اخبارعلمی

تحقیق درمورد چگونگی جذب آموزش و اعزام نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس

جواب تحقیق کنید صفحه ۳۵ کتاب آمادگی دفاعی پایه دهم درمورد نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس

درباره چگونگی جذب آموزش و اعزام نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس تحقیق کنید صفحه ۳۵ کتاب آمادگی دفاعی پایه دهم، برای مشاهده پاسخ این سوال در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد راهیان نور و روایتگری دفاع مقدس

تحقیق درمورد چگونگی جذب آموزش و اعزام نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس

چگونگی جذب آموزش و اعزام نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس

مردم غیور ایران حدود ۸ سال از سرزمین و خاک کشور خود در برابر بیگانگان دفاع کردند و اجازه ندادند که یک وجب از خاک ما به دست دیگر کشورها بیفتد.

نیروهای بسیجی : در دوران دفاع مقدس به سه دسته تقسیم می‌شدند:

  • نیروهایی که از آموزش و مهارت بالایی برخوردار بودند به جبهه اعزام می‌شدند.
  • نیروهایی که تحت آموزش سیاسی و عقیدتی قرار می‌گرفتند این افراد به صورت حضوری دوره‌های آموزش نظامی را در مدارس و مسجد طی می‌کردند، سپس به جبهه جنگ اعزام می‌شدند.
  • و دسته آخر نیروهایی بودند که آموزش‌های لازم را در اردوهای خاص می‌دیدند این اردوها بیشتر با هدف آموزش فرهنگی و تقوی نیروهای بسیجی انجام می‌شد، در طول تابستان سال ۶۲ حدود ۵۷ هزار و ۸۲۱ نفر از جوانان ایرانی آموزش دیدند.

جذب نیرو و آموزش آن‌ها در دوران دفاع مقدس

به فرمان امام خمینی سال ۱۳۵۸ نهاد بسیج تشکیل شد و بسیاری از مردم عادی دانش آموزان و دانشجویان به این فرمان لبیک گفتند و جذب بسیج شدند، مهم‌ترین پایگاه برای جذب بسیجیان مسجد بودند.

با حمله ناگهانی حکمت عراق در سال ۱۳۵۹‌ به جمهوری اسلامی ایران خاک این کشور مورد تجاوز قرار گرفت، در ان زمان ارتش و سپاه به دلیل عدم انسجام به تنهایی نمی توانستند در برابر عراق مقاومت کنند به همین دلیل نیروهای مردمی از سراسر کشور بسیج شدند و به جبهه‌های جنگ عراق شدند با حضور دلیرانه‌های خود از کشور در برابر دشمن دفاع کردند.

حضور یکپارچه مردم باعث شد که بسیج ‌های شهری و روستایی از مدرسه و دانشگاه در مسجد پایگاه‌های بسیج اقدام به جذب نیرو کنند سپس به آن‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شد و پس از اتمام آموزش از طریق پایگاه‌های مقاومت به جبهه‌ها اعزام می‌شدند.

نقش بسیج در اعزام نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس

اعزام نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس

بسیج عشایر : آموزش نظامی بسیج ابتدا از مساجد آغاز شد، در آن زمان هر گاه وارد مسجد می‌شدید گروهی از مردان و زنان در حال تمرین نظامی و کار با اسلحه بودند. نخستین اقدام بسیج پس از جذب آموزش نیروهای بود این آموزش‌ها شامل آمادگی جسمانی، رزم انفرادی، عملیات آفندی و پدافندی می‌باشد. بسیج عشایر عمدتا شامل عشایر مناطق مختلف می‌شدند، اما عشایر استان فارس و عشایر غرب کشور حضور پر رنگی در جنگ ۸ ساله ایران داشتند.

بسیج دانش آموزی : حدود ۷۰ درصد از قشر بسیج را دانش آموزان تشکیل می‌دادند، این قشر جوان بخاطر داشتن روحیه سلحشوری و علاقه‌ای به که کشور عزیز خود داشتند در جنگ ۸ ساله ایران نقش بزرگی را ایفا کردند.

بسیج ادارات و کارخانجات : بسیج ادارات و کارخانجات نقش بزرگی در هشت سال دفاع مقدس داشتند حضور مسئولین ادارات و نیروهای متعهد در جبهه فواید زیادی داشته است با حضور این نیروها در جبهه بسیاری از احتیاجات تخصصی جبهه‌ها برآورده شد.

بسیج خواهران : بسیج خواهران نیز یکی از بخش‌های فعال بسیج بود که از ابتدای آغاز شروع به فعالیت گسترده در مشت جبهه‌ها و فراهم کردن امکانات مورد نیاز رزمندگان کردند.

☑️ به پایان تحقیق درمورد چگونگی جذب آموزش و اعزام نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس رسیدیم، اگر دیدگاهی داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق در مورد شهید بهنام محمدی
تحقیق در مورد تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
تحقیق در مورد تعریف جنگ نرم به زبان ساده

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 2 =