده انتقال می‌باشد منبع می‌تواند دارنده دانش و دریافت کنند فاقد دانش است یک منبع می‌تواند فرد، کشور یا شرکت باشد.

انواع فرایند انتقال تکنولوژی عبارتند از:

  • انتقال تکنولوژی درون شرکتی: تکنولوژی در این نوع انتقال از درون یک شرکا و از یک محل به محل دیگر منتقل می‌شود.
  • انتقال تکنولوژی میان شرکتی: در این انتقال تکنولوژی از یک شرکت به شرکت دیگر انتقال می‌یابد.
  • انتقال منطقه‌ای تکنولوژی: در این انتقال، تکنولوژی از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل می‌شود.
  • انتقال بین‌المللی تکنولوژی: در این نوع انتقال، تکنولوژی خارج از مرز های ملی منتقل می‌شود.

آیا مدیریت باعث افزایش سطح تکنولوژی می‌شود؟

مدیریت یک مجموعه با تعیین هدف، سازماندهی، پرورش نیروی انسانی، ایجاد انگیزش و نظارت و ارزیابی فعالیت‌های مجموعه نقش اساسی در بقا و رشد آن مجموعه خواهد داشت، مدیریت در انتقال و توسعه تکنولوژی در سطح مختلف اداره جامعه نقش دارد.

مدیران برای استفاده از مزایای استراتژیک می‌توانند چهار نوع تغییر کالاها و خدمات، استراتژی و ساختار، مردم و فرهنگ و تکنولوژی را در سازمان تغییر دهند.

به گفته بسیاری از مدیران بازرگانی تکنولوژی مهم‌ترین دارای شرکا است همچنین معتقدند که آینده شرکت به استفاده از تکنولوژی وابسته است، مدیران حرفه‌ای اهمیت تکنولوژی در شرکت را درک کردند از تکنولوژی به خوبی در راستای کسب بیشتر منافع استفاده می‌کنند.

مقالات پیشنهادی:
انشا در مورد زندگی بدون تکنولوژی
و
تحقیق در مورد چرا باید پیشرفت موشکی را ادامه دهیم

☑️ به پایان تحقیق درباره تکنولوژی رسیدیم، شما چه اطلاعاتی درمورد تکنولوژی های جدید و آموزشی دارید؟ نظرتان را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شش =